کانون ایرانیان

۱۳۸۸ آبان ۱۶, شنبه

آخرین وضعیت پرونده کهریزک و کوی دانشگاه

تخلفات بازداشتگاه کهریزک و تعرض به دانشجویان کوی دانشگاه تهران از حوادثدردناکی بود که در انتخابات گذشته، رهبر انقلاب، مردم و دلسوزان انقلاب رابه شدت متاثر کرد.

، پس از تاکیدات مکرر مقام معظم رهبری مبنی بر محاکمهمتخلفان جنایت کهریزک و کوی دانشگاه، در تازه ترین اقدام معاون اول رئیسقوه قضائیه از به نتیجه رسیدن متخلفان پرونده کهریزک خبر داد.

بنابراین گزارش حجت الاسلام رئیسی در گفتگو با خبرنگاران اظهار داشت: درزمینه پرونده متخلفان کهریزک تحقیقات به صورت گسترده ای صورت گرفته است.

وی با تاکید بر اینکه این پرونده در حال آماده شدن هست تا سیر قضایی خودرا داشته باشد تصریح کرد: همکاران ما در سازمان قضایی نیروهای مسلح چه اینموضوع و چه مواردی را که در حاشیه این قضایا اتفاق افتاده را پیگیری کردهو به نتیجه نیز رسیده اند.

معاون اول رئیس قوه قضائیه یادآور شد: هر زمان که لازم باشد حتما سازمانقضایی نیروهای مسلح نتیجه پرونده را به اطلاع عموم خواهد رساند.

با این حال هنوز از نحوه محاکمه و پیگیری حمله کنندگان به کوی دانشگاه خبری در دست نیست.

به گفته کارشناسان، اهمیت محاکمه این متخلفان و اعلام نتایج آن به مردمکمک می کند تا از وقوع مجدد چنین حوادث تلخی در کشور جلوگیری شود، چرا کهمتاسفانه در روز راهپیمایی 13 آبان در کنار اغتشاشات انجام پذیرفته توسطعناصر ضد انقلاب و پیاده نظام رسانه های استکبار، گزارشات محدودی ازفعالیت تحریک آمیز برخی افراد با معترضین به گوش می رسید.

گفته شاهدان عینی، برخی افراد انگشت شمار که حتی به درخواست مردم حزباللهی،بسیج و نیروی انتظامی بی توجه بودند و هیچ اهمیتی برای سوء استفادهرسانه های بیگانه از اقدام تحریک آمیز خود قائل نبودند، صرفاً برای ارضاءامیال شخصی خود برخورد نامناسب و خارج از قاعده را با اعتراض کنندگان بهعملکردشان دنبال می کردند.

انتظار می رود پلیس و نیروهای مردمی و انتظامی ضمن برخورد شدید بااغتشاشگران و تهدیدکنندگان امنیت مردم، با اینگونه افراد نیز برخورد شدیدیصورت دهد و آنها را برای عبرت گرفتن دیگران به مراجع قضایی معرفی نمایند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر