کانون ایرانیان

۱۳۸۸ آبان ۱۹, سه‌شنبه

اخبار کوتاه از بازداشت شدگان

ابتلاى داوود سليمانى به آنفلوآنزا
داوود سليماني، عضو شوراى مرکزى جبهه مشارکت در آخرين تماس تلفنى از زنداناوين اعلام کرد وضعيت جسمانى‌اش رو به وخامت رفته است. وى با اشاره بهوجود درد فراوان در دنده و کليه‌هايش از ابتلا به آنفلوآنزا در چند روزگذشته نيز خبر داد.

ممانعت از ملاقات نورانى‌نژاد با همسرش
ماموران زندان اوين صبح روز گذشته از ملاقات حسين نورانى‌نژاد، رئيس دربند کميته اطلاع‌رسانى جبهه مشارکت با همسرش پرستو سرمدى ممانعت کردند.صبح روز گذشته در ابتدا به خانواده حسين نورانى‌نژاد که براى ملاقات بهزندان مراجعه کرده بودند، گفته شد که نام حسين در بين نام زندانيان بند209 وجود ندارد. پس از اعتراض خانواده نورانى‌نژاد و اصرار بر اينکه اونزديک به 60 روز است که در بند 209 حضور دارد و بنا بر گفته دادستان بهجاى ديگرى منتقل نشده است، در پى تماس با دفتر دادستانى به خانواده وىاجازه ملاقات داده شد.، اما پس از گذشت يک ساعت و نيم از حضور خانوادهنورانى‌نژاد در سالن ملاقات کابينى ماموران زندان اوين از آوردن حسينخوددارى و اعلام کردند تنها در صورت خروج پرستو سرمدى همسر نورانى‌نژاد ازسالن ملاقات، او را به سالن خواهند آورد. ماموران دليل اين تصميم را«جوسازي»‌هاى سرمدى بيان کردند .

آزادى يک عضو جبهه مشارکت
حسين حاجبيان، عضو جبهه مشارکت که در جريان اتفاقات روز 13 آبان در تهرانبازداشت شده بود، صبح يکشنبه ، از زندان اوين آزاد شد.وى با قرار کفالتآزاد شده است.

اعتراض به تداوم بازداشت آذر منصوري
کميسيون و شاخه زنان حزب مشارکت ايران اسلامى در نامه‌اى خطاب به مسئولکميته امور زنان خانه احزاب، اعتراض خود را نسبت به تداوم بازداشت ونگهدارى مهندس آذر منصوري، معاون سياسى دبير کل جبهه مشارکت ايران را درسلول انفرادى اعلام کرد. آذر منصورى نزديک به 50 روز است که در بازداشت بهسر مى‌برد .

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر