کانون ایرانیان

۱۳۸۸ آذر ۲۹, یکشنبه

رقابت 274 فيلم برای اسکار

آکادمي علوم و هنرهاي سينمايي آمريکا از واجد شرايط بودن 274 فيلم سينمايي سال 2009 براي رقابت در رشته اسکار بهترين فيلم خبر داد.

به گزارش اسکرين ديلي، فيلم‌هايي مي‌توانند در رشته بهترين فيلم هشتاد و دومين دوره مراسم اهداي جوايز اسکار رقابت کنند که تا نيمه‌شب روز 31 دسامبر 2009 حداقل در يک سالن سينما در لس آنجلس به نمايش عمومي درآمده باشند و اکران آنها حداقل به مدت يک هفته ادامه داشته باشد.
بر اساس قوانين آکادمي اسکار، يک فيلم داستاني متقاضي حضور در رقابت اسکار بايد حداقل 40 دقيقه زمان داشته باشد و در نسخه‌هاي 35 يا 70 ميليمتري در سينماهاي روي پرده رفته برود. ضمن اينکه نمايش فيلم‌ها با نسخه ديجيتال هم براي آکادمي اسکار قابل قبول است و اين فيلم‌ها هم مي‌توانند در اسکار رقابت کنند.
فيلم‌هاي سينمايي که نخستين نمايش آنها به روشي غير از اکران عمومي در سينماها باشد نمي‌توانند شرايط حضور در رقابت اسکار را به دست بياورند. نامزدهاي هشتاد و دومين دوره جوايز اسکار ساعت 5.30 به وقت محلي روز سه‌شنبه دوم فوريه 2010 در ساموئل گلدوين تيه‌تر آکادمي اسکار معرفي مي‌شوند.
مراسم اهداي جوايز اسکار به برترين‌هاي دنياي فيلم و سينما در سال 2009 روز يکشنبه هفتم مارس سال 2010 در کداک تئا‌تر هاليوود اند هايلند سنتر برگزار و زنده از شبکه ABC پخش مي‌شود. اين مراسم در بيش از 200 کشور زنده روي آنتن خواهد رفت.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر