کانون ایرانیان

۱۳۸۸ دی ۱, سه‌شنبه

کارت زرد به ایلنا و اختلال در پخش بی‌بی‌سی فارسی

برخی خبرگزاری‌های نزدیک به دولت، از این منتقد دولت با نام مرجع تقلید شیعیان نام برد.
ایلنا با نادیده گرفتن دستورعمل نحوه پوشش خبر درگذشت آیت‌الله منتظری، بخش‌هایی از متن پیام تسلیت احمد منتظری، فرزند آیت‌الله منتظری، پیام‌های جداگانه تسلیت آیت‌الله اسدالله بیات زنجانی، آیت‌الله عبدالکریم موسوی اردبیلی، آیت‌الله جلال‌الدین طاهری اصفهانی و مهدی کروبی را منتشر کرد که همگی از منتقدان دولت و طرفدار جنبش سبز هستند.
خبرگزاری کار ایران در گزارش درگذشت آیت‌الله منتظری، با اطلاع‌رسانی گسترده از مراسم تشییع جنازه این مرجع تقلید شیعه، آثار منتشر شده او را با ذکر نام اعلام کرد.
براساس گزارش ایلنا، نهضت آزادی ايران، شورای فعالان ملی، مذهبی، حزب ملت ايران، جبهه ملی ايران، جنبش مسلمانان مبارز، جامعه زنان انقلاب اسلامی ايران، دفتر تحكيم وحدت و دفتر ادوار تحكيم وحدت از مردم دعوت كرده بودند تا در مراسم تشييع پيكر آيت‌الله منتظری در قم شركت كنند.
ایلنا در آستانه انتخابات ریاست جمهوری حمایت گروه‌های کارگری، زنان و دانشگاهی، احزاب و شخصیت‌ها ازنامزدی مهدی کروبی و میرحسین موسوی، نامزدهای اصلاح‌طلب انتخابات، را درحد گسترده‌ای پوشش داد.
گفتنی است ایلنا در تیرماه سال 86 به حکم شعبه یازدهم دادسرای کارکنان دولت توقیف شد و خرداد سال 87 به حکم دادگاهی باردیگر رفع فیلتر شد.
ایلنا فعالیت خود را از اسفند 1381 آغاز کرده و نقش مهمی در پوشش اخبار جامعه مدنی ایران داشته است.
پارازیت روی بی بی سی
هم‌زمان با کارت زرد وزارت ارشاد به خبرگزاری ایلنا پس از درگذشت آیت‌الله منتظری، اختلال مستمر در برنامه تلویزیون فارسی بی بی سی کوتاه مدتی پس از آغاز پخش برنامه ویژه درگذشت این مرجع تقلید شروع شد.
صادق صبا، رییس بخش فارسی بی بی سی، گفته است که پارازیت‌اندازی باعث اختلال در دریافت برنامه‌های تلویزیونی به‌خصوص در تهران شد.
بی بی سی اعلام کرده که افزایش امکانات ماهواره‌ای «برای تسهیل دسترسی مخاطبان به این برنامه‌ها» می‌تواند راه حل در برابر این پارازیت‌اندازی باشد.
پیش از این در پی برگزاری انتخابات دهمین دوره ریاست جمهوری در ایران و واکنش معترضان به نتیجه انتخابات، برنامه‌های تلویزیون فارسی بی بی سی هدف پارایت‌اندازی قرار گرفت.
آقای صبا گفته است: این برخلاف مقررات بین‌المللی است كه یك دولتی بر روی كانال‌های ماهواره‌ای كه از یك كشور دیگر می آید پارازیت بیاندازد.
اختلال در ماهواره‌های خارجی و اعمال فشار به مطبوعات داخلی در شرایطی است که دولت ایران از ماهواره استفاده می‌كند و برنامه‌های تولید خود را به سراسر دنیا به زبان‌های فارسی، انگلیسی و عربی برنامه پخش می‌كند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر