کانون ایرانیان

۱۳۸۸ دی ۴, جمعه

پناهندگی دختر بن لادن به سفارت عربستان در تهران

به گفته عمر بن لادن، یکی از پسران بن لادن، مادر ناتنی اش "ام ّ حمزه"، یکی از خواهران و پنج برادر ناتنی اش در تهران زیر کنترل دایم مأموران امنیتی زندگی می کنند؛ اما خواهر 17 ساله اش، ایمان، توانسته فرار کند و به سفارت عربستان سعودی در تهران پناهنده شود.

روزنامه اشرق الاوسط با نقل این خبرافزوده است که دختر بن لادن توانسته است با استفاده از تلفن با برادر ناتنی اش عبدالله تماس بگیرد.

فواد کساز، یکی از کارکنان سعودی در تهران، خبر پناهندگی دختر بن لادن به سفارت این کشور را تأیید کرد. به گفته وی، این وظیفه سفارت است که او را بپذیرد، چرا که وی یکی از شهروندان عربستان است.

عمر بن لادن 29 ساله که به همراه همسر انگیسی اش در قطر زندگی می کند، در مصاحبه با روزنامه فوق گفت که اعضای خانواده وی تا کنون از حضور افراد خانواده اش در تهران بی خبر بوده اند.

این بخش از خانواده بن لادن تا زمان حمله آمریکا به افغانستان در آن کشور زندگی می کردند، پس از آن گمانه زنی ها درباره محل زندگی آن ها شروع شد که در این میان بارها نام ایران نیز در رابطه با محل زندگی آنان بر زبان آمده بود.

به گزارش اشراک ال اصوات، خانواده بن لادن در تهران تحت کنترل دایم زندگی کرده و هر شش ماه یک بار برای خرید بیرون می رفته اند. در یکی از همین گردش ها بود که ایمان فرار کرده و به سفارت عربستان سعودی پناهنده شده است.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر