کانون ایرانیان

۱۳۸۸ دی ۱, سه‌شنبه

مراسم آیت‌الله منتظری در مسجد اعظم قم لغو شد

مراسم خاکسپاری آیت‌الله حسینعلی منتظری با حضور جمعیت بزرگی از هوادارانش و شخصیت‌های مذهبی و سیاسی ایران در قم برگزار شد، اما به گفته فرزند آقای منتظری، پس از پایان این مراسم بیت او به محاصره نیروهای انتظامی و نظامی در آمد.
پیکر آیت‌الله حسینعلی منتظری، از مراجع تقلید شیعه و از منقدان سرشناس رهبران کنونی جمهوری اسلامی، روز دوشنبه، ۲۱ دسامبر(۳۰ آذرماه) در شهر قم، محل اقامت او، تشییع و پس از اقامه نماز به امامت آیت‌الله موسی شبیری زنجانی در حرم حضرت معصومه به خاک سپرده شد. قرار بود دوشنبه شب مراسمی هم در مسجد اعظم قم برگزار شود که به گفته فرزند آقای منتظری این مراسم از جانب خانواده او لغو شده است.

اعضای خانواده مطلع شده‌اند که مسجد اعظم از ساعت‌ها قبل، توسط نیروهای بسیج و سپاه پر شده و به همین دلیل مراسم دوشنبه شب را لغو کرده‌اند.

او در مورد وضعیت اطراف بیت آقای منتظری گفت: اطراف منزل مثل حکومت نظامی شده است و انواع و اقسام نیروهای نظامی و انتظامی با سپر و باتوم در آن‌جا مستقر شده‌اند و اجازه رفت و آمد به بیت را نمی‌دهند.

مراسم تشییع آقای منتظری حدود ساعت ۹ بامداد از برابر خانه او آغاز شد در حالی‌که جمعیت کثیری از عزاداران، خودرو حامل پیکر آیت‌الله فقید را تا محل اقامه نماز میت مشایعت می‌کردند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر