کانون ایرانیان

۱۳۸۸ آذر ۲۷, جمعه

«ارتش سایبری ایران» تویتر را هک کرد



گروهی با نام «ارتش سایبری ایران» سایت تویتر را به مدت چند ساعت سحرگاه امروز هک کرد.
به گزارش‌های وب‌سایت‌های فناوری و همچنین شاهدان عینی، سایت تویتر از ساعت 10 شب به وقت ایالات متحده برابر با 6:30 صبح امروز تهران هک شده و صفحه اول این سایت با صفحه سیاه‌رنگی عوض شده که روی آن به زبان انگلیسی نوشته بود «این سایت توسط ارتش سایبری ایران هک شده است.»
همچنین در انتهای این صفحه به زبان انگلیسی نوشته شده بود: آمریکایی‌ها خیال می‌کنند که اینترنت را کنترل و مدیریت می‌کنند از طریق دسترسی، اما آنها نمی‌کنند، ما اینترنت را کنترل و مدیریت می‌کنیم با قدرتمان، پس تلاش نکنید که ایرانی‌ها را تحریک کنید به .....
U.S.A. Think They Controlling And Managing Internet By Their Access, But THey Don’t, We Control And Manage Internet By Our Power, So Do Not Try To Stimulation Iranian Peoples To….
همینطور در پایان این نوشته آمده بود: حالا کدام کشور در لیست تحریم است؟ ایران؟ آمریکا؟ ما آنها را به لیست تحریم هل دادیم. مراقب باشید.
NOW WHICH COUNTRY IN EMBARGO LIST? IRAN? USA?
WE PUSH THEM IN EMBARGO LIST
Take Care.
سایت تویتر یکی از پرمخاطب‌ترین وب‌سایت‌های اجتماعی در اینترنت است که به کاربرانخود اجازه می‌دهد پیام‌های کوتاه اینترنتی به یکدیگر ارسال کنند. در واقع تویتر معادل اینترنتی پیامک‌های تلفن همراه هست.

تویتر در مطلبی در وبلاگ خود که ساعت 8:30 صبح به وقت تهران منتشر کرد، نوشت که دی.ان.اس‌های این سایت با مشکل مواجه شده بود اما این مشکل برطرف شده است. این سایت اعلام کرد که پس از بررسی اتفاق امروز دلایل مشکل ایجاده شده برای این وب‌سایت را منتشر خواهد کرد.
سایت «موج سبز آزادی» نیز دو روز پیش توسط «ارتش سایبری ایران» هک شد. هنگام مراجعه به این سایت، صفحه مشابهی با آنچه امروز در سایت تویتر قرار گرفت، به جای صفحه اصلی نمایش داده می‌شود.
سایت موج سبز آزادی هنوز موفق به حل این مشکل نشده است. همچنین روز گذشته سایت «موج سبز آزادی» به فعالیت رسانه‌ای خود تا اطلاع ثانوی خاتمه داد. به گفته این سایت همزمانی خاتمه فعالیت سایت با هک شدن آن صرفا تصادفی بوده است.
شایان ایرانمنش، کارشناس آی.تی مردمک در این رابطه گفت: به نظر می‌رسد در این نوع هک کردن، گروه حمله کننده صرفا آدرس سایت را در اختیار می‌گیرد و به سرور اصلی سایت که اطلاعات کاربران در آن قرار دارد دسترسی پیدا نمی‌کند.
به گفته ایرانمنش، در این نوع روش هک که به دزدی دی.ان.اس معروف است، سرویس‌دهندگان اینترنت (آی.اس.پی‌ها) به خاطر پیغام‌های اشتباهی که هکر به مراکز آنها ارسال می‌کنند، دچار اشتباه شده و هنگامی که یک کاربر آدرس تویتر یا موج سبز را وارد می‌کند، به اشتباه صفحه دیگری را به او نشان می‌دهند.
سایت فناوری تک کرانچ در مطلبی از کاربران تویتر خواسته است که پسووردهای خود را تغییر دهند چون این احتمال وجود دارد که پسووردهای آنها به دست هکرها افتاده باشد.
سایت تویتر در جریان اعتراضات پس از انتخابات نقش مهمی در اطلاع‌رسانی معترضان ایرانی بازی کرده است.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر