کانون ایرانیان

۱۳۸۸ دی ۱, سه‌شنبه

ممنوعیت خروج فاطمه معتمدآریا لغو شد

دادستان تهران می‌گوید ممنوعیت خروج فاطمه معتمدآریا، بازیگر سینما از کشور لغو شده و  پرونده جعفر پناهی، کارگردان سینما و مجتبی میرطهماسب، مستندساز به دادگاه فرستاده شده است.
عباس جعفری‌دولت‌آبادی گفت: گزارش‌هایی در مورد این افراد مطرح شد که منجر به ممنوع‌الخروج شدن آن‌ها شد که در مورد خانم معتمدآریا مرتفع شد و در مورد دو نفر دیگر این گزارش‌ها کماکان باقی است و این دادگاه است که باید تصمیم دادستانی را تایید یا نقض کند.
محمد مصطفایی، وکیل دادگستری هم ساعاتی قبل در وبلاگ خود نوشت که برای پرونده موکلش مجتبی میرطهماسب، قرار منع تعقیب صادر شده و ممنوعیت خروجش از کشور لغو شده، اما این خبر هنوز توسط هیچ یک از مقام‌های قضایی تایید یا رد نشده است.
مهر ماه گذشته، گذرنامه فاطمه معتمدآریا و مجتبی میرطهماسب که همراه گروهی از اعضای خانه سینما برای شرکت در برنامه «از نزدیک و شخصی» در حاشیه مراسم اسکار به آمریکا سفر می‌کردند، توسط ماموران دولتی در فرودگاه امام خمینی ضبط شد.
چندی بعد هم از خروج جعفر پناهی کارگردان سرشناس ایرانی که به پاریس سفر می‌کرد جلوگیری شد و در شرایطی که این کارگردان قصد داشت در جمع هیات داوران جشنواره فیلم بمبئی حاضر شود، از سفر باز ماند.
جلوگیری از خروج پناهی از کشور واکنش سینماگران داخلی و شیام بنگال، رییس جشنواره فیلم بمبئی را به دنبال داشت.
شیام بنگال در نامه‌ای به سفیر جمهوری اسلامی در دهلی‌نو یادآوری کرد که عدم حضور این کارگردان محبوب و شناخته شده در جشنواره فیلم بمبئی، بازتاب بسیار نامناسبی در رسانه‌های هندی و بین‌المللی خواهد داشت.
با وجود این که مقام‌های مسئول وزارت ارشاد درباره ممنوعیت خروج این سه سینماگر توضیحی نداده و ابراز بی‌اطلاعی کردند، به نظر می‌رسد حمایت این سینماگران از نامزدهای اصلاح‌طلب انتخابات ریاست‌جمهوری و حضور آنها در میان مردم در جریان اعتراض به نتایج انتخابات دلیل اصلی ممنوعیت خروج آنها از کشور بوده است.
معتمدآریا در جریان انتخابات ریاست‌جمهوری از نامزدی میرحسین موسوی حمایت کرده و در فیلم تبلیغاتی او شرکت کرده بود.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر