کانون ایرانیان

۱۳۸۸ آذر ۲۷, جمعه

مشایی: احمدی‌نژاد جلوه تمام‌نمای یک ایرانی آگاه

اسفندیار رحیم مشایی پنج‌شنبه شب در جمع برخی ایرانیان مقیم دانمارك و كشورهای حوزه اسكاندیناوی گفت: دیدار هموطنان عزیز در این بخش از جهان یك فرصت مغتنم و بسیار شایسته است. ایرانیان با آگاهی از مسوولیت خطیر خود به عنوان یك ایرانی و یا علاقه‌مند به ایران كه همواره در تعامل با مردم دنیا برای توسعه دوستی‌ها و محبت‌ها و پایه‌گذاری روابط سالم و شرافتمدانه بودند، امروز فعالیت می‌كنند.

رییس دفتر رییس‌جمهور در ادامه افزود: می‌خواهم شما را به مسوولیت خطیر و بزرگ تاریخی‌تان توجه بدهم. تحولات جهان بسیار سریع است و اتفاقات با دامنه گسترده یكی پس از دیگری در حال شكل‌گیری است و امكان تحقق فضایی روشن و شایسته برای ملت ایران اكنون فراهم‌تر از چند صد سال گذشته است.

وی در ادامه گفت: ماهیت انقلاب اسلامی نپذیرفتن شرایطی بود كه موجب توقف جامعه ایران وعدم رشد و بالندگی فرزندان ایرانی بود. برای پایه‌گذاری شرایط بهتر و بالاتر برای مردم ایران، انقلاب اتفاق افتاد. اكنون با توجه به سی سال از گذشت از انقلاب می‌بینید كه راه ما برای دستیابی به قله‌های بلند افتخار از هر زمان دیگری روشن‌تر وشفاف‌تر است. شما مردم ایران می‌توانید صدای ایران را رساتر و زیباتر ببینید. جامعه ایرانی امروز بیش از هر زمان دیگری فرصت دارد به افق‌های بالاتر بیندیشد و با اعتماد به نفس و باور به داشته‌های تاریخی خود گام‌های محكم‌تری برای دستیابی به آینده برتر بردارد.

مشایی گفت: امروز ایران بسیار مستحكم‌تر است و ریشه عمیق درخاك خدایی دارد. ایران امروز طلبكار جامعه جهانی است . جهان مدیون ایران است؛ چرا كه ایران از مهم‌ترین پایه‌گذاران جامعه‌ بشری بوده است و مدنیت در ایران شكل گرفته و ایران سهم بارز و برجسته‌ای در كاهش دامنه بربریت و جهل و تباهی در تاریخ دارد. با ظهور اسلام ایرانیان به عنوان یك ملت غیرعرب در نشر اسلام گوی سبقت را از عرب‌ها ربودند و سهم ایرانیان در پایه‌گذاری تمدن اسلامی بی‌نظیر است.

وی افزود: این حق تاریخی ایران است كه یك تكلیف بزرگ بر دوش نسل‌های امروز نهاده است. امروز ایران با حق و استقامت وعزت و آزادی در دنیا شناخته می‌شود و كافی است طنین دروغ‌پردازی‌های بلندگوها كنار برود و مردم از نزدیك با سیمای زیبای ایران آشنا شوند.

مشایی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: ما یك سرزمین غنی و ثروتمند هستیم و منابع ما نه گاز و نه نفت كه فرهنگ ایرانی است. امروز به مدد حضور فرزند شجاع ، باهوش و زیرك یعنی آقای احمدی‌نژاد امكان فریفتن او وجود ندارد. احمدی‌نژاد جلوه‌ی تمام نمای یك ایرانی آگاه، پرشعور و پرشور است كه در برابر سیاست‌های جهانی ایستاده تا همگان بدانند راه پیشرفت ایران قابل ترك كردن نیست.

مشایی گفت: ما با دنیا سر ستیز نداریم . همدلی همه اقشار ملت ایران به ویژه نخبگان در بخش‌های مختلف فرصتی فراهم كرده كه اگر اینها در كنار هم قرار گیرند دستاوردهای بزرگی خواهیم داشت.

وی در پایان گفت: ما برنامه‌های وسیعی برای توسعه همكاری‌ها با همه ایرانیان در جهان داریم و انشاءالله شاهد رونق بیشتر این سیاست خواهیم بود و تاسیس خانه ایران دركشورهای مختلف یكی از این سیاست‌ها است.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر