کانون ایرانیان

۱۳۸۸ دی ۳, پنجشنبه

تهدید دادستان تهران به برخورد با توهین به هاشمی‌رفسنجانی

دادستان تهران اعلام کرد که اهانت به اکبر هاشمی رفسنجانی، رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام، نیاز به شاکی خصوصی ندارد و با توهین کنندگان برخورد خواهد کرد.
عباس جعفری دولت‌آبادی، به ایلنا گفت: دادستانی در صورت اهانت به مسوولان رسمی و ارشد کشور از جمله روسای سه قوه و رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام، وظیفه خود می‌داند که طبق مقررات اقدام لازم را انجام دهد چنان که تاکنون نیز اقدام کرده است و در این رابطه نیازی به شکایت شاکی خصوصی نیست.
این نخستین بار است که دادستان تهران به اهانت و مطالب بیان شده علیه رفسنجانی پس از انتخابات ریاست جمهوری به صراحت واکنش نشان داده است.
دادستان تهران درمورد برخورد نکردن دادستانی با روحانیونی که مطالبی علیه رفسنجانی مطرح کرده‌اند، اعلام کرد که اگر این مطالب جرم تلقی شود دادسرای ویژه روحانیت صلاحیت رسیدگی به آن را دارد و از حوزه دادستانی خارج است.
رفسنجانی که هم‌زمان ریاست خبرگان رهبری را هم برعهده دارد، در نخستین واکنش علنی خود به نتیجه انتخابات، در خطبه‌های آخرین نماز جمعه خود در روز 26 تیرماه، مشروعیت حکومت‌گر در نظام اسلامی را مشروط به برخورداری از حمایت مردم دانست و خواستار آزادی زندانیان سیاسی و وحدت میان گروه‌های مختلف سیاسی کشور شد .
پس از اعتراض‌های روز دانشجو در 16 آذر، حملات طرفداران دولت به رفسنجانی تشدید شد  تا جایی که آیت‌الله محمد یزدی، نایب رییس مجلس خبرگان و حامی دولت، از دیدگاه‌های رییس خبرگان یعنی رفسنجانی درمورد انتخابات انتقاد کرده و او را به دوری از رهبری متهم کرد.
رفسنجانی روز 15 آذر در جمع دانشجویان دانشگاه‌های مشهد گفته بود که راهکار برون رفت از وضعیت فعلی همان چیزی است که در نماز جمعه 26 تیر اعلام کرده است و تاکید کرد که غير از آیت‌الله خامنه‌ای، فرد ديگری نمی‌‌تواند اين راه وحدت را هموار کند.
روح الله حسینیان، از نمایندگان روحانی مجلس و حامی احمدی‌نژاد، به‌تازگی اعلام کرد: «آقای هاشمی، تو بارها در فتنه اخیر، به مقام معظم رهبری خیانت کردی و رهبری از تو حمایت کرد اما تو کینه خود را در مشهد نشان دادی.»
حمید روحانی، رییس پیشین مرکز اسناد انقلاب اسلامی و عضو پیشین مجمع روحانیون مبارز،  گفت که انتخاب محمود احمدی‌نژاد به ریاست جمهوری «هاشمی را دیوانه کرد.»
حیدر مصلحی، وزیر اطلاعات که روحانی است، سخنان هاشمی رفسنجانی در مشهد را «تکان‌دهنده» توصیف کرد و او را به «هم‌سویی با سران فتنه» متهم کرد.
هفته گذشته رفسنجانی در واکنش به سخنان مطرح شده طرفداران دولت علیه وی، اعلام کرد: برخی شهرت خود را از راه اهانت به دیگران می‌خواهند که جواب این‌گونه افراد سکوت است و دعا برای هدایت‌شان.
از زمان اعلام نتیجه انتخابات، موضع‌گیری رفسنجانی، که از زمان استقرار جمهوری اسلامی همواره دارای پست‌های حساس حکومتی بوده، باعث واکنش انتقادآمیز طرفداران محمود احمدی‌نژاد شده است.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر