کانون ایرانیان

۱۳۸۸ دی ۱, سه‌شنبه

لاریجانی: ایران کشوری دمکراتیک است

رییس مجلس شورای اسلامی استراتژی جمهوری اسلامی ایران در شرایط امروز نزدیک شدن هرچه بیشتر کشورهای اسلامی است.

علی لاریجانی که به مصر سفر کرده است دوشنبه شب با حضور در یک نشست خبری به سوالات خبرنگاران رسانه‌های مصری باسخ داد.

رییس مجلس شورای اسلامی در باسخ به این سوال که مهم‌ترین موانع توسعه روابط بین ایران و مصر چیست و آیا جریان‌هایی وجود دارند که مایل به این امر نیستند، اظهار داشت: در این تردیدی نیست که ایران و مصر دو کشور مهم و تاثیرگذار در منطقه هستند، دو کشوری که از نظر تاریخی عقبه قابل توجهی دارند لذا عقل حکم می‌کند این دو کشور مهم به هم نزدیک باشند و همه باید در این جهت تلاش کنند.

وی افزود: در این نیز تردیدی نیست که اسراییل هرگز علاقه ندارد ایران و مصر به هم نزیک باشند اما ما امیدواریم از مجموع گفتگوها و رفت و آمدها این مسیر ارتباط هموارتر شود.

خبرنگاری از لاریجانی پرسید که آیا در ملاقات با حسنی مبارک موضوعاتی مطرح شد که در پیشبرد روابط تاثیرگذار باشد و لاریجانی در پاسخ اظهار داشت: نگاه من مثبت است و در مجموع مذاکرات دو طرف علاقه‌مندی زیادی به توسعه روابط و همکاری های مشترک دارند.

وی در پاسخ به سوال خبرنگاری که پرسید جه تحولی پیش آمده که در این شرایط دو کشور احساس می‌کنند باید با هم همکاری نمایند، گفت: استراتژی جمهوری اسلامی ایران مثل برخی کشورها همانند درب چرخان نیست که هر روز به سمتی بچرخد. استراتژی ما این است که در شرایط امروز باید کشورهای اسلامی هرچه بیشتر به هم نزدیک شوند، با فرض این‌که کشورها می‌توانند در بعضی امور اختلاف نظر هم داشته باشند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر