کانون ایرانیان

۱۳۸۸ آذر ۳۰, دوشنبه

صدها هزار نفر در مراسم خاک‌سپاری آیت‌الله منتظری

پیکر آیت‌الله حسینعلی منتظری امروز صبح پس از تشییع و برگزاری مراسم نماز میت به امامت آیت‌الله موسی شبیری‌زنجانی از مراجع تقلید منتقد دولت، در حرم حضرت معصومه به خاک سپرده شد.
برآوردهای اولیه از تعداد جمعیت حاضر در مراسم تشییع آیت‌الله منتظری، حکایت از حضور صدها هزار نفر را دارد و برخی گزارش‌ها جمعیت این مراسم را میلیونی ارزیابی کردند.
براساس گزارش‌ها، نیروهای ویژه امنیتی و موتورسواران نیروی انتظامی از ساعات اولیه صبح در اطراف بیت آیت‌الله منتظری و اطراف حرم حضرت معصومه، حضور داشته‌اند اما فضای مراسم و شهر قم، تا پایان مراسم خاکسپاری کمتر پلیسی بوده اما پس از مراسم حضور پلیس پررنگ‌تر شده و شعارهای سیاسی نیز بیشتر شنیده شده است.
وبسایت عصر ایران گزارش داد که در پی خاکسپاری آیت‌الله منتظری، نیروهای ویژه پلیس مجهز به باتوم در اطراف حرم مستقر شده‌اند و جمعیتی با نمادهای سبز در داخل صحن حرم و خیابان‌های اطراف آن شعار می‌دهند.
در مراسم خاکسپاری آیت‌الله منتظری، چهره‌های سیاسی از جمله مهدی کروبی، آیت‌الله امینی امام جمعه قم ، آیت‌الله طاهری امام جمعه پیشین اصفهان، هادی خامنه‌ای برادر علی خامنه‌ای رهبر جمهوری اسلامی، سیدعلی خمینی نوه آیت‌الله خمینی، عبدالله نوری وزیر پیشین کشور، موسوی خوئینی‌ها، آیت‌الله موسوی بجنوردی، علی‌اکبر محتشمی‌پور، هادی غفاری، مصطفی معین، اشرفی اصفهانی و مسجد جامعی حضور داشته‌اند.
خبر می‌رسد که میرحسین موسوی نیز در بیت بیت آیت‌الله منتظری حضور یافته اما در خبرها نامی از حضور سیدمحمد خاتمی برده نشده است و خبر می‌رسد که نمایندگانی از سوی اکبر هاشمی‌رفسنجانی نیز در این مراسم شرکت کرده بودند.
گفته می‌شود که در برخی ورودی‌های شهر قم نیروهای یگان ویژه از پیش از مراسم بر تردد خودروها نظارت داشته‌اند.
گزارش‌ها حاکی است پس از پایان آیین به خاک سپاری آیت الله منتظری، بیرون حرم همچنان شلوغ است و تعدادی از حاضران، شعارهای سیاسی سرمی‌دهند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر