کانون ایرانیان

۱۳۸۸ آذر ۲۷, جمعه

تازه‌های اینترنت در لی‌وب

 لی‌وب، یکی از بزرگ‌ترین کنفرانس‌های تجارت و فناوری اینترنتی، این هفته میزبان تازه‌ترین دستاوردهای دنیای آی.تی بود؛ اما به جرات می‌توان برنامه‌های گوشی‌های هوشمند را ستاره این نمایشگاه معرفی کرد.

فاطمه محمدی‌نژاد: شبکه Le Web، یکی از بزرگ‌ترین کنفرانس‌های تجارت و فناوری اینترنت، قصد دارد نشان دهد دنیای مجازی بسیار پرتحرک و فعال است.
به گزارش بی‌بی‌سی، در این کنفرانس که به میزبانی ژرالدین و لویی لومور برگزار شد، 2300 شرکت‌کننده به مدت دو روز در پاریس به بررسی چگونگی پیشرفت اینترنت و فناوری‌های جدید احتمالی در آینده پرداختند.
لومور در هنگام برنامه‌ریزی برای کنفرانس امسال از گسترش شبکه لحظه‌ای صحبت کرد و خاطرنشان ساخت هر دقیقه، اطلاعات بسیار زیادی روی خط اینترنت قرار می‌گیرند که خود این توانایی را به شما می‌دهد که بدانید دوستانتان در چه حالی هستند یا کارهای تجاری‌تان چطور پیش می‌رود و یا از رخدادهای فرهنگی و امور مختلف آگاهی یابید. این امکانات همچنان در حال گسترش و فراگیرشدن هستند.
با اطلاعیه اخیر گوگل مبنی بر قرار دادن فیس‌بوک و توییتر در نتایج جستجوی خود، اعتبار Le Web به عنوان یک رادار هشدار‌دهنده فناوری‌ها آنلاین رو به فزونی است.
آقای لومور، با توجه به اینترنت لحظه‌ای، اعلام کرد از نظر او آینده بر دو محور متمرکز است: قدرت استفاده از موقعیت جغرافیایی و ابزارهای متصل به شبکه که با دنیای واقعی و اینترنت ارتباط برقرار می‌کنند. وی نکته دوم را با شجاعت مخصوص فرانسوی بیان کرد.
برای بسیاری از افراد حاضر در Le Web، توییتر به عنوان یک شبکه لحظه‌ای عمل می‌کند؛ به‌طوری‌که حدود 50 هزار برنامه اطلاعات خود را از توویتر دریافت می‌کنند. رایان سارور، مدیر اجرایی کنفرانس اعلام کرد که بزودی همه برنامه‌نویس‌ها قادر خواهند بود از مخزن آتش استفاده کنند. مخزن آتش منبعی برای دسترسی به تمامی پیغام‌های ارسال شده از سوی 20 میلیون کاربر فعال توویتر است.
آن‌ها با این اطلاعات چه می‌کنند؟ زمانی که برنامه‌سازان شروع به باز کردن صفحات توییتر کردند، مسئولان این سایت نمی‌دانستند که آن‌ها قصد انجام چه کاری را دارند. آقای سارور معتقد است در مورد مخزن آتش نیز این موضوع صدق می‌کند.
سارور در ادامه گفت: «ما مشکلی نمی‌بینیم که مردم از داده‌ها و جستجوهای ما استفاده کنند. سایت‌های شخص ثالث بخشی از موفقیت ما هستند. ,Le Web تنها مجموعه‌ای از شرکت‌های ثبت شده نیست، بلکه ویترینی از تازه‌کارها و فعالان نیز هست».

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر