کانون ایرانیان

۱۳۸۸ آذر ۲۷, جمعه

راهپیمایی روز جمعه: دعوت اصولگرایان، تحریم اصلاح‌طلبان

بادامچیان از حسن خمینی خواست که در راه پیمایی روز جمعه در «اعتراض به هتک حرمت به ساحت امام» شرکت کند.

اسدالله بادامچیان عضو هیات موتلفه در مصاحبه با شبکه خبر دانشجو ابراز امیدواری کرد که سید حسن خمینی «با موضع گیری جدی در خصوص وقایع اخیر نشان دهد که همچنان در دفاع از امام و خط امام ثابت قدم است.»

وی خواستار عملکرد بی طرفانه «موسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی» شد و گفت که این موسسه باید در مواضع خود تجدید نظر کند.

موسوی: در راه پیمایی شرکت نمی‏کنیم

این دعوت در حالی صورت می‌گیرد که درهفته گذشته میرحسین موسوی و مهدی کروبی خواستار برگزاری چنین راه پیمایی شده بودند و میرحسین موسوی گفته است در انتظار مجوز جداگانه‏ای برای برگزاری راه پیمایی است و در این راه پیمایی دولتی شرکت نخواهد کرد.

موسوی در این‌باره گفت: هنوز منتظر جواب رسمی به این درخواست هستیم و به نظر می‌رسد بیشتر به نفع کشور است که به این درخواست پاسخ مثبت داده شود.

موسوی افزود: کشور به آرامش نیاز دارد، منتهی به نظر نمی‌رسد فضاسازی روزهای اخیر و زیر پا گذاشته شدن بدیهی‌ترین موازین حقوقی از سوی مسئولان عالی‌رتبه قضایی و امنیتی کشور حرکتی در این جهت باشد.

دعوت شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی برای شرکت مردم در راه پیمایی

شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی از مردم خواسته که در راه پیمایی روز جمعه به اعتراض به پاره کردن عکس آیت الله خمینی شرکت کنند.

مجید انصاری از اعضای مجمع روحانیون مبارز در این باره گفت: مجمع درخواستی رسمی برای راهیپیمایی مستقل به وزارت کشور داده است و منتظر دریافت مجوز برای برگزاری این تجمع هستیم.

انصاری تاکید کرد: پیشنهاد شورای هماهنگی به جای خود محترم است، اما همانطور که گروه های مختلف در چند روز اخیر راهپیمایی کردند، ما هم درخواست خود را ارائه داده ایم و منتظر اعلام نظر وزارت کشور هستیم.

بیانیه سپاه در مورد راه پیمایی روز جمعه: چشم فتنه را کور کنید

در همین حال سپاه سپاسداران انقالاب اسلامی نیز در اطلاعیه‌ای از مردم برای شرکت در این راه پیمایی دعوت کرده و آنرا «ضربه کارآمد مردم در کور کردن چشم فتنه و اتمام حجت با سران فتنه گر و روسیا‌هان حوادث و رخدادهای اخیر» نامیده است.

در بخشی از این بیانیه آمد است: « بی تردید خروش عظیم ملت ولایتمدار و عاشورایی ایران در روز جمعه و در طلیعه ماه محرم طومار فتنه را در هم پیچیده و با نشان دادن نقش بی بدیل رهبری در انقلاب و حفاظت از کیان نظام و جلوگیری از تحقق آرزوهای باطل و شیطانی دشمنان به آنانی که هنوز اسرار بر تداوم عقده‌گشایی و خصومت با خط راستین امام (ره) و ولایت فقیه دارند هشدار خواهد داد از فرصت هدیه شده توسط مقام‌معظم‌رهبری‌(مدظله‌العالی) استفاده کنند در غیراینصورت در انتظار آتش قهر الهی و خشم مقدس و انقلابی مردم آزاده ایران باشند.»

شرکت احمد توکلی در راه پیمایی

احمد توکلی اعلام کرد که در راهپیمایی روز جمعه شرکت خواهد کرد.

وی در پاسخ به خبرنگاری که در این مورد از اوسوال کرد پاسخ داد: این چه سوالی است که می‌پرسید، معلوم است که شرکت می‌کنم.

با حمل کنندگان نماد سبز برخورد نمی‏شود

در راستای شرکت احتمالی برخی از طرفداران جنبش در سبز در راه پیمایی روز جمعه عزیزالله رجب‌زاده، فرمانده انتظامی تهران اعلام کرد: پلیس با حمل‌کنندگان نمادهای سبز در مراسم عزاداری حسینی برخورد نمی‌کند.

رجب‌زاده تاکید کرد که هدف پلیس تامین امنیت برای مردم است و افزود: همه را علوی می‌دانیم مگر این‌که خلافش ثابت شود.

لازم به ذکر است که راهپیمایی روز جمعه در شرایطی برگزار می‌شود که با درخواست برگزاری راهپیمایی مشابهی در روز پنجشنبه مخالفت شده است.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر