کانون ایرانیان

۱۳۸۸ دی ۳, پنجشنبه

صدها درخت در آتش سوخت

مسئول اداره محیط زیست شهرستان پل‌دختر با اشاره به آتش‌سوزی رخ داده در خط انتقال بنزین آسار، گفت: در این حادثه بین 300 تا 400 اصله درخت در آتش سوختند.
علی یاری در خرم آباد اظهار داشت: آتش‌سوزی منطقه در حدود ساعت 13 و 25 دقیقه آغاز شد که در نهایت محل نشتی بنزین که یک لوله 20 اینچ بوده است حدود ساعت 14 و 20 دقیقه مهار شد.
وی تصریح کرد: در این حادثه متاسفانه حدود دو کیلومتر بنزین به سمت روستای بادامک سرازیر شده بود که خوشبختانه با مهار به موقع این حادثه تلفات جانی به دنبال نداشت.
مسئول اداره محیط زیست شهرستان پل‌دختر با بیان این‌که هم‌اکنون نشتی بنزین از لوله اصلی مهار شده است، افزود: ولی هم‌چنان خاک منطقه که دارای بنزین است در حال سوختن است.
یاری با اشاره به خسارات وارد شده به منطقه، خاطر نشان کرد: در محل وقوع آتش‌سوزی به طول دو کیلومتر خاک منطقه به شدت به بنزین آلوده شده است.

وی با تاکید بر این‌که وضعیت خسارات در دست بررسی است، ادامه داد: هم‌چنین به دلیل آتش‌سوزی بین 300 تا 400 قطعه درخت نادر بلوط، گلابی وحشی و کیکم و دیگر گونه‌های نادر در منطقه در آتش سوخت.
مسئول اداره محیط زیست شهرستان پل‌دختر یادآور شد: هم‌چنین تعدادی از لانه‌های پرندگان منطقه که اقدام به تخم‌گذاری کرده بودند نیز در آتس سوخت.
یاری علت آتش‌سوزی را فرسودگی خطوط انتقال بنزین ارزیابی کرد و گفت: از سال 83 تاکنون بیش از 15 مورد ترکیدگی و نشتی لوله‌های نفت، گاز و بنزین در این شهرستان گزارش شده که علت همه این حوادث فرسودگی لوله‌های انتقال بوده است.
وی با بیان این‌که در این حادثه با توجه به اطلاع‌رسانی صورت گرفته از وقوع یک فاجعه جلوگیری شد از مسئولان شرکت نفت خواست در زمینه تعویض خطوط انتقال نفت و بنزین در پلدختر اقدام اساسی انجام دهند.
مسئول اداره محیط زیست شهرستان پل‌دختر با اشاره به بررسی خسارات در دو بخش، یادآور شد: بر اثر آتش‌سوزی رخ داده در منطقه هم در زمینه تخریب زیستگاه پرندگان و پستانداران و هم در زمینه آلوده شدن خاک منطقه به بنزین خسارات زیست محیطی شدیدی وارد شده است.
وی با اشاره به وضعیت فعلی آتش‌سوزی، عنوان کرد: هم‌اکنون دود غلیظی کل منطقه را فراگرفته و هنوز آتش به طور کامل خاموش نشده است.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر