کانون ایرانیان

۱۳۸۸ دی ۷, دوشنبه

معترضین در تهران با نیروی مشترک سپاه پاسداران و بسیج روبرو شدند

گزارش می رسد زدو خوردهای سخت بین نیروهای دولتی و طرفداران اوپوزیسیون در ایران خشن تر و گسترده تر می شود.

شاهدان می گویند پلیس روز شنبه با معترضینی که در جریان برگزاری مراسم روز تاسوعا در خیابان های اطراف مسجد جماران در شمال تهران جمع شده بودند، روبرو شد. قرار بود در آنجا محمد خاتمی رییس جمهوری اصلاح طلب سابق سخنرانی کند.

وب سایت ها اصلاح طلبان می گوید درگیری های روز شنبه در مرکز تهران آغاز شد، و پلیس ضد شورش در کوشش برای متفرق ساختن معترضین به گاز اشک آور متوسل شد.

شاهدان می گویند پلیس برخی از تظاهر کنندگان را هدف ضرب و شتم قرار داد یا دستگیر کرد، همچنین شیشه های اتومبیل هایی را که بوق می زدند خرد کرد.

یک وب سایت، راه سبز «دات نت»، می گوید پاسدارن انقلاب در حمله به تظاهرکنندگان به پلیس پیوستند. در یک وب سایت دیگر - جرس - گفته می شود برخی از معترضین در صدد بر آمدند در یک ساختمان متعلق به خبرگزاری ایسنا پناه بگیرند، اما نیروهای دولتی آنها را تعقیب کردند.

وب سایت اصلاح طلب راه سبز گزارش می دهد صدها معترض برای گریز از پلیس ضد شورش، در اتوبوس های شهری در تهران سوار شدند و شعارهایی را از طریق پنجره های آنها ها فریاد می کشیدند.

اصلاح طلبان اخیرا اعتراضاتی همزمان با رویدادهای عمومی ترتیب داده اند. روز جمعه احمد خاتمی، واعظ تندرو، به فعالان مخالف هشدار داد از مراسم محرم برای برپاکردن اعتراضاتی علیه دولت استفاده نکنند

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر