کانون ایرانیان

۱۳۸۸ آذر ۲۷, جمعه

حنا مخملباف، داور بخش جنبی جشنواره فیلم برلین

حنا مخلباف كارگردان جوان ايرانی داور جشنواره برلين در بخش فيلم‌های «كودک و نوجوان» انتخاب شد.
به گزارش خبرگزاری دانشجويان ايران «ايسنا» برگزاركنندگان شصتمين جشنواره فيلم برلين روز گذشته فهرست اوليه فيلم‌های بخش كودک و نوجوان به‌همراه اعضای هيات داوران اين بخش جنبی را اعلام كردند.
حنا مخلباف كه سال گذشته با فيلم «بودا از شرم فرو ریخت» جايزه خرس بلورين بخش كودک و نوجوان و همچنين جايزه صلح فيلم را از جشنواره برلين كسب كرده بود يكی از اعضای هيات داوران امسال است.
فيليپه فالاردو از فرانسه، كالی دو فرسنه از استراليا و روان اونيل از اتريش ديگر اعضای هيات داوران بخش كودک و نوجوان جشنواره برلين 2010 هستند كه برنده جايزه خرس بلورين به ارزش 10 هزار دلار را انتخاب می‌كنند.
به گزارش هاليوود ريپورتر، فيلم «پسر» از نيوزلند، «مسير زندگی» از كانادا و «به‌سوی دريا» از مكزيک فيلم‌هایی هستند كه در رده آثار كودک نمايش خواهند يافت.
جشنواره فيلم برلين همچنين در رده آثار نوجوان، «مشهور و مرده» از برزيل، «پورتره‌هايی در دريايی از دروغ‌ها» از كلمبيا، «دلم برايت تنگ شده» از آرژانتين، «يک زندگی جديد» از كره و «يوكی و نينا» از ژاپن را انتخاب كرده است.
فهرست كامل فيلم‌های بخش كودک و نوجوان در ماه ژانويه اعلام خواهد شد. شصتمين جشنواره برلين به‌عنوان سومين رويداد سينمايی معتبر قاره اروپا طی روزهای 11 تا 21 فوريه سال آينده برگزار می‌شود.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر