کانون ایرانیان

۱۳۸۸ دی ۱۰, پنجشنبه

عكس قديمي از مردمان تبريز

عكس تاريخي از چهار راه اسلامبول در سال1344

عكس تاريخي ازسه راه امين حضور تهران سال 1330

عكس تاريخي از عمارت سرخه حصار در سال1289

عكس تاريخي از بناي دوشان تپه


عكس تاريخي از بناي شهرستانك در سال 1320


عكس تاريخي از زندان قصر در سال 1303

عكس تاريخي از كاخ سلطنت آباد تهران درسال 1302


موضع آیت‌الله جوادی‌آملی درباره حوادث روز عاشورا

حوادث روز عاشورا در تهران که به درگیری‌های گسترده در خیابان‌های پایتخت، کشته و زخمی‌شدن تعدادی از هم‌وطنان و هتک حرمت روز شهادت امام حسین توسط عده‌ای انجامید، محمل مناسبی برای گروه‌های سیاسی شده است که از وقایع این روز، به نفع خود بهره گیرند و با تفسیرهای دلخواه خویش که عمدتاً مبتنی بر بزرگ‌نمایی برخی زوایای وقایع این روز بود، کام‌گیری سیاسی نمایند.
هر چند زاویه دید گروه‌های سیاسی مختلف و گاه متخاصم نسبت به وقایع این روز، بسیار متفاوت بوده، اما نکته مشترک اغلب آن‌ها، یک‌جانبه نگری و تنها به قاضی رفتن بوده است که با توجه به عیان بودن مواضع طرف‌های مختلف قضیه، نیازی به باز کردن بیشتر مساله نیست.
در این میان اما، فقیهی فرزانه که گاه و البته به ندرت در امور سیاسی سخن می‌گوید، حکمیانه‌ترین و منصفانه‌ترین موضع را اتخاذ کرده است تا این امید هم‌چنان در دل‌ها زنده بماند که انصاف و عدالت، هنوز در جامعه نفس می‌کشد.
آیت‌الله جوادی‌آملی در تبیین وقایع عاشورای تهران، در دام یکسویه نگری نیفتاده و دو نکته را در این باب ، مختصر و مفید بیان داشته و گفته‌اند: نکته اول این‌که اهانت به مقدسات برای همیشه محکوم است مخصوصا در روز عاشورا و اهانت‌کنندگان به مقدسات برابر قانون باید مورد مواخذه قرار بگیرند.
دوم این که در این جریان‌ها اگر به یک بی‌گناهی آسیبی رسید، آن هم خسارتش ترمیم بشود. تا برابر آیه وامتازوا الیوم ایها المجرمون مجرم از غیر مجرم جدا بشود.
واقعیت این است که تعدادی از کسانی که در روز عاشورا با پلیس تهران درگیر شدند، برخلاف شأن و حرمت این روز که حتی غیرمسلمانان نیز آن‌را پاس می‌دارند، در مقاطعی که به پلیس و مثلاً خودروهای آن آسیبی می‌رساندند، بی‌توجه به این‌که در ظرف زمانی عاشورا قرار دارند، به شادمانی می‌پرداختند و کف می‌زدند و سوت می‌کشیدند.

این در حالی است که عاشورا، روز حزن شیعه و اهل بیت است و تظاهر به شادمانی و دست یازیدن به نمادهای سرور و شادمانی، در تضاد کامل با باورهای اعتقادی و احساسات فردی و مذهبی جامعه ایران است.
این مساله، به اندازه‌ای مهم و جا افتاده است که حتی اقلیت‌های مذهبی نیز حرمت عاشورا را حفظ می‌کنند و نه تنها در این ایام مراسم جشن مانند عروسی و تولد و... برگزار نمی‌کنند ، بلکه بعضاً به همراه مسلمانان، به عزاداری برای سیدالشهداء نیز می‌پردازند.
از این رو ، ولو آن‌که تعداد کسانی که در روز عاشورا کف و سوت زدند، اندک باشد، باز هم جامعه عزادار حسین نمی‌تواند از کنار این بی‌احترامی با بی‌تفاوتی رد شود چه آن‌که اگر این حرمت‌شکنی‌ها باب شود، آن وقت دیگر هیچ حرمتی در جامعه محفوظ نخواهد ماند.
لذا در محکوم کردن این هتک حرمت، جای هیچ تردیدی نیست و هیچ فرقی هم نمی‌کند که چه کسی و با چه انگیزه‌هایی روز عاشورا را به صحنه شادمانی تبدیل کرده است.
البته باید گفت‌- و به تلخی هم باید گفت - هتک حرمت عاشورا، به همین مورد کف و سوت زدن ختم نمی‌شود بلکه در این روز، تهران شاهد بی‌احترامی‌های دیگری نیز به ساحت عاشورای حسینی بوده‌ایم که متاسفانه صدا و سیما آن‌را به حاشیه کف و سوت‌های حرمت‌شکنانه برده و کوچک‌ترین اشاره‌ای به آن نمی‌کند.
بی‌تردید، بروز رفتارهای شادمانه در روز حزن اهل بیت به هر دلیلی که باشد، قابل توجیه نیست چه آن‌که این اقدام، علاوه بر حرمت‌شکنی، جریحه‌دار کردن احساسات دینی مردم نیز هست، اما بی‌گمان کشتن و ریختن خون انسان‌ها در روز عاشورا که در ماه حرام نیز واقع شده است بی‌احترامی محض به عاشورای حسینی است.
البته نیروی انتظامی در اطلاعیه‌های خود تصریح داشته که قتل‌های عاشورای تهران، کار نیروهای رسمی نبوده است زیرا آن‌ها سلاح گرم نداشته‌اند؛ ما نیز در این مقال ‌به دنبال قاتلانی که خون چند انسان را در این روز غم‌بار بر خیابان‌های تهران ریختند نیستیم چه آن‌که مانند برخی رسانه‌ها، نه ادعای کارآگاهی داریم و نه آن قدر بی‌پروا و بی‌تقوا شده‌ایم که این و آن‌را به گناهی بزرگ مانند قتل نفس متهم کنیم و کک‌مان هم نگزد!
اما دردمندانه باید دست بر پیشانی کوبید که در عاشورای 88 تهران، شکستن حرمت این روز، فقط به کف و سوت عده‌ای، محدود نشد و علاوه بر آن، خون‌هایی بر زمین ریخت، خانواده‌هایی برای همیشه عزادارشدند و حرمت ماه حرام شکست.
آیا کسانی که در این روز، به سمت پدر دو فرزند تیر شلیک کردند و او را کشتند(و پلیس نیز این اقدام را تروریستی و مشکوک خواند)، یا بر سینه دیگری چاقو زدند و یا با اتومبیل از روی جوان مردم رد شدند، عاشورای حسینی را هتک حرمت نکردند؟ مگر اعلام نشده که این قتل‌ها مشکوک و حتی کار تروریست‌ها بوده است؟ پس آیا جا ندارد حرمت‌شکنی کسانی که در ماه حرام و روز عاشورا مرتکب گناه آدم‌کشی شدند نیز محکوم شود؟
انتظاری که از دستگاه قضایی‌- که در رأس آن عالمی مجتهد قرار دارد - می‌رود این است که تمام حرمت‌شکنان عاشورای حسینی را چه آنان که در این روز به شادمانی پرداختند و چه کسانی که مرتکب قتل نفس شدند، به جزای اعمال‌شان برساند تا دیگر کسی جرأت نکند مقدسات دینی مردم را این چنین هتاکانه و بی‌شرمانه زیر پا بگذارد و در این مسیر، حتی عاشورای حسین را نیز حرمت نگه ندارد. این‌جا دیگر جای مسامحه و تعارف نیست چه آن‌که اگر جلوی این حرمت‌شکنی در همین جا گرفته نشود، دیگر امیدی به حفظ احترام مقدسات مردم نیست و این آغاز بلوایی مستمر در جامعه خواهد بود.
تعقیب حرمت‌شکنان عاشورا، نکته‌ای است که آیت‌الله جوادی‌آملی نیز به درستی و صراحت به آن اشاره داشته و بر مؤاخذه قانونی این افراد تاکید کرده‌اند.
اما نکته دومی که در سخن آیت‌الله جوادی‌آملی وجود دارد این است که باید مجرم از غیرمجرم تفکیک شود.
متاسفانه باید گفت که در پی حوداث تلخ عاشورای تهران، گروهی بر آنند که همه معترضین را ضدحسینی معرفی کنند. این درحالی است که باید حساب حرمت‌شکنان را از بقیه معترضین غیرمعاند جدا کرد و تر و خشک را با هم نسوزاند.
لذا همان‌طور که آیت‌الله جوادی‌آملی نیز گفته‌اند، باید مجرم از غیرمجرم تفکیک شود تا خدای ناکرده به گناه یکی، دیگری مجازات نشود همان‌طور که اگر به فرض یک مامور پلیس مرتکب خطایی شود، مجازات همه ماموران و همه‌شان را خطاکار دانستن به هیچ روی منبطق با عدالت و انصاف نخواهد بود.
و مخلص کلام همان سخن فقیه فرزانه است: هتاکان مواخذه شوند ولی گناه عده‌ای معدود به حساب دیگران نوشته نشود.

برخورد با سایت‌های اینترنتی حامی اغتشاشگران

محمدمصطفی نجار، وزیر کشور در حاشیه نشست مسئولان امنیتی و انتظامی کشور با اعضای کمیسیون‌های امنیت ملی و قضایی مجلس در جمع خبرنگاران افزود: وزارت کشور به وظیفه خود در زمینه این سایت‌های اینترنتی و فضاهای سایبر حامی اغتشاشگران عمل می‌کند.
وی گفت: شماری از اغتشاشگران با طراحی سایت و حمایت اطلاعاتی، مالی و رسانه‌ای خارج از مرزها، دست به این اقدامات می‌زنند.
وزیر کشور هم‌چنین افزود: در نشست امروز، نمایندگان مجلس برخورد قاطع نیروهای امنیتی و انتظامی را با اغتشاشگران روز عاشورا خواستار شدند.
وزیر کشور گفت: از این پس تحمل و سعه صدر در برابر اغتشاش‌گران و سلب‌کنندگان آرامش و امنیت انجام نمی‌شود و مراجع قانونی با این افراد برخوردی قاطع خواهند کرد.
وی افزود: افرادی که محل کسب و کار مردم را به آتش می‌کشند، چادر از سر زنان می کشند و مردم را مورد آزار و اذیت قرار می‌دهند از طرف سران استکبار حمایت می‌شوند.
وزیر کشور افزود: در میان اغتشاش‌گران روز عاشورا افراد سلطنت‌طلب، منافقین و مارکسیست‌ها حضور داشتند.

عكس تاريخي و زيبا از كاخ نياوران در سال 1320

عكس تاريخي و زيبا از كاخ نياوران در سال 1320

عكس تاريخي از فرود اولين بالن در تهران


img98.com Image Upload Center


عكس تاريخي از بندر خرمشهر در سال 1330





عكس تاريخي از خیابان انقلاب 1326



عكس روزنا مه قديمي از ملانصرالدین

چه كسی به شایعه دستگیری موسوی و كروبی دامن می‌زند؟

در حالی‌كه رهبر انقلاب در نظر صریحی با دستگیری میرحسین موسوی، مهدی كروبی و سید محمد خاتمی مخالفت كرده‌اند، برخی افراطیون با دامن‌زدن به این شایعه، كماكان به ارائه خدمات رایگان به معترضین و رسانه‌های بیگانه مشغولند.
به گزارش خبرنگار «آینده»، طی شش ماه گذشته تعدادی از مسئولان سیاسی و اجرایی و همچنین برخی نهادهای امنیتی و نظامی، بارها پیشنهاد دستگیری سران معترضین را مطرح كرده‌اند كه این پیشنهاد هربار با مخالفت صریح رهبر انقلاب مواجه شده است.
آخرین باری كه این پیشنهاد مطرح گردیده است، مربوط به پس از حوادث روز عاشورا بوده كه این‌بار نیز با مخالفت مواجه شده است. در این شرایط اقدام افراطیون بر دامن زندن به جو دستگیری سران معترضین با استقبال این افراد مواجه شده است.
گفته می‌شود مهندس موسوی در پاسخ به طرح احتمال دستگیری خود از سوی دستگاه‌های امنیتی اظهار كرده است تعدادی از كتب و وسایل موردنیاز خود از جمله قرآن و مفاتیح را در داخل كیفی آماده كرده است و آماده مراجعه احتمالی مأموران برای دستگیری خود باشد.
وی حضور در زندان را تنها موجب آرامش و برداشتن بار روانی تصمیم‌گیری از سوی خود عنوان كرده است.
حجت‌الاسلام كروبی نیز در دیدار برخی دوستان خود، اظهار نظری مشابه از دستگیری خود استقبال كرده است و با توجه به مشكلات به وجود آمده برای وی، حضور در زندان را بدتر از شرایط فعلی ندانسته است.
استقبال سران معترضین از بازداشت احتمالی خود و مخالفت رهبر انقلاب با این امر به دلیل هزینه‌های سنگین داخلی و خارجی این اقدام و عدم نفع خاص آن برای نظام ارزیابی می‌شود.
لازم به ذكر است كه پس از تأكید وزارت اطلاعات بر مخالفت رهبر انقلاب با دستگیری سران معترض و قهرمان‌سازی، روز گذشته نیز قائم مقام ناجا تأكید كرد كه پلیس هیچ‌گونه دستوری برای بازداشت این افراد ندارد.

آزادی بازداشتی های عاشورای اراك

دادستان اراك گفت؛ تمام كسانی كه در ناآرامی های محدود شهر اراك در روز عاشورا بازداشت شده بودند، با قرار وثیقه آزاد می شوند.
«علی خاقانی» با بیان اینكه بررسی و تحقیقات پیرامون افرادی كه بازداشت شده اند همچنان ادامه دارد به ایسنا تاكید كرد؛ دستگاه قضایی پرونده های بازداشت شدگان را مورد رسیدگی قرار می دهد. در همین زمینه فرماندار اراك نیز با اعلام اینكه در پی بروز برخی ناآرامی های محدود در روز عاشورا در اراك حدود 10 نفر بازداشت شدند، گفت؛ تاكنون اغلب این افراد آزاد شده اند و تعداد محدود دیگری باقی مانده اند كه پس از سپردن قرار وثیقه آزاد می شوند.

تجمع كفن‌پوشان مقابل بیت رهبری

صبح امروز شماری از كفن‌پوشان مقابل بیت رهبر انقلاب در خیابان ولی‌عصر(ع) تجمع كردند.
به گزارش خبرنگار «آینده»، این افراد كه برخی از آن‌ها نیز دارای لباس پلنگی بوده و تعداد آن‌ها به صدها تن می‌رسید، شعارهایی سرداده و بیانیه‌ای را قرائت كردند.
تصویربرداران صداوسیما نیز با حضور در این محل، از برنامه فیلم‌برداری كردند.

خواهرزاده موسوی را حمله‌كنندگان به‌جماران كشتند

دبیر كل جبهه پیروان خط امام و رهبری با انتقاد از شعارهای سرداده شده در راهپیمایی روز گذشته علیه چهره های سیاسی و شخصیت ها تاكید كرد: همان هایی كه به جماران حمله كردند خواهرزاده موسوی را كشتند و اینها همگی ضد نظام هستند.
به گزارش خبرنگار مهر، حبیب الله عسگراولادی كه روز پنجشنبه در اجلاس انجمن اسلامی پزشكان در كتابخانه ملی شركت كرده بود در حاشیه این نشست در جمع خبرنگاران در خصوص راهپیمایی مردم در روز چهارشنبه در اعتراض به هتك حرمت عاشورا تصریح كرد: در این راهپیمایی شعارهایی علیه شخصیت ها و چهره های سیاسی سر داده شد كه من این شعارها را، شعارهای انحرافی می دانم و شاید هم عده ای از سر دلسوزی این شعارها را سر بدهند، اما من به آنان می گویم كه ما امروز به وحدت نیاز داریم و الان وقت این شعارها نیست.
این چهره برجسته جریان اصولگرایی اضافه كرد: حتی به نظر من علیه آزردگان انتخابات نیز نباید شعار سر بدهیم بلكه باید تلاش كنیم آنان را به زیر خیمه امت بیاوریم.
وی در پاسخ به سئوال یكی از خبرنگاران درباره احتمال بازداشت میر حسین موسوی و مهدی كروبی دو نامزد انتخابات ریاست جمهوری دهم، خاطر نشان كرد: هم اكنون این امكان فراهم شده كه این افراد به زیر خیمه نظام بیایند و البته من قاضی نیستم و قوه قضائیه باید درباره این موضوع نظر بدهد.
عسگراولادی راهیپمایی روز گذشته مردم ایران را یك ظهور و بروز ملی توصیف كرد.

هشدار همسركروبی نسبت به حمله‌خودسرها

در حالی كه پسر مهدی كروبی،گفته كه پدرش در خانه «نیمه حبس» شده است، همسر مهدی كروبی با انتشار نامه‌ای سرگشاده، حكومت را مسئول هرگونه اتفاقی برای اعضای خانواده‌اش معرفی كرده‌ است
تقی كروبی، فرزند مهدی كروبی، در گفت وگو با خبرگزاری آسوشیتدپرس، اعلام كرد، محافظان مهدی كروبی، از چند روز پیش از «همراهی و حفاظت از وی» خودداری می‌كنند.
تقی كروبی با بیان این كه پدرش در خانه «نیمه حبس» شده است، افزود است، این اقدام محافظان باعث شده است تا در صورتی كه مهدی كروبی بدون محافظان از خانه خارج شود ، با خطر حمله نیروهای تندرو روبه رو شود.
فاطمه كروبی، همسر مهدی كروبی نیز روز سه‌شنبه با انتشار نامه سرگشاده‌ای حكومت را مسئول «هر گونه اتفاقی برای خانواده» خود معرفی كرده است.
خانم كروبی با تشریح تلاش‌ها و مبارزات همسرش برای استقرار نظامی جمهوری اسلامی ایران نوشته است: «اینك جای بسی تاسف است، مردان و زنانی كه روزهای نه چندان دور ماه‌ها در این راه مبارزه كرده و زندان‌های ساواك و شكنجه و تبعید را تحمل كرده‌اند، اینك در نظامی كه خود برای به ثمر رساندش تلاش كرده‌اند منافق و ضد انقلاب خوانده شده و حتی از امنیت جانی در منزل شخصی خود برخوردار نیستند».
وی با اشاره به انتشار شایعاتی در باره بازداشت همسرش در برخی رسانه‌های حامی دولت می‌افزاید: « اینها غافل از آنند كه شیخ مهدی كروبی سال‌های سال در زندان‌های ساواك هرگونه شكنجه و خطری را در راه رسیدن به هدف با آغوش باز تحمل كرده، اینك بیم آن ندارد كه در نظام جمهوری اسلامی ایران به زندان رود، ولی تنها متاسف و رنجور و نگران است از اینكه خود باید شاهد آن باشد در نظامی كه سال‌ها برای پیروزی آن رنج كشیده ... به جرم دفاع از حقوق شهروندی، آزادی و حاكمیت مردم بر اجرای همه اصول قانون اساسی باید چنین برخوردی را تحمل كند.
بنابراین امروز لازم می‌دانم در برابر چنین تصمیماتی كه از سوی برخی از مسئولان گرفته می‌شود اعلام كنم ، من و خانواده‌ام از هیچ گونه امنیتی در قبال هجوم شبانه نیروهای خودسر به منزل خود برخوردار نیستیم، و قبل از آنكه هرگونه اتفاقی روی دهد هشدار می دهم چنانچه اتفاقی برای من و خانواده‌ام رخ دهد مسئولیت آن با حكومت خواهد بود ، و پس از آن لازم نیست كه مسئولان امر وقت خود را صرف بررسی و شناسایی عاملان آن كنند».

فارس:راهپیمایان تهران چندین میلیون بودند

خبرگزاری فارس تعداد راهپیمایان امروز در تهران را چندین میلیون نفر خواند و اعلام كرد:
مردم تهران امروز در تجمع چندین میلیون نفری خود حماسه تاریخی و كم نظیری خلق كردند و بار دیگر با حضرت آیت الله خامنه ای تجدید بیعت كرده و انزجار خود را از هتك حرمت به عاشورای حسینی (ع) اعلام كردند.
به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس، راهپیمایی تجمع بزرگ عاشوراییان كه در اعتراض به حرمت شكنی روز عاشورا از ده ها خیابان تهران به سمت میدان انقلاب اسلامی و چند ساعت قبل از ساعت اعلام شده آغاز شده بود، با شعارهایی همچون «اینهمه لشكر آمده به عشق رهبر آمده»،«مرگ بر ضد ولایت فقیه»، «خامنه ای خمینی دیگر است،ولایتش ولایت حیدر است»،«ما اهل كوفه نیستیم جون می دیم و می ایستیم»«سبز فقط سبز علی،لعنت به سبز اموی»،«وای اگر خامنه ای حكم جهادم دهد ارتش دنیا نتواند كه جوابم دهد» توام بود.
میلیون ها تهرانی امروز در اجتماع با شكوه خود همچنین شعار می دادند«مرگ بر آمریكا»، «مرگ بر انگلیس» ، «مرگ بر اسرائیل»، «مرگ بر موسوی»، «مرگ بر خاتمی»، «مرگ بر كروبی»«مرگ بر سه حسین، صدام حسین،باراك حسین،میرحسین»، «مرگ بر منافق»، «لعن علی عدوك یا حسین، خاتمی و كروبی و میرحسین»، «آشوبگر اعدام باید گردد»، «آشوبگر عاشورا اعدام باید گردد» و «خواص بی بصیرت،خجالت خجالت»
lیلیونها تن از عاشقان اباعبدالله الحسین(ع) از ظهر امروز با تجمع عاشورایی در میدان انقلاب و خیابانهای اصلی منتهی به آن ضمن تجدید میثاق با رهبر معظم انقلاب، مرگ فتنه‌گران و بدخواهان نظام را فریاد زدند.
به گزارش خبرنگار سیاسی فارس، جمیعیت عاشورائیان به حدی بود كه از نخستین ساعات بعد از ظهر امروز مسیر‌های منتهی به میدان انقلاب و خود میدان مملو از جمعیت شد و تردد راهپیمایان را به سختی میسر می كرد.
راهپیمایان كه در میان آنان از تمامی قشرهای جامعه به چشم می‌خورد، با سر دادن شعارهای كوبنده و انقلابی ، خشم خود را از اهانت كنندگان به ساحت عاشورا و عوامل و سران فتنه‌های اخیر اعلام كردند.
راهپیمان خشم انقلابی خود را نسبت به حوادث ضد انقلابی و فتنه‌گری‌های اخیر نشان دادند.
جمعیت چندین میلیون نفری راهپیمایان همچنین ضمن سر دادن شعارهایی در محكومیت فتنه‌های اخیر خواهان برخورد قاطعانه دستگاه‌ قضایی با آشوبگران و اغتشاشگران و سران فتنه شدند.
تجمع جمعیت تا لحظه انتشار خبر همچنان ادامه دارد و بر كثرت تجمع‌كنندگان لحظه به لحظه افزوده می‌شود.

عكس: آتش زدن دفتر نماینده منتقد

محك
ادامه عكس ها  در پيوندهای مربوط به اين پيام




محك
محك
محك
محك

انتقال موسوی و کروبی به خارج از تهران تکذیب شد

حسین کروبی، فرزند دبیرکل حزب اعتماد ملی در واکنش به انتشار برخی شایعات مبنی بر خروج میرحسین موسوی و مهدی کروبی از تهران و حرکت آن‌ها به سمت شمال کشور، این شایعات را زاییده ذهن کسانی دانست که چون می‌دانند به آرزوی خود دست نمی‌یابند می‌خواهند با انتشار شایعاتی از این دست حداقل برای دقایقی در قالب خبر به این آرزو دست پیدا کنند.
حسین کروبی گفت: کسانی از مردم فرار می‌کنند که ظلم و جنایت کرده‌اند نه کسی مانند پدرم که سوابق روشنی دارند و امروز آقای کروبی و موسوی با مردم و مردم مخالف ظلم با آن‌ها هستند.
وی افزود: آقای کروبی مانند روزهای قبل در تهران هستند و به جد پیگیر مسائل روز و مطالبات مردم هستند.
کروبی خاطر نشان کرد: انتشار شایعاتی این‌چنینی توسط کسانی صورت می‌گیرد که چون می‌دانند به این آرزوی خود دست نمی‌یابند می‌خواهند با انتشار شایعات دروغی مانند آن‌چه امروز منتشر کرده‌اند برای دقایقی احساس کنند که به آرزوی خود رسیده‌اند و احساس سرخوشی کنند.

دفتر نماینده شهرکرد به آتش کشیده شد

نصرالله ترابی، عضو فراکسیون خط امام مجلس با اشاره به اقدام افراطیون در آتش زدن دفتر او در شهرکرد که شب گذشته رخ داد ضمن تاکید بر پیگیری و مجازات عواملی که این کار را انجام داده‌اند توسط دستگاه‌های اطلاعاتی و وزارت کشور، از مردم خواست هیچ عکس‌العملی در این مورد از خود تا روشن شدن قضیه نشان ندهند.
نصرالله ترابی که بعد از انجام نطق صریحش در مجلس شورای اسلامی با انتقاد شدیدی از سوی حامیان دولت مواجه شد گفت: بعد از آن نطق در جلسه شورای برنامه‌ریزی استان چهارمحال و بختیاری شاهد عصبانیت آقای استاندار و توهین‌هایی که ایشان به نماینده مردم و جایگاه نظارتی مجلس داشتند بودیم.
وی افزود: بعد از موضع‌گیری آقای استاندار علیه بنده برخی ادارات بسیج شدند تا پلاکاردهایی را علیه بنده در شهر نصب کنند.
نماینده اصلاح‌طلب مردم شهرکرد سپس به حادثه دیشب اشاره کرد و اظهار داشت: نیمه‌های شب گذشته برخی افراد، آخرین و ذلیلانه‌ترین شیوه برخورد را نشان دادند و با آتش زدن دفتر بنده به عنوان نماینده مردم تلاش کردند و می‌کنند با آتش خشم و دود اختناق، زبان نماینده‌ها را ببندند.
ترابی تاکید کرد: این عده می‌خواهند هیچ‌کس مطلب و سخنی بر خلاف میل آن‌ها نگوید و یک جامعه یک‌سویه و کاملا مطیع و بدون منتقد ایجاد کنند و  اگر کسی هم انتقادی انجام داد به عواملشان در استان‌ها دستور بدهند تا با آتش زدن دفتر و رفتارهای دیگر منتقدان را تحت فشار قرار دهند.
عضو فراکسیون خط امام مجلس یادآور شد: دفتری که شب گذشته این افراد آتش زدند در واقع بخشی از خانه ملت است و من این موضوع را به نایب رییس مجلس نیز گفتم و از وزیر کشور نیز خواسته‌ام تا به جد به این قضیه رسیدگی کند.
وی تصریح کرد: نمی‌شود که اگر کسی بر خلاف برخی حرف بزند، علیه او  جوسازی کنند، هتاکی کنند و دفترش آتش بزنند، امروز روز گفتگو  و اقناع مردم است.
ترابی با بیان این‌که به مردم گفته‌ام نسبت به این واقعه هیچ عکس‌العملی نشان ندهند، افزود: باید اداره اطلاعات و دستگاه‌های ذی‌ربط اقداماتشان را اهر چه سریع‌تر نجام دهند و با عوامل این واقعه برخورد شود، وزیر کشور هم باید پیگیری کند و نباید اجازه بدهند که در جمهوری اسلامی عده‌ای با زور، ارعاب، تهدید،خفقان و زور بخواهند سه اصل استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی را زیر سئوال ببرند.
وی خاطر نشان کرد: من تعجب می‌کنم از دستگاه‌های اطلاعاتی و امنیتی که اگر کوچک‌ترین حرفی پشت موبایل زده شود و پرنده‌ای در هوا بپرد رد آن‌را دارند اما از این اقدام که به احتمال زیاد برنامه‌ریزی شده بود جلوگیری نکردند و سریعا با عواملش برخورد نکردند.

ایتالیا خواستار احضار سفرای ایران در اروپا شد

فرانکو فراتینی، وزیر خارجه ایتالیا، اعلام کرد که رم از دیگر کشورهای اروپایی خواسته است با احضار سفیران ایران اعتراض خود را نسبت به سرکوب خونین تظاهر‌کنندگان ایرانی در روز عاشورا اعلام کنند.
فرانکو فراتینی به روزنامه افارایتالیانی گفت که وی از همه پایتخت‌های اروپایی خواسته است تا سفیران ایران را به دلیل سرکوب اعتراض‌های روز یک‌شنبه احضار کنند.
وزیر امور خارجه ایتالیا هم‌چنین گفت که وی از اتحادیه اروپا خواسته است که رویکردی رسمی در برابر جمهوری اسلامی اتخاذ کنند.
وزیر خارجه ایتالیا هم‌چنین اظهار داشت که هم‌اکنون گفت‌وگو میان اتحادیه اروپا و ایالات متحده آمریکا در جریان است تا موضعی هماهنگی درباره جمهوری اسلامی اتخاذ شود.

نامه فائزه هاشمی به مدیرعامل خبرگزاری فارس

فائزه هاشمی با انتشار نامه‌ای در پاسخ به برخی ادعاهای خبرگزاری نیمه دولتی فارس اعلام کرد:
مدیر عامل محترم خبرگزاری فارس
گویا شایعه‌پراکنی و خبرسازی به اصطلاح خبرنگاران آن خبرگزاری و سایت‌ها و نشریات زنجیره‌ای هم‌سو که قطعا با اهداف و اغراض خاص سیاسی دنبال می‌شود در خصوص اینجانب را پایانی نیست. این خبرگزاری و برخی نشریات هم‌سوی مدعی ارزشمداری با استناد به تصاویر مخدوش و مجهول‌التاریخ و با هدف تخریب خانواده اینجانب، بار دیگر اقدام به خبرسازی و استفاده ابزاری از دستگاه‌های امنیتی برای محق جلوه دادن شایعه سازی‌های دروغ خود نموده‌اند، به گونه‌ای که حضور در شمال کشور و همراهی با 15نفر از اقوام را مقدمه‌ای برای هدفی قرارداده‌اند که لابد برایشان مقدس است.
امید آن‌که به قول اباعبدالله الحسین در روز عاشورا، اگر دین ندارید لااقل آزاده باشید.

نشت نفت، تالاب شادگان را تهدید می‌کند

حیات رودخانه و تالاب بین‌المللی شادگان به دلیل نشت چاه نفت رامشیر واقع در استان خوزستان، در معرض خطر نابودی قرار گرفته است.
براساس گزارش خبرگزاری‌ها، عبدالرضا احسانی‌نیا، فرماندار رامشیر، اعلام کرد که یک چاه نفت به عمق 700 متری که در کنار رودخانه جراحی قرار دارد از دو روز پیش در رامشیر منفجر شد که تا کنون آتش و دود ناشی از آن مهار نشده است.
رودخانه جراحی تامین‌کننده آب تالاب شادگان است و در صورت سرازیر شدن نفت به این رودخانه، حیات تالاب بین‌المللی شادگان در خطر خواهد بود.
آب شرب شهرهای رامشیر، ماهشهر، شادگان و شهرهای پایین دست از رودخانه جراحی تامین می‌شود و اگر نفت به این رودخانه وارد شود، در تامین آب شرب سالم مشکل ایجاد خواهد شد.
تالاب شادگان یکی از هفت تالاب کشور است که پیش از این در معرض تغییرات شدید اکولوژیکی قرار گرفته و اگر نشت چاه نفتی رامشیر مهار نشود، این تالاب بین‌المللی به نابودشدن نزدیک‌تر خواهد شد.
فرماندار رامشیر تاکید کرد که اعضای ستاد بحران کشور و ستاد حوادث غیرمترقبه خوزستان تلاش می‌کنند از ورود نفت به رودخانه جراحی جلوگیری کنند.

اگر نفت به تالاب شادگان سرازیر شود، حیات گونه‌های جانوران و پرندگان این تالاب در معرض تهدید قرار خواهد گرفت.
بیش از 150 گونه پرنده، 40 گونه پستاندار ازجمله گراز، دلفین و گربه جنگلی در فهرست گونه‌های جانوری تالاب شادگان ثبت شده است.
در آبان سال 83 شهرداری آبادان طی عملیات ساخت بلوار در این شهر، ۳۵ هزار مترمکعب از زباله‌های نفتی منطقه گیسی را از زیر خاک خارج و در تالاب شادگان ریخت.
تالاب‌ها نابود می‌شوند
تالاب‌های کشور در شرایطی نابود می‌شوند که ایران به عنوان بنیانگذار کـنـوانـسـیـون رامسر(کنوانسیون حفاظت از تالاب‌‌های ‌جهان)، از لحاظ تعداد تالاب‌‌های ثبت ‌شده در این کنوانسیون از میان 158 کشور ‌جـهـان، مقام نوزدهم را دارد.
نابودی تالاب پریشان در استان فارس، هامون، باتلاق گاوخونی، خشکی زاینده‌رود در اصفهان و خشکی دریاچه ارومیه از جمله فجایع زیست محیطی کشور در چندسال اخیر است.
مهرماه امسال هم فعالان محیط‌زیست اعلام کردند که به دلیل تداوم آتش‌سوزی در تالاب گندمان بروجن در استان چهارمحال و بختیاری به مدت 11 روز، گونه‌های جانوری این تالاب نابود شدند.
پروتكل اصلاحی كنوانسيون مربوط به تالاب‌های مهم بين‌المللی در 25 خرداد سال 64 در مجلس به ریاست اکبر هاشمی رفسنجانی تصویب شد و شورای نگهبان آن را تائید کرد.
براساس این پروتکل، دولت موظف است تدابير لازم را با توجه به تغییرات شرایط اکولوژی که براثر آلودگی یا تصرفات انسانی ایجاد شده، اتخاذ کند و با ایجاد قرق‌های طبیعی تسهیلات لازم را برای حفاظت از جانوران و پرندگان تالاب‌ها فراهم کند.

مهاجمان خودشان زخمی و کشته شدند!

اما اطلاعیه نیروی انتظامی در ادامه اطلاعیه خود به شرح ماجرای کشته شدن 7 نفر دیگر در جریان درگیری ها پرداخته و در اقدامی نادر مدعی شده است: "۲ نفر با هويت معلوم در روز ياد شده در تقاطع خيابان‌های انقلاب و حافظ در جريان حمله و تهاجم با اشيای سخت به مأموران نيروی انتظامی زخمی شدند و پس از انتقال به بيمارستان جان باختند."

البته فرماندهان نیروی انتظامی در این اطلاعیه توضیح نداده اند این دو نفر که در نقش مهاجم به نیروی انتظامی عمل کرده اند توسط چه کسانی زخمی و سپس کشته شده اند و آیا تحقیقی در این باره نیز صورت خواهد گرفت یا خیر؟

همچنین در بخش دیگری از این اطلاعیه نیروی انتظامی آمده: "يک نفر با هويت نامعلوم به علت سقوط از پل و ۲ نفر با هويت معلوم بر اثر برخورد خودرويی با آنان در تجمع اغتشاش‌گران جان باختند. يک نفر با هويت نامعلوم در جريان اغتشاشات با ضربات کارد کشته شده است."

نیروی انتظامی در ادامه اطلاعیه خود درباره هشتمین نفری که در جریان اعتراضات روز عاشورا در تهران کشته شده نیز نوشته: "جسد فردی با هويت معلوم و دارای سوابق کيفری در دادسرای مبارزه با مواد مخدر نيز در نزديکی محل حوادث روز ياد شده توسط مأموران کلانتری کشف شده که بر اثر مرگ طبيعی فوت کرده و ارتباطی با اغتشاشگران و درگيری‌ها نداشته است."

این اطلاعیه نیروی انتظامی درباره نحوه کشته شدن هشت نفر از معترضان در روز عاشورا در شرایطی منتشر می شود که پیش از این فرماندهان نیروی انتظامی ابتدا منکر کشته شدن معترضان در جریان اعتراضات روز عاشورا شده بودند؛ اما در ادامه احمدرضا رادان جانشین فرمانده نیروی انتظامی در پایان شامگاه یکشنبه اعلام کرد که چهار نفر در این روز کشته شده اند، پس از آن فرماندهی نیروی انتظامی تهران اعلام کرد پنج نفر کشته شده اند و روز گذشته نیروی انتظامی و برخی از رسانه های رسمی کشور از کشته شدن 8 نفر خبردادند.

تاکید نیروی انتظامی در نقش نداشتن در قتل مردم معترض در روز عاشورا درحالی است که مقامات نیروی انتظامی پیش از این در جریان کشته شدن سه تن از معترضان "محسن روح الامینی، محمد کامرانی و امیر جوادی فر" در بازداشتگاه کهریزک بر اثر شکنجه نیز بارها با صدور بیانیه ها واظهار نظرهای متفاوت هرگونه دخالت ماموران خود را تکذیب کرده بودند؛ مساله ای که دو هفته پیش از سوی سازمان قضایی نیروهای مسلح رد و اعلام شد که این افراد در این بازداشتگاه و بر اثر شدت جراحات وارده کشته شده اند

عبادی: دستگیری خواهرم به جرم 'نسبت خانوادگی' است

در ادامه‌ی دستگيری‌ها و تشديد سخت‌گيری بر فعالان سياسی و حقوق بشر در ايران نوشين عبادی، خواهر شيرين عبادی دوشنبه شب در تهران بازداشت شد. خانم عبادی برنده جایزه صلح نوبل در مورد بازداشت خواهرش به رادیو فردا می گوید: خواهر من نه در تظاهرات روز عاشورا و نه در راهپيمايی‌های قبلی شرکت نداشته و اصلاً هيچ فعاليت حقوق بشری يا اجتماعی ندارد. او فقط يک دندانپزشک و استاد دانشگاه است و دستگيری او صرفاً به خاطر نسبت خانوادگی با من است.

ایتالیا خواستار احضار همه سفرای ایران در اروپا شد

فرانکو فراتینی، وزیر خارجه ایتالیا، اعلام کرد که رم از دیگر کشورهای اروپایی خواسته است با احضار سفیران ایران اعتراض خود را نسبت به سرکوب خونین تظاهر‌کنندگان ایرانی در روز عاشورا اعلام کنند.   بیشتر بخوانید: باراک اوباما: مردم ایران حتی در روزهای مذهبی با مشت آهنین روبرو شده‌اند اتحاديه اروپا و بريتانيا سركوب معترضان در ايران را محكوم كردند واعظ طبسی: سران این فتنه محاربند، حکمش هم مشخص است  احمدی‌مقدم: هر کس در تظاهرات شرکت کند، پلیس برخورد شدید خواهد داشت فرانکو فراتینی به روزنامه «افارایتالیانی» گفت که وی «از همه پایتخت‌های اروپایی» خواسته است تا «سفیران ایران» را به دلیل سرکوب اعتراض‌های روز یک‌شنبه «احضار» کنند. وزیر امور خارجه ایتالیا همچنین گفت که وی از اتحادیه اروپا خواسته است که رویکردی «رسمی» در برابر جمهوری اسلامی اتخاذ کنند.فرانکو فراتینی گفت: «در عین حال ما از ریاست اتحادیه خواسته‌ایم که درباره ایران رویکردی رسمی اتخاذ کند.» وزیر خارجه ایتالیا همچنین اظهار داشت که هم‌اکنون گفت‌وگو میان اتحادیه اروپا و ایالات متحده آمریکا در جریان است تا موضعی هماهنگی درباره جمهوری اسلامی اتخاذ شود.کمیسر عالی سازمان ملل سرکوب معترضان در روز عاشورا را محکوم کرد در همین حال  کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل نیز با صدور بیانیه‌ای خشونت نیروهای حکومتی علیه معترضان در روز عاشور را محکوم کرد و خواستار پایان بخشیدن به سرکوب معترضان از سوی جمهوری اسلامی شد. ناوی پیلی، کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل، گفت: «من از این همه کشته‌، زخمی‌ و دستگیری‌ شوکه شده‌ام.» کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل تصریح کرد: «اطلاعات موجود بار دیگر نشان می‌دهد که نیروهای امنیتی و شبه‌نظامیان بسیجی دست به خشونت بیش از حد زده‌اند.» کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل در بیانیه خود تاکید کرده است که «دولت موظف است از بالا گرفتن خشونت جلوگیری کند» و از جمهوری اسلامی خواسته است جلو خشونت مفرط نیروهای امنیتی را بگیرد. ناوی پیلی، کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل، با یادآوری این که ایران یکی از امضاکنندگان «میثاق جهانی حقوق شهروندی و سیاسی» است، نسبت به بازداشت‌های خودسرانه نیز ابراز نگرانی کرده است.کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل با اشاره به حقوق شهروندی و سیاسی تصریح کرد: «مردم حق دارند برای بیان احساسات‌شان، به طور مسالمت‌آمیز اعتراض کنند، بدون این که کتک بخورند و به زندان بیفتند.»در شب عاشورا و روز عاشورای امسال صدها‌ هزار نفر از مخالفان دولت بار دیگر در شهرهای مختلف ایران به خیابان‌ها ریخته و شعارهای ضددولتی سر دادند. این اعتراض‌ها به‌ویژه در عاشورای تهران با حمله نیروهای حکومتی به تظاهرکنندگان به خشونت کشیده شد؛ نیروی انتظامی در آغاز کشته شدن مردم در این روز را تکذیب کرد؛ اما با انتشار تصاویر ویدئویی، کشته شدن مردم تایید شد، اما این نیرو مسئولیت آن را بر عهده نگرفت. روز چهارشنبه به دعوت ارگان‌ها و رسانه‌های حکومتی، مخالفان جنبش سبز تجمع‌هایی در شهرهای مختلف ایران برگزار کردند که به طور گسترده از صدا و سیما پوشش داده شد. در اجتماعی که در خیابان انقلاب تهران برگزار شد، هواداران حکومت شعارهای تندی علیه رهبران جنبش سبز به‌ویژه میرحسین موسوی و مهدی کروبی سر دادند.

امام جمعه مشهد معترضان به خامنه‌ای را «بزغاله و گوساله» خواند

سخنران تجمع روز چهارشنبه حامیان دولت در میدان انقلاب با حمله شدید به معترضان و مخالفان دولت و تمجید از رهبر جمهوری اسلامی به عنوان «تنها گزینه رهبری روی کره زمین» معترضان به آیت‌الله خامنه‌ای را «مشتی بزغاله و گوساله» خواند. احمد علم‌الهدی مخالفت با ولایت فقیه را مخالفت با امام زمان و قرآن و اسلام خواند.

اعلام حکومت نظامی در نجف آباد

در پی شدت گرفتن درگیری ها در شهر نجف آباد زادگاه آیت الله العظمی منتظری پلیس اعلام حکومت نظامی کرد.

به گزارش تارنمای جرس، در نجف آباد در ساعت 21 دیشب یکشنبه ششم دی ماه پلیس با بلندگو در سطح شهر اعلام حکومت نظامی کرد و از مردم خواست تا از خانه های خود خارج نشوند.
گفتنی است در 6 ماه گذشته و در جریان اعتراضات پس از انتخابات این برای اولین بار است که پلیس به صورت رسمی اعلام حکومت نظامی کرده است.

پروژه "کارناوال عصرعاشورای دو" کلید خورد

یک منبع اگاه به خبرنگار رویداد گفت "سناریوی کاناوال عاشورای دو" توسط وزارت اطلاعات جمهوری اسلامی و برخی جریانات شبه نظامی وابسته به سپاه تهیه شده و قرار است در روزهای عاشورا و تاسوعا برای هجمه به جنبش سبز اجرا گردد.

پس از شکست  سناریوی پاره نمودن عکس امام خمینی ، افتضاح تجمع چند هزار نفر در برابر دانشگاه تهران در دفاع از ولایت و در پی حضور صدها هزار عزادار در مراسم آیت الله منتظری و فریاد "مرگ بر دیکتاتور" و دیگر شعارهای علیه رهبری آیت الله خامنه ای در شهرهای قم ، اصفهان، نجف آباد ، کاشان ، تهران ، مشهد ، تبریز  و ... پروژه جدید در دست تهیه است تا شکست های اخیر اقدارگرایان را جبران نماید.

بر اساس این سناریو قرار است عده ای ظاهرا به حمایت از جنبش سبز ایران به شادی و پایکوبی و حمله به دسته هی عزاداری  بپردازند. این احتمال وجود دارد این سناریو حتی پیش از روزهای عاشورا و تاسوعا نیز اجرا گردد.

این منبع آگاه به خبرنگار رویداد گفت :"در همین حال اطلاع رسانی در این باره بسیار اهمیت دارد تا نقشه جریانات وابسته به رهبری برای بی حرمتی به مراسم عاشورا و تاسوعای حسینی و به انحراف افکار عمومی از اعتراضات میلیونی به یزید و یزیدیان زمان برملا گردد."

بازخوانی سناریوی "کارنوال عصر عاشورا "
در 26 اردیبهشت سال 1376 و در بحبوحه مبارزات انتخاباتی ریاست جمهوری هفت که با ایام ماه محرم مقارن بود، در عصر روز عاشورا، کارناوالی از جوانان با ظاهر غیر متعارف با رقص و دست افشانی برای خاتمی و شعار "فقط خاتمی" سر می دادند.

نطفه این کاروان که به "کارناوال عصر عاشورا" مشهور است، در شهرک غرب (قدس) تهران بسته شد و تعدادی از دختران و پسران با ظاهری نامناسب و به دور از سنت عزاداری ایرانی در ایام شهادت امام حسین(ع) ، با الصاق عکس محمد خاتمی به روی خودروهای خود ، به خیابان های پایتخت سرازیر شدند.

از این اتفاق فیلمی 20 دقیقه ای حاوی تصاویر دختران بی حجاب در محافل مذهبی و سیاسی توزیع شد که با تعداد زیادی اتومبیلهای گران قیمت به تبلیغ غیر متعارف برای خاتمی دست زده اند. این فیلم که بعدها به فیلم "کارناوال عصرعاشورا" معروف شد، در مقیاسی عظیم در کلیه مساجد و حوزه های مذهبی کشور توزیع شد.
به هر حال در آن زمان راه انداختن این کاروان، دست مایه ای جدیدی را در اختیار جریانات تمامیت خواه قرار داد تا در هجمه رسانه ای و بهره برداری تبلیغاتی، سنگین ترین اتهامات را به سید محمد خاتمی نسبت دهند.

در این شرایط روزنامه سلام در تاریخ 27 اردیبشهت 76 در تشریح این ماجرا، نوشت: " تعدادی اتوموبیل های "آنچنانی" با سرنشین هایی معلوم الحال، در حالی که چراغ های خود را روشن کرده بودند، عکس خاتمی را نیز حمل می کردند و به صورت کاروانی در بعضی از خیابان های تهران در حال حرکت بودند و برای مردم ایجاد مشکل و زحمت می کردند."

بعدها روایت های متفاوتی از سازندگان فیلم بیان شد اما آنچه مشترک بود اینکه این یک پروژه مشترک صدا و سیما و وزرات اطلاعات برای بدنام کردن سید محمد خاتمی در میان اقشار مذهبی بود. نام سعید امامی ، حسین شریعتمداری ، علی کردان و برخی اعضای انصار حزب الله به سرکردگی حسین الله کرم و مسعود ده نمکی در ارتباط با ساختن شدن این فیلم برده شده است.

۱۳۸۸ دی ۹, چهارشنبه

عكس تاريخي ازمقبره شاهرخ ميرزا

img98.com Image Upload Center

عكس قديمي از بيمارستان رضايي


img98.com Image Upload Center


عكس قديمي از مدرسه فردوسي دامغان


img98.com Image Upload Center


عكسي قديمي از يك مهماني


مهمانی قدیمی by Nahidyoussefi.


عکس از زندانی و مجازات در دوره قاجار



ایرنا: کروبی و موسوی به مازندران رفته‌اند

در حالی که خبرگزاری دولتی ایرنا از انتقال میرحسین موسوی و مهدی کروبی به یکی از شهرک‌های کلارآباد مازندارن توسط اعضا اطلاعات سپاه و وزارت اطلاعات خبر داده، اما فرزند مهدی کروبی این خبر را تکذیب کرد.
پیش از این خبرگزاری دولتی ایرنا از انتقال میرحسین موسوی و مهدی کروبی به یکی از شهرک‌های کلارآباد مازندارن توسط اعضا اطلاعات سپاه و وزارت اطلاعات خبر داده بود.
ایرنا ابتدا روی خروجی بولتن خبری ویژه و سپس روی خروجی عمومی‌اش ادعا کرد: اعضای اطلاعات سپاه و وزارت اطلاعات پس از جمع بندی شرایط حفاظتی موسوی و کروبی که به دلیل شعله‌ور شدن آتش خشم مردم تهران از اعمال آن دو از وضعیت قرمز عبور کرده بود، با هدف حفاظت از جان موسوی و کروبی، آنان را در یکی از شهرک‌های کلارآباد مازندران پناه دادند.
خبرگزاری دولت به نقل از یک منبع آگاه مدعی شده است: در حال حاضر موسوی و کروبی تحت کنترل شدید نیروهای وزارت اطلاعات و سپاه بوده و در کلارآباد مستقر هستند.
با این حال حسین کروبی، فرزند مهدی کروبی، در گفت‌وگو با سایت جرس، این خبر ایرنا را تکذیب کرد و گفت: انتشار شایعاتی اینچنینی توسط کسانی صورت می‌گیرد که چون می‌دانند به این آرزوی خود دست نمی‌یابند می‌خواهند با انتشار شایعات دروغی مانند آنچه امروز منتشر کرده‌اند برای دقایقی احساس کنند که به آرزوی خود رسیده‌اند و احساس سرخوشی کنند.
پیش‌تر خبرگزاری فارس، نزدیک به دولت هم خبرداده بود که فائزه هاشمی، دختر رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام، پیش از روز عاشورا در شمال کشور بوده است.
یک روز پیش از راهپیمایی حامیان حکومت در تهران، روزنامه جوان، وابسته به سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، از مردم دعوت کرده بود پس از راهپیمایی امروز چهارشنبه، در برابر دفتر میرحسین موسوی جمع شوند. به این ترتیب گمانه‌هایی درباره احتمال بازداشت میرحسین موسوی و مهدی کروبی پس از راهپیمایی امروز تهران به میان آمده بود.

عكس قديمي از یزد، شهر دوچرخه ها


محك انجمن كمك به كودكان سرطاني


عکس هايي از خواهر زاده مير حسن موسوي

اطلاعات تازه از فرزندمجری صداوسیما+عكس


img98.com Image Upload Center


امیــر ارشــد تاجمیــر، فرزند شهین مهین فر گوینده و مجری پیش كسوت رادیو و تلویزیون، یكی از كشته شدگان عاشورای تهران بوده كه در اثر هجوم خودرو در میدان ولیعصر تهران مورد اصابت قرار گرفت.

هنوز معلوم نیست كه وی در دم جان سپرده و یا پس از انتقال به بیمارستان. پیكر او تا این لحظه تحویل خانواده‌اش داده نشده. امیر ارشد تاجمیر ۲۵ ساله و یكی از دو پسر خانم شهین مهین فر بوده است.

عكسي از منظره زيبا

عكس: رنگين كمان

عكسي از پرنده زيبا

عكس: پرواز پليكان ها




عكس: خرس در كنار دو ببر


عكس: عكس العمل هاي جالب در بسكتبالNBA

عكس جالب از رانش زمين

عكس:انعطاف بدن

علیرضا حسینی ‌بهشتی اعتصاب غذا کرد

علیرضا بهشتی مشاور ارشد میرحسین موسوی و فرزند شهید بهشتی دست به اعتصاب غذا زده است.
یک منبع آگاه با تایید این خبر گفت: پس از دستگیری علیرضا حسینی‌بهشتی در بعد از ظهر روز دوشنبه خبرهایی از زندان به ما رسید مبنی بر اعتصاب غذای ایشان که این امر موجب تشدید نگرانی خانواده ایشان شده است.

شبکه‌های هرمی ؛ اختلاف وزارت اطلاعات و بازرگانی

روزنامه ایران در تیتر نخست شماره روز سه‌شنبه اعلام کرده بود که «شبکه‌های بازاریابی هرمی قانونی شد» اما وزارت اطلاعات در اطلاعیه امروز چهارشنبه، این موضوع را رد کرد.
به گزارش وب‌سایت پارلمان نیوز، روابط عمومی وزارت اطلاعات تاکید کرده که فعالیت شبکه‌های هرمی در کشور همچنان غیرقانونی است.
روزنامه دولتی ایران روز سه‌شنبه گزارش داده بود که وزارت بازرگانی دستورالعمل «بازاریابی شبکه‌ای» را صادر کرده و به‌ نوعی فعالیت‌ شبکه‌های هرمی را مجاز دانسته است.
اما وزارت اطلاعات تاکید کرده که فعالیت «بازاریابی شبکه‌ای» با فعالیت «شرکت‌های هرمی» که اخلال در نظام اقتصادی کشور به‌شمار می‌رود، متفاوت است.....

وزارت اطلاعات همچنین هشدار داده که همچنان با همکاری دستگاه قضایی، با فعالان شرکت‌های هرمی برخورد خواهد کرد.
با این حال رییس مرکز اصناف و بازرگانان وزارت بازرگانی گفته است: آن دسته از شرکت‌های هرمی که هم اکنون درکشور به صورت زیرزمینی فعالیت می‌کنند، در صورتی که نحوه فعالیت خود را در چارچوب آیین‌نامه مصوب وزارت بازرگانی اصلاح کنند و از وزارت بازرگانی مجوز فعالیت بگیرند، شکل قانونی می‌گیرند.
به نظر می‌رسد با وجود اختلاف وزارتخانه‌های اطلاعات و بازرگانی بر سر موضوع فعالیت شرکت‌های هرمی و گفته‌های برخی از نمایندگان که تصویب قانون را به بهانه انجام مطالعات کارشناسی به تاخیر می‌اندازند، فعالیت شرکت‌های هرمی همچنان مبهم باقی بماند.
پای مجلس به میان آمد
خبرگزاری نیمه دولتی فارس به نقل از یک عضو کمیسیون قضایی مجلس نوشت: آیین‌نامه‌ای که توسط وزارت بازرگانی برای فعالیت قانونی شبکه‌های بازاریابی تصویب شده باید در مجلس مورد ارزیابی و تصویب قرار گیرد.
این نماینده که نامش اعلام نشده، شرکت‌های هرمی را تهدیدی جدی برای امنیت اقتصادی و اجتماعی کشور دانسته و گفته که فقط با تصویب آیین‌نامه این‌گونه فعالیت‌ها از سوی مجلس، چنین کارهایی قانونمند و قابل اجرا می‌شود.
سالها است که فعالیت شرکت‌های هرمی از جمله شرکت گولد کوئست  در ایران ممنوع شده و بسیاری از فعالان و اعضای این شرکت‌ها بازداشت شده‌اند. اما مجلس تاکنون درباره شبکه‌های بازاریابی هرمی تصمیم روشنی نگرفته است.
این نماینده مجلس اکنون می‌گوید که تصویب چنین قانونی به مدت زمان طولانی برای مطالعات دقیق کارشناسی نیاز دارد.
گفتنی است چند روز پیش آیین‌نامه‌ای در چند بند توسط معاونت توسعه وزارت بازرگانی در زمینه فعالیت شبکه‌های بازاریابی هرمی به سازمان‌های مختلف ابلاغ شده است.

خاکسپاری خواهرزاده موسوی با تدابیر شدید امنیتی

صبح امروز چهارشنبه پیکر علی حبیبی موسوی، خواهرزاده میرحسین موسوی، با تدابیر شدید امنیتی و تنها با حضور خانواده او تشییع و در گورستان بهشت زهرای تهران به خاک سپرده شد.
به گزارش سایت کلمه وابسته به میرحسین موسوی، صبح امروز چهارشنبه مسئولان امنیتی با خانواده موسوی تماس گرفتند و برای خاکسپاری پیکر علی موسوی در بهشت‌ زهرا، اجازه صادر کردند.
بنابر این گزارش حتی پیش از تشییع، زمان خاکسپاری نیز از سوی مسئولان امنیتی به خانواده علی موسوی اعلام شده است.
به نظر می‌رسد نیروهای امنیتی با به کار گرفتن تدابیر شدید امنیتی و تشییع بی سر و صدای علی موسوی، تلاش کرده‌اند از تبدیل شدن مراسم خاکسپاری او به یک تظاهرات اعتراضی جلوگیری کنند.

منابع خبری نزدیک به رهبران مخالفان، یک روز پس از درگذشت علی موسوی اعلام کردند که پیکر او بی اطلاع خانواده‌اش ازبیمارستان به مکان دیگری برده شده، اما دادستان تهران اعلام کرد که پیکر او ربوده نشده و به پزشکی قانونی منتقل شده است.
علی حبیبی موسوی خامنه، 43 ساله، روز یکشنبه ششم دی در ناآرامی‌های روز عاشورا در تهران با گلوله در یکی از خیابان‌های نزدیک میدان انقلاب کشته شد.
معترضان روز یکشنبه پس از اطلاع از خبر کشته‌شدن علی موسوی و انتقال او به بیمارستان ابن‌سینا، بیرون این بیمارستان تجمع کردند و در شعارهای خود به میرحسین موسوی تسلیت گفتند.
پلیس ادعا می‌کند که علی موسوی در ناآرامی‌های روز عاشورا حضور نداشته و توسط سرنشینان یک خودرو با سلاح گرم ترور شده است.
روزنامه دولتی ایران در خبری به نقل از «یک منبع آگاه» ادعا کرده که خودرویی که علی موسوی از داخل آن هدف گلوله قرار گرفته، دزدی بوده است.
با این حال منابع خبری مخالف دولت به نقل از شاهدان عینی گزارش داده‌اند که در روز عاشورا یک خودرو که سرنشینان آن مجهز به سلاح کمری بودند، در نزدیکی خیابان شادمان (محل کشته‌شدن علی موسوی) با زیرگرفتن چند نفر از تظاهرکنندگان به سوی معترضان شلیک کردند.
در اطلاعیه‌ای که نیروی انتظامی از آمار کشته‌شدگان روز ششم دی ارائه کرده، اعلام شده که چند نفر از هشت کشته‌شده ناآرامی‌های روز عاشورا براثر تصادف جان باخته‌اند، اما درباره اقدام سرنشینان این خودرو که مردم را هدف گلوله قرار دادند، توضیحی ارائه نکرده است .
با این حال اسماعیل احمدی‌مقدم، فرمانده نیروی انتظامی درباره وجود فیلم زیر گرفتن مردم توسط ماشین پلیس گفته است: نباید حرف بی‌ربط زده شود. باید تصاویر و مدارک خود را ارائه کنید. این گونه نیست که سؤالی دروغ بپرسیم و سوءاستفاده کنیم.
احمدی‌مقدم با وجود انتشار ویدیوهای زیرگرفتن مردم توسط خودروی پلیس، چنین موضوعی را رد کرده است.

عكس راهپيمايي امروز در تهران


 



عكس: نقاشي جالبي بر روي ديوار

عكس جالبي از خبر نگار شبكه فاكس نيوز آمريكا

عكس جديد از آرنولد شوارتزنگر

عكس جالبي از سرباز آمريكايي بر روي شتر

عكس:بچه شير در دهان پدر