کانون ایرانیان

۱۳۸۸ بهمن ۵, دوشنبه

میرتاج الدینی: دهکهای پایین نفری 25 هزار تومان

معاون پارلماني رئيس جمهور با بيان اينكه تا زماني كه پول به حساب مردم واريز نشود طرح هدفمند كردن يارانه‌ها اجرا نمي‌شود، گفت: با اختصاص كارت يارانه‌اي براي هر نفر با دهك پايين حدود 25 تا 30 هزار تومان پرداخت مي‌شود.

حجت‌الاسلام سيد محمدرضا ميرتاج‌الديني امروز در جلسه شوراي اداري شهرستان اسكو كه به منظور شتاب‌دهي به پروژه‌هاي عمراني و همچنين پيگيري مصوبات دور سوم سفرهاي استاني در فرمانداري اسكو برگزار شد، ضمن گراميداشت ياد و خاطره مرحوم خوانساري امام جمعه سابق اسكو، به نقش و اهميت رهبر و ولي فقيه در جامعه اشاره كرد و اظهار داشت: بزرگ‌ترين نعمتي كه خدا بر ملت ايران نصيب كرده زيستن در زير سايه ولايت اهل بيت (ع) و آخرين ولي خدا امام زمان (عج) است.

وي همچنين به حوادث اخير در كشور اشاره كرد و گفت: حضور پرشور مردم در راهپيمايي 9 دي در اعتراض به حرمت‌شكنان روز عاشورا يك معجزه الهي بود كه در آن ملت ايران ثابت كردند پشتيبان ولايت فقيه بوده و در راه دفاع از ارزش‌هاي انقلاب، دين و اسلام همواره مدافع ولايت خواهند بود.

معاون پارلماني رئيس جمهور همچنين به بحث هدفمند كردن يارانه‌ها در كشور اشاره كرد و گفت: هدفمند كردن يارانه‌ها در كشور بايد خيلي زودتر از اينها در كشور اجرا مي‌شد و اين طرح يكي از ضروري‌ترين برنامه‌هاي دولت است كه بايد از آن حمايت شود تا در مسير اصلي خود جا بيفتد.

وي نگاه درست، اصولي و كارشناسي شده به بحث هدفمند كردن يارانه‌ها را از ضروريات اين طرح عنوان كرد و اظهار داشت: بعضي‌ها اظهار مي‌دارند كه اجراي اين طرح براي جامعه تهديد است ولي دولت نهم و دهم اين را يك فرصت قلمداد كرده و آن را مايه رفاه و برخوردار شدن متوازن قشر متوسط و ضعيف جامعه از يارانه‌ها مي‌داند.

ميرتاج‌الديني ادامه داد: هدفمند كردن يارانه‌ها اگر درست عمل نشود تهديد محسوب مي‌شود ولي اگر درست و با برنامه‌ريزي صحيح اجرا شود بهترين فرصت براي مملكت محسوب شده و در حل مشكلات مردم موثر خواهد بود.

وي بهتر شدن وضعيت طبقه متوسط جامعه را نخستين نتيجه هدفمند كردن يارانه‌ها در كشور عنوان كرد و افزود: در حال حاضر هفت دهك جامعه از 30 درصد يارانه‌ها استفاده مي‌كند و هدف دولت در اين طرح بهره‌برداري حداقل 50 درصد مردم جامعه از يارانه‌هاست.

معاون پارلماني رئيس جمهور افزود: تنها راه اصلاح اقتصاد مملكت، هدفمند كردن يارانه‌هاست و در طرح هدفمند كردن يارانه‌ها بالطبع نگراني‌هايي در بين مردم به وجود خواهد آمد كه لازم است همه مسئولان به نقش خود عمل كرده و با تبليغات صحيح جلوي برخي نگراني‌هاي احتمالي مردم را بگيرند.

وي در اين زمينه با بيان اينكه تا زماني كه پول به حساب مردم واريز نشود طرح هدفمند كردن يارانه‌ها اجرا نمي‌شود، گفت: با اختصاص كارت يارانه‌اي براي هر نفر با دهك پايين حدود 25 تا 30 هزار تومان پرداخت مي‌شود.

ميرتاج‌الديني در بخش ديگري از سخنان خود كل اعتبار شهرستان اسكو در سال 88 را 5 ميليارد تومان ذكر كرد و گفت: از اين مقدار حدود 4 ميليارد تومان به انجام كارهاي عمراني و پروژه‌ها تخصيص يافته و با طرح‌هاي مورد نياز اعلام شده شهرستان اين مقدار مبلغ ناچيز بوده و نياز به برنامه‌ريزي دقيق دارد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر