کانون ایرانیان

۱۳۸۸ بهمن ۴, یکشنبه

تعداد کشته شدگان کهریزک تا این لحظه فقط 3 نفر

عضو کمیته ویژه بررسی وضعیت بازداشت شدگان پس از انتخابات در مجلس شورای اسلامی اعلام کرد: تا این لحظه تعداد مقتولان بازداشتگاه کهریزک فقط 3 نفر بوده است.

فرهاد تجری با اشاره به اظهارات عبد الحسین روح الامینی پدر یکی از کشته شدگان حوادث بازداشتگاه کهریزک مبنی بر کشته شدن چهار نفر در این بازداشتگاه ، گفت : تا این لحظه تعداد مقتولان بازداشتگاه کهریزک 3 نفر بوده است.

نایب رئیس کمیسیون قضایی وحقوقی مجلس در ادامه با اعلام اینکه ما فقط دسترسی به اطلاعات کلی داریم نه اطلاعات جزئی، عنوان کرد: با توجه به حساسیتی که روی این موضوع است باید اصل ماجرا را از مسئولان سازمان قضایی نیروهای مسلح دریافت کنید.

این عضو کمیته ویژه بررسی وضعیت بازداشت شدگان پس از انتخابات درمجلس شورای اسلامی از اقدامات وبرنامه های تازه کمیته ویژه مجلس نیز ابراز بی اطلاعی کرد.

به گزارش مهر، بعد از انتخابات ریاست جمهوری دهم و حوادث پیرامونی آن، بازداشتگاه کهریزک یکی از محل های نگهداری دستگیرشدگان اغتشاشات خیابانی بود که پس از اتفاقاتی که در آن بوقوع پیوست، با دستور مقام معظم رهبری به شورای عالی امنیت ملی بازداشتگاه کهریزک بسته شد. ضمن اینکه نمایندگانی از مجلس نیز به دستور دکترلاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی کمیته ای ویژه را درخصوص بررسی حوادث بازداشتگاه ها تشکیل دادند و 20 دیماه گزارش این کمیته در صحن علنی مجلس قرائت شد .

این گزارش بر کشته شدن 3 نفر از بازداشت شدگان به نامهای محسن روح الامینی، امیر جوادی فر و محمد کامرانی به دلیل ضرب و جرح در بازداشتگاه تاکید داشت . پیش از آن در گزارش سازمان قضایی نیروهای مسلح نیز از این سه نفر به عنوان تنها کشته شدگان بازداشتگاه کهریزک نام برده شد . با این حال دکتر عبدالحسین روح الامینی پدر یکی از کشته شدگان که دبیرکلی حزب توسعه و عدالت اسلامی را برعهده دارد ، در گفتگو با مهر از رامین آقازاده قهرمانی به عنوان یکی دیگر از کشته شدگان بازداشتگاه کهریزک نام برده است.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر