کانون ایرانیان

۱۳۸۸ دی ۱۴, دوشنبه

7سال حبس و۳۴ضربه شلاق برای بهمن‌امویی

كلمه نوشت:بهمن احمدی امویی ، روزنامه نگار و تحلیل گر اقتصادی به هفت سال و چهار ماه حبس تعزیری و ۳۴ ضربه شلاق محكوم شد. صبح امروز حكم بدوی این روزنامه نگار دربند در شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب به این او ابلاغ شد.
دادگاه بهمن احمدی امویی روز شنبه ۲۱ آذر ماه در شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب به ریاست قاضی پیر عباس با حضور این روزنامه نگار و وكیلش فریده غیرت برگزار شد.
بهمن احمدی امویی،روزنامه نگار در نیمه شب ۳۰ خرداد ماه در منزل خود به همراه همسرش ژیلا بنی یعقوب دستگیر شد و بعد از گذشت شش ماه از بازداشت اولین دادگاه رسیدگی به پرونده اش ۲۱ آذر ماه برگزار و امروز حكمش ابلاغ شد . او همچنان در بند ۳۵۰ زندان اوین به سر می برد.
غیرت وكیل بهمن احمدی ،پیش از این درباره روند پرونده موكلش تاكید كرده بود كه ۲۰ روز بعد از دستگیری موكلش وثیقه ای برای آزادی موكلش صادر شده بود اما متاسفانه این قرار وثیقه به مرحله اجرا درنیامد.
وقتی غیرت از برقراری این وثیقه مطلع شد؛ بارها به دادگاه انقلاب مراجعه كرد اما مسئولان در جواب اظهار داشتند كه پرونده موكلش، بهمن احمدی امویی مفقود شده است.
به گفته غیرت با مراجعات متعدد به دادگاه انقلاب همواره با همان جواب یعنی مفقود شدن پرونده مواجه می شدم تا آنكه در اواخر آبان ماه به طور غیر منتظره ای اعلام شد پرونده با صدور قرار مجرمیت به شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب ارجاع شده است.
فریده غیرت ،وكیل این روزنامه نگار دربند به زودی برای رویت حكم صادر شده و تقاضای تجدید نظر در حكم به دادگاه انقلاب مراجعه خواهد كرد.
بهمن احمدی امویی،روزنامه نگار اقتصادی سابقه همكاری با تعداد زیادی از روزنامه های اصلاح طلب را داشته است كه از آن جمله می توان به دبیری سرویس اقتصادی روزنامه سرمایه اشاره كرد. او مطالب انتقادی زیادی درباره برنامه های اقتصادی دولت نهم در كارنامه كاری خود دارد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر