کانون ایرانیان

۱۳۸۸ دی ۲۸, دوشنبه

بستنی فروشی با 860 طعم مختلف!

شاید شما تصور کنید که بستنی فروشی‌ای که بیشترین تنوع طعم را در دنیا دارد در ایتالیا و یا شاید آمریکا باشد، اما در حقیقت در شهر Merida ونزوئلا قرار دارد.

به گزارش سرویس بین‌الملل «فردا»، خبرنگار "بی‌بی‌سی" در بین بستنی فروشی‌هایی که حداکثر دو طعم وانیلی و توت فرنگی داشتند، فروشگاهی به نام "کوروموتو" در کنار کلیسایی در شهر مریدا، توجه وی را جذب کرد.

در سردر آن تابلویی با نوشته صورتی‌رنگ "کتاب رکوردهای گینس" نصب شده بود. با مراجعه به داخل آن دلیل این تابلو مشخص شد.

در نگاه اول، همه چیز عادی به نظر می‌رسد اما با دقت بیشتر متوجه می‌شوید که طعم‌های ترکیبی بستنی عجیبی دارد: چیلی، گوجه فرنگی، خیارترشی، پیاز، قارچ،...

کوروموتو در سال 1980 توسط مهاجری از پرتغال به نام مانوئل دا سیلوا اولیویرا تاسیس شد.

اما صاحب این بستنی فروش خودش فرصت نمی‌کند به آنجا برود و اداره آن را به خوزه رامیرز سپرده‌است.

خوزه دقیقاً همان چیزی است که از یک طراح طعم‌های مختلف بستنی انتظار می‌رود.

این فرد حدوداً 40 ساله می‌گوید: آقای اولیویرا از کار کردن برای کارخانه‌های بزرگ بستنی خسته شده‌بود پس تصمیم گرفت تا با سلیقه خودش، طعم‌های جدیدی از بستنی تهیه کند.

با توجه به تنوع میوه‌ای مناطق استوایی همچون مانگو، گوآوا، پاپایا و مامایا، بستنی‌هایی که در آنجا پیدا می‌شود، خاص‌تر هستند. اولین نوعی که مورد آزمایش قرار گرفت، از آووکادو تهیه شده‌بود.

خوزه می‌گوید: برای رسیدن به طعم مناسب، کار دشواری داشتیم. آقای اولیویرا حدود 50 کیلوگرم بستنی مصرف کرد تا به بهترین طعم دست‌یابد.

کوروموتو هر روز 60 طعم بستنی را ارائه می‌کند که طعم‌ها با توجه به فصول سال تغییر می‌کند.

بر روی دیوار، لیستی از طعم‌ها بر روی تخته چوبی کنده‌کاری شده‌است.

طعم‌های عجیبی همچون تخم مرغ، ماکارونی، پنیر، ماهی ساردین و حتی گوشت گاو در این بین دیده می‌شود. اسامی نامتعارف هم مانند "بریتیش ایرویز" (هواپیمایی انگلیس) نیز به چشم می‌خورد!

مدیر فروشگاه می‌گوید: افراد مختلف، سلایق مختلف دارند. به شخصه طعم‌های میوه‌ای را ترجیح می‌دهم.

با ورود به اتاق پشتی، احساس می‌کنید که وارد یک آزمایشگاه شده‌اید؛ سطل‌هایی محتوی مواد مختلف، لوله‌های آزمایشگاه و دو دستگاه مخلوط کن بستنی.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر