کانون ایرانیان

۱۳۸۸ دی ۲۳, چهارشنبه

سواري ديزل سال 90 به بازار می‏آید

اولين خودروي سواري ديزلي كشور نيمه دوم سال90 وارد بازار خواهد شد.

به گزارش ایسنا: عليرضا اصلاني - مجري طرح موتور ملي ديزل , با بيان اين مطلب افزود: در صورت ادامه حمايت‌هاي مالي دولت، اولين موتور ديزل سواري كشور در نيمه دوم سال90 به توليد انبوه خواهد رسيد.

وي با بيان اينكه از نيمه دوم سال90 موتور ملي ديزل به صورت انبوه بر روي خودروي سمند سوار خواهد شد، خاطرنشان كرد:‌ اين موتور اولين موتور ديزل سواري كشور است كه قابليت رقابت با موتورهاي ديزل روز دنيا را دارد.

وي افزود: استاندارد آلايندگي اين موتور يورو پنج بوده و مصرف سوخت آن روي خودروي سمند، حدود پنج ليتر در صد كيلومترخواهد بود.

وي با بيان اينكه مصرف سوخت موتور ديزل سواري نسبت به موتور بنزيني حدود30 درصد كمتر است، تصريح كرد: آلودگي مونواكسيد و دي اكسيد كربن آن نيز نسبت به موتور بنزيني كمتر و گشتاور بالاتري دارد.

وي افزود: قيمت موتورهاي ديزل سواري نسبت به نمونه مشابه موتورهاي بنزيني به دليل سطح فن‌آوري بالاتر، حدود 8/1 تا دو برابر است.

وي ادامه داد: موتور ملي ديزل در حال حاضر در مرحله آزمون‌هاي توسعه‌اي احتراق، روانكاري و خنك‌كاري قرار داشته و تا حدود سه ماه ديگر اين مرحله به پايان خواهد رسيد.

اصاولين خودروي سواري ديزلي كشور نيمه دوم سال90 وارد بازار خواهد شد.

به گزارش ایسنا: عليرضا اصلاني - مجري طرح موتور ملي ديزل , با بيان اين مطلب افزود: در صورت ادامه حمايت‌هاي مالي دولت، اولين موتور ديزل سواري كشور در نيمه دوم سال90 به توليد انبوه خواهد رسيد.

وي با بيان اينكه از نيمه دوم سال90 موتور ملي ديزل به صورت انبوه بر روي خودروي سمند سوار خواهد شد، خاطرنشان كرد:‌ اين موتور اولين موتور ديزل سواري كشور است كه قابليت رقابت با موتورهاي ديزل روز دنيا را دارد.

وي افزود: استاندارد آلايندگي اين موتور يورو پنج بوده و مصرف سوخت آن روي خودروي سمند، حدود پنج ليتر در صد كيلومترخواهد بود.

وي با بيان اينكه مصرف سوخت موتور ديزل سواري نسبت به موتور بنزيني حدود30 درصد كمتر است، تصريح كرد: آلودگي مونواكسيد و دي اكسيد كربن آن نيز نسبت به موتور بنزيني كمتر و گشتاور بالاتري دارد.

وي افزود: قيمت موتورهاي ديزل سواري نسبت به نمونه مشابه موتورهاي بنزيني به دليل سطح فن‌آوري بالاتر، حدود 8/1 تا دو برابر است.

وي ادامه داد: موتور ملي ديزل در حال حاضر در مرحله آزمون‌هاي توسعه‌اي احتراق، روانكاري و خنك‌كاري قرار داشته و تا حدود سه ماه ديگر اين مرحله به پايان خواهد رسيد.

اصلاني تصريح كرد: بعد از آن آزمون‌هاي دوام و صحه‌گذاري حدود يك سال ديگر زمان خواهد برد. لاني تصريح كرد: بعد از آن آزمون‌هاي دوام و صحه‌گذاري حدود يك سال ديگر زمان خواهد برد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر