کانون ایرانیان

۱۳۸۸ بهمن ۱, پنجشنبه

مالیات چادر مشکی در زمان اصلاحات

معاون آموزشي موسسه امام خميني (ره) قم گفت: در دولت اصلاحات و زمان خاتمي براي لوازم آرايشي پنج درصد و براي چادر مشكي 64 درصد ماليات اخذ مي‌شد.

سيد ابراهيم حسيني شامگاه ديروز در همايش عفاف و حجاب مديران واحدهاي آموزشي دختر مقطع راهنمايي و متوسطه استان كه در سالن كوثر برگزار شد، اظهار داشت: امروز يكي از معضلات جامعه بحث روابط دختر و پسر است كه دچار بحران شده است.

وي ادامه داد: امروز مشكل بحث حجاب و پوشش نيست بلكه بحث عميق‌تر از اين موارد است و بايد در اين خصوص تدابيري انديشيده شود.

معاون آموزشي موسسه امام خميني (ره) قم اضافه كرد: در آيات و روايات آمده است كه وقتي براي كمك به دين خدا و انقلاب اسلامي پيامبر، اعراب فراخوانده مي‌شوند و آنها دريغ مي‌ورزند، خدا امتي ديگر را خواهد آورد كه از اين انقلاب حمايت كنند و آن امت ايرانيان هستند.

وي عنوان داشت: اين آيات و روايات نشان مي‌دهد كه ما كار بزرگي بر دوش داريم و با توجه به اين مسئوليت دشمن مي‌خواهد بنيان‌هاي فرهنگي و اعتقادي نهضت اسلامي را ويران كند و يكي از مسائل مهم در اين حوزه عفاف است و حجاب يكي از جلوه‌هاي عفاف است.

حسيني اعلام كرد: آموزش و پرورش بنياد كار است و ولي ما در كشور آموزش و پرورش را ساده گرفته‌ايم و مي‌خواهيم همه چيز را در دانشگاه درست كنيم، معلمان مي‌توانند بسيار تاثيرگذار عمل كنند زيرا يك انسان ممكن است با يك صحبت و سخن مسير زندگي‌اش تغيير كند و ما در اين خصوص توجه كافي را نداريم و اگر بتوانيم يك انسان را در مسير صحيح زندگي قرار دهيم ارزش بسيار زيادي دارد و كار بسيار بزرگي را انجام داده‌ايم.

وي توضيح داد: اگر بخواهيم كار اخلاقي و تربيتي انجام دهيم بايد ويژگي‌ها و خصلت‌هايي را داشته باشيم تا سخن ما را بپذيرند، سخني كه مي‌گوييم نبايد از روي تحقير و اهانت باشد، نبايد علني و در ملاعام بيان كنيم، عدم سرزنش، غير مستقيم گفتن و عبرت‌آموز سخن گفتن از جمله موارد مهم است.

معاون آموزشي موسسه امام خميني (ره) قم تصريح كرد: ما بايد براي دانش‌آموزان از زيبايي‌ها و جذابيت‌هاي دين سخن بگوييم تا نوجوان و جوان ما بداند كه دين جذاب است نبايد طوري از دين سخن گفته شود كه گويي دين محروميت و محدوديت است براي نمونه در بحث حجاب بايد علل و فايده حجاب بيان شود و به گونه‌اي نباشد كه محدوديت تلقي شود.

وي اعلام كرد: بايد دقت كنيم كه نبايد جاذبه‌هاي دين از بين برود و آنچه را كه دين نگفته است به طوري سليقه‌اي تحميل نكنيم.

حسيني با اشاره به الگو بودن رفتار معلمان براي دانش‌آموزان گفت: يكي از مواردي كه به آن توجه نمي‌شود اين است كه مردم بيش از اينكه به سخن ما گوش كنند به عمل ما توجه مي‌كنند، بنابراين مسئولان به ويژه معلمان مدارس بايد توجه داشته باشند كه سخن و عمل آنها يكي باشد زيرا آنها به نوعي الگوي دانش‌آموزان هستند.

وي خاطرنشان كرد: شما معلمان مي‌توانيد بهترين الگوي رفتاري باشيد و پوشش، نگاه، كلام و رفتار شما مي‌تواند به عنوان الگو قرار گيرد.

معاون آموزشي موسسه امام خميني (ره) قم با اشاره به عوامل بدحجابي و بي‌حجابي در جامعه بيان داشت: تعليم و تربيت غلط، عدم توجه به تربيت فرزندان در سنين پايين و تبديل رفتارهاي غلط به عادت و از بين رفتن حيا در جامعه از جمله مهم‌ترين علل بروز بدحجابي و بي‌حجابي در جامعه است.

وي تأكيد كرد: عامل مهم ديگر، حكومت و حاكمان و كارمندان حكومت هستند، دولت انحرافي اصلاحات زمينه بي‌حيايي و بي‌عفتي را در جامعه ما ايجاد كرد و خدا نيامرزد كساني كه در اين دوران ريشه به تيشه عفت جامعه زدند.

حسيني اضافه كرد: امروز بيشترين بدحجابي در ادارات ماست و حضور ناسالم زنان در جامعه براي چه و با كدام فرهنگ است، اين موضوع به اين دليل است كه ما آموزش نديده‌ايم.

وي با اشاره به اغتشاشات روز عاشورا گفت: مشكل ما طراحي‌هاي دشمن است، آيا تصور مي‌كنيد اتفاقي كه در روز عاشوراي 88 رخ داد اتفاقي بدون برنامه‌ريزي‌هاي قبلي بود، اينگونه نيست، 10 سال قبل موسوي با عده‌اي جلسه گرفتند و در نهايت جزوه‌اي را آوردند با عنوان الگوي زيست مسلماني و يا مهدي هاشمي رفسنجاني چهار سال جلساتي را داشت و حتي وزير اطلاعات نيز به صورتي رسمي اعلام كردند كه پسر هاشمي رفسنجاني ساليان سال براي انگليس جاسوسي مي‌كرده است و آن برنامه‌ها به جايي منجر مي‌شود كه مملكتي كه تمام هستي آن از امام حسين (ع) است يك عده ارذل و اوباش در روز عاشورا پرچم امام حسين (ع) را آتش زدند.

معاون آموزشي موسسه امام خميني (ره) قم يادآور شد: در دولت اصلاحات، زمان خاتمي براي لوازم آرايش پنج درصد و براي چادر مشكي 64 درصد ماليات اخذ مي‌شد.

وي ادامه داد: دو فرهنگ در جهان حاكم است، فرهنگ پيرو و فرهنگ پيشرو كه فرهنگ پيرو فرهنگي است كه هوس‌ها در آن مطرح و مورد توجه است و امروز جامعه به اين سمت مي‌رود و فرهنگ پيشرو فرهنگ اسلامي است.

حسيني افزود: ما به عنوان يك انسان داراي عقل هستيم و عقلانيت زماني شكوفا مي‌شود كه به شخصيت و كرامت خود توجه كنيم و اين امر در تعليم و تربيت و ايجاد فضاي معنوي و با ايمان محقق مي‌شود.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر