کانون ایرانیان

۱۳۸۸ دی ۲۵, جمعه

ارجاع پرونده پنج نفر از بازداشت شدگان حوادث اخیر جهت اجرای احکام

در خبری دیگر سایت کلمه گزارش داده که پرونده پنج نفر از بازداشت شدگان حوادث پس از انتخابات ایران برای اجرای حکم به واحد اجرای احکام دادسرای عمومی و انقلاب تهران ارجاع شده است.

بنا بر این گزارش، احکام مربوط به علی بهزادیان، امیر اصلانی، حسام ترمسی، محمد رضا نوربخش و امید لواسانی به منظور اجرای قطعی احکام این افراد به دادسراس عمومی و انقلاب تهران فرستاده شده است.

پیشتر دادگاه انقلاب تهران آقای بهزادیان را به اتهام "تبلیغ علیه نظام و تبانی به قصد برهم زدن امنیت کشور" از طریق ایجاد سایت های مختلف اینترنتی و نشر اخبار و مطالب "اهانت آمیز" و با هدف هدایت و ایجاد "اغتشاشات در ایام پس از انتخابات" به تحمل ۶ سال حبس محکوم کرده بود.

محکومیت آقای اصلانی بر اساس اتهاماتی است که در حکم او تحت عنوان "اخلال در نظم و آسایش عمومی و مقابله با نظام " یاد شده است و آمده است که او به خاطر "اقدام از طریق تبلیغ علیه نظام، شرکت در اجتماعات غیر قانونی و طراحی توطئه اختلال در سیستم برق و روشنایی کشور در زمان پیک مصرف، با هدف ایجاد آسیب به ژنراتورهای برق و ایجاد نارضایتی عمومی" به ۵ سال حبس تعزیری محکوم شده است.

حسام ترمسی نیز به اتهام اخلال در نظم عمومی از طریق شرکت در آنچه "آشوب های خیابانی" خوانده شده به یک سال حبس تعزیری محکوم شده است.

محمد رضا نوربخش، سردبیر روزنامه توقیف شده فرهیختگان نیز به اتهام "تبلیغ علیه نظام و تبانی علیه امنیت داخلی کشور از طریق راه اندازی سایت جمهوریت و انتشار اخبار کذب و تبلیغ علیه نظام" به سه سال حبس تعزیری محکوم شده است.

"تبلیغ علیه نظام و اجتماع و تبانی به قصد برهم زدن امنیت داخلی" نیز اتهاماتی است که امید لواسانی به خاطر آن به ۶ سال زندان محکوم شده است.

با گذشت حدود هفت ماه از برگزاری دهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در ایران که منجر به روی کار آمدن مجدد محمود احمدی نژاد برای یک دوره ۴ ساله دیگر شد، همچنان تنش های ناشی از این انتخابات ادامه دارد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر