کانون ایرانیان

۱۳۸۸ دی ۲۲, سه‌شنبه

ابهام در مسئولیت بمب گذاری و ترور در تهران

برخی منابع خبری می گویند انجمن پادشاهی ایران، مسئولیت حادثه تروریستی امروز تهران را که منجر به کشته شدن یکی از استادهای دانشگاه تهران شد، بر عهده گرفته است.
براساس این خبر، گروه «تکاوران تندر» وابسته به انجمن پادشاهی ایران ادعا کرده که دکتر مسعود علی‌محمدی از «عوامل نیروهای لباس شخصی» بوده و نقشی مهم را در توسعه برنامه‌های هسته‌ای ایران در سال‌های اخیر ایفا کرده است.
منابع رسمی جمهوری اسلامی تایید کرده‌اند که مسعود علی‌محمدی استاد مرتبط با برنامه هسته‌ای ایران بوده است.
اما هنوز ساعتی از این خبر نگذشته بود که وب سایت دیگری به نقل از «انجمن پادشاهی ايران» اين خبر را تکذيب و مسئول ترور اين استاد دانشگاه را سازمان اطلاعات ایران دانست. این انجمن مدعی شد که نیروهای اطلاعات با «توطئه» و «شبيه سازی» یک وب سایت به نام تندر، قصد جذب علاقمندانی را دارد که می خواهند به این انجمن بپیوندند.
مقام‌های رسمی ایران هنوز درباره این اخبار واکنشی نشان نداده‌اند.
در همین حال برخی از دانشجویان این استاد فیزیک دانشگاه تهران در وبلاگ های خود نوشته اند که او یکی از حامیان میرحسین موسوی بوده و به تازگی در حمایت از جنبش سبز در دانشگاه سخن گفته است.
تکاوران تندر که در سایت خود به تبليغ مبارزه مسلحانه پرداخته، گفته که پیش از عملیات ترور مسعود علی‌محمدی، بارها به وی هشدار داده بودند و در ادامه به «تمام عناصر و مزدوران رژيم اسلامی» هشدار داده «دست از همکاری با جنايتکاران مسلمان برداريد ، در غيراين‌صورت سرنوشت خوشی در انتظار شما نخواهد بود ، و دير يا زود در آتش خشم فرزندان ايران گرفتار می‌شوید».
در اطلاعیه این گروه آمده است: بامداد امروز طی يک عمليات هماهنگ و برق آسا توسط فرزندان دلاور ايران، مسعود محمدی، از مزدوران رژيم اسلامی و استاد دانشگاه تهران در رشته انرژی هسته ای، با ماده منفجره و کنترل از راه دور ترور شد.
به گزارش خبرگزاری جمهوری اسلامی ایران، رشته تخصصی دکتر علی‌محمدی «ذرات بنیادی» بوده و نه فیزیک هسته ای.
همچنین وب‌سایت جرس از سایت‌های مخالف دولت با نمایش فهرست اساتید حامی میرحسین موسوی در زمان تبلیغات انتخابات ریاست‌جمهوری، تاکید کرده که مسعود علی‌محمدی از حامیان میرحسین موسوی بوده است.
پس از انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۲ خرداد که با اتهام تقلب گسترده در شمارش آرا و اعتراض‌‌های گسترده همراه شد، برخی از اعضای انجمن پادشاهی نیز بازداشت و به اعدام محکوم شدند.
نزدیک به دو ماه پیش، مقام‌های قوه قضاییه از صدور حکم اعدام برای سه نفر از متهمان حوادث پس از انتخابات، خبر دادند.
روابط عمومی دادگستری استان تهران هم اعلام کرده بود که «م.ز» و «الف.پ» به اتهام ارتباط با انجمن پادشاهی ایران و «ن.ع» به اتهام ارتباط با گروه مجاهدین خلق به اعدام محکوم شده‌اند.
در جریان دادگاه‌های تلویزیونی که بیش از سه ماه گذشته برگزار شد در کیفرخواستی که توسط معاون دادستان تهران خوانده شد، از محمدرضا علی زمانی، احمد کریمی، حامد روحی‌نژاد، آرش رحمانی‌پور و امیررضا عارفی به عنوان متهمانی نام برده شد که با انجمن پادشاهی ایران ارتباط داشته‌اند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر