کانون ایرانیان

۱۳۸۸ بهمن ۵, دوشنبه

انتقاد شدید هواپیمایی تابان از نخجوانی

رئیس هیئت مدیره و مدیر عامل شرکت هواپیمایی تابان با انتقاد شدید از سیاستهای رئیس سازمان هواپیمایی کشوری، گفت: از نوادر روزگار است که گفته شود هواپیمایی تابان آگاهانه سانحه داده است.

خلبان اصغر عبدالله پور رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل شرکت هواپیمایی تابان با ارسال نامه ای به رسانه ها با بیان اینکه اظهارات رئیس سازمان هواپیمایی کشوری و خبر زود هنگام بررسی سانحه پرواز آبادان - مشهد باعث تاسف است، نوشت: لازم است رئیس سازمان هواپیمایی کشوری یک مرتبه دیگر قوانین و مقررات و جایگاه سازمان هواپیمایی کشوری را مرور کند.

اصحاب رسانه ها بهتر از هر کسی می دانند که هر گاه سانحه ای اتفاق افتد مسئولان سازمان هواپیمایی کشوری هر گونه اظهار نظر قبل از بررسی تمامی پارامترهای دخیل در سانحه را غیر کارشناسی می دانند و استنادشان به انکس 13 ایکائو بوده است و بررسی سانحه را برای جلوگیری از سوانح آتی ترجمه و تفسیر می نمودند. بهتر است به این مطالب که خوشبختانه دسترسی به آنها برای همگان امکان پذیر است مراجعه شود.

در این نامه می خوانیم : علیرغم تمامی موانعی که بر خلاف شعارهای حمایت از بخش خصوصی که سازمان هواپیمایی کشوری در دوره مدیریت جدید مطرح می کرد نسبت به این شرکت روا داشته است، باید بگویم اگر چه حفظ حرمت مدیران و کارشناسان عزیز آن سازمان برایم یک تکلیف است اما سکوت را جایز نمی دانم و استدعا دارم خبرنگاران از رئیس سازمان هواپمایی کشوری بپرسند سه فروند هواپیمای بوئینگ MD که شش ماه قبل خریداری شده بود و تقاضای کارشناسی این سازمان و جایگزینی آنها را با توپولف داشت و پذیرش آن را از سازمان دریافت کرده بود چرا تا کنون وارد نشده است؟!

بنابراین نامه، اگر چه این روند صرفا متوجه ما نبوده و هستند افرادی که چنین آمادگی برای خرید هواپیما دارند و دچار این بروکراسی اداری و اینگونه مدیریتها بوده اند.

در ادامه این نامه تصریح شده است: همچنین در خصوص سانحه آبادان - مشهد باید گفت خوشبختانه خلبان هواپیما زنده است و این شرکت خود را جزء یکی از شرکتهای هواپیمایی می داند که ملزم به اجرای قوانین و مقررات سازمان است چنانچه قصوری از طرف خلبان هواپیمایی صورت گرفته باشد قطعا طبق مقررات با خلبان برخورد خواهد شد.

این شرکت روزانه 40 سورتی پرواز و سالانه بیش از یک و نیم میلیون نفر را جابه جا می کند و افتخارش خدمت رسانی به مردم و زائرین بوده است. چطور ممکن است مصداق حرف رئیس سازمان هواپیمایی کشوری شود که گفته این سانحه آگاهانه صورت گرفته، این جمله با کدام منطقه و عقل سازگار است؟

عبدالله پور خاطر نشان کرد: اگر اشکالی در سیستم وجود دارد باید از راه تعامل و همکاری برطرف شود نه اعمال فشار که ایجاد چنین فضایی هر شرکت هواپیمایی را به سمت سانحه سوق می دهد و اینگونه اظهار نظرهای کینه توزانه از نوادر روزگار است که گفته شود هواپیمایی تابان آگاهانه سانحه داده است!

بنا بر این نامه، هواپیمای مسیر آبادان - مشهد در عرض 60 ثانیه تخلیه کامل شده است و این نشان از مهارت و آموزش مهمانداران و کادر پروازی و زیر ساختهای قوی عملیاتی شرکت و جای تقدیر و تشکر دارد و سانحه جز غیر قابل پیش بینی در یک شرکت هواپیمایی می باشد که مصداق آن سانحه سقوط صبح امروز هواپیمای اتیوپیایی است و من متاثر و متعجب از این برخوردها طی این چهار ماه هستم.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر