کانون ایرانیان

۱۳۸۸ بهمن ۱, پنجشنبه

حمله قلبی علیرضا بهشتی در زندان

وب‌سایت کلمه، نزدیک به میرحسین موسوی، خبر داده که علیرضا بهشتی، از مشاوران اصلی میرحسین موسوی، پیش از ظهر روز چهارشنبه در زندان دچار عارضه قلبی شده است.

او حدود سه هفته است که در بازداشت به سر می‌برد و به گفته منابع خبری نزدیک به میرحسین موسوی، در این مدت از ملاقات با وکیل و خانواده‌اش منع شده است.

علیرضا بهشتی، فرزند محمد حسینی بهشتی، اولین رئیس قوه قضائیه جمهوری اسلامی است که در انفجار هفتم تیرماه ۱۳۶۰ دفتر حزب جمهوری اسلامی جان باخت.

بهشتی هفتم دی ماه (فردای روز عاشورا) در کنار تعداد دیگری از مشاوران میرحسین موسوی، از رهبران اعتراض‌های پس از انتخابات، بازداشت شد. گفته شده که او در سر کلاس درسش در دانشگاه تربیت مدرس دستگیر شده است.

وبسایت کلمه از قول خانواده علیرضا بهشتی می گوید او روز چهارشنبه در حالی که برای بازجویی به شعبه امنیت دادگاه انقلاب تهران برده شده بود، دچار عارضه قلبی شد.

به نوشته این وبسایت، بهشتی در تماسی که از زندان با خانواده‌اش گرفته است، خبر از این عارضه قلبی و سپس انتقالش به بهداری زندان اوین داده و به خانواده‌اش گفته که این حمله قلبی رفع شده و حالش بهبود نسبی پیدا کرده است.

علیرضا حسینی بهشتی پیش از این هم یک بار هم در شهریور ماه بازداشت شده بود که بعد از چند روز آزاد شد.

در آن زمان، دادگاه انقلاب سند دویست میلیون تومانی را به عنوان وثیقه از او نپذیرفت و از دوستان و نزدیکان بهشتی مبلغ دویست میلیون تومان را به شکل پول نقد فراهم کردند تا او آزاد شود.

بازداشت مجدد علیرضا بهشتی با وجود تودیع این وثیقه نقدی صورت گرفته است.

روز دوشنبه سایت کلمه از حضور این مشاور ارشد میرحسین موسوی در شعبه امنیت دادگاه انقلاب خبر داده بود. به نوشته این وب‌سایت، علیرضا بهشتی در حالی که پیژامه زندان و دمپایی پلاستیکی به پا داشت و موهای صورتش بلند و اشفته شده بود، مدتی طولانی در انتظار بازپرسی در این شعبه دادگاه منتظر مانده بود.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر