کانون ایرانیان

۱۳۸۸ دی ۲۴, پنجشنبه

محمد تقی خلجی، از روحانیان نزدیک به آیت الله منتظری دستگیر شد

محمد تقی خلجی، از روحانیان نزدیک به آیت الله منتظری و آیت الله صانعی، روز سه شنبه، 22دی در منزلش در قم بازداشت شد.

هنوز علت دستگیری آقای خلجی مشخص نیست.

مهدی خلجی، فرزند او که مقیم آمریکاست، در گفت و گویی با بخش فارسی بی بی سی گفت که ماموران، کامپیوتر، سی‌‌دی، نوار و بخشی از مدارک موجود در خانه پدرش از جمله گذرنامه های پدر و خانواده‌ اش را نیز با خود برده‌اند و به خانواده او گفته شده که اجازه خروج از ایران را ندارند.

آقای خلجی همچنین گفت که پدر، مادر و دخترش قرار بوده که برای دیدن او به آمریکا بروند، به همین دلیل بعید نیست ضبط گذرنامه های خانواده اش و ممنوع الخروج شدن آنها، با این مسئله مرتبط باشد.

محمد تقی خلجی شب تاسوعا در منزل آیت الله صانعی سخنرانی کرد و همچنین در ماه‌های اخیر در دارالزهرا در تهران (متعلق به علی اکبر محتشمی پور) که عموما محل گردهم‌آیی اصلاح‌طلبان بود، سخنرانی می‌کرد.

با این حال مهدی خلجی می گوید که پدرش هیچگونه وابستگی به جریان های و تشکل های سیاسی نداشته است، ولی پس از انتخابات ریاست جمهوری ایران بارها در قم و تهران از اعتراضها به نتیجه انتخابات دفاع و از سیاست های جمهوری اسلامی در برخورد با معرتضان انتقاد کرده بود.

آقای خلجی در خصوص نحوه بازداشت پدرش گفت: "بعداز ظهر روز سه شنبه، چهار نفر که خود را مامور وزارت اطلاعات معرفی کردند، وارد منزل پدرم شدند و در را از پشت بستند و تلفن را هم قطع کردند. آنها به طور کامل خانه را تفتیش کردند. حتی رختخواب ها و کابینت های آشپزخانه را هم گشتند."

او گفت که ماموران پس از یک ساعت تجسس، بخشی از یادداشتها و مدارک پدرش ضبط را کردند و او را همراه خود بردند.

به گفته آقای خلجی امروز (چهارشنبه) خانواده اش به دادگاه ویژه روحانیت رفتند، اما از علت دستگیری و همچنین محل نگهداری محمد تقی خلجی اطلاعی به دست نیاورند.

او همچنین گفت که پدرش پس از انتخابات هیچگونه تهدید مستقیمی دریافت نکرده بود، اما در سالهای گذشته بارها بازجویی شده بود.

به گفته مهدی خلجی با اینکه پدرش پس از انقلاب مقام دولتی نداشته است و از لحاظ سیاسی "فرد مهمی" به شمار نمی رود، اما در میان افراد مذهبی و روحانیون دارای نفوذ است.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر