کانون ایرانیان

۱۳۸۸ بهمن ۷, چهارشنبه

احتمال محرومیت یک ساله ایران از مسابقات وزنه‌برداری

خبر مثبت بودن آزمایش دوپینگ سعید علی حسینی، وزنه‌بردار رده فوق سنگین و رکورددار وزنه‌برداری جوانان جهان و انکار آن توسط این ورزشکار، واکنش رييس کميته تربيت بدنی مجلس را درپی داشت.

سيدجلال يحيی‌زاده فيروزآبادی با اشاره به اظهارات سعيد علی حسينی، به ایرنا گفت: بدون شک اين ورزشکار حرف‌هايی برای گفتن دارد که نمايندگان مجلس بايد به همه آنها گوش دهند،‌ البته اين حق برای حسين رضازاده سرپرست فعلی فدراسيون نيز وجود دارد که از عملکردش در اين خصوص دفاع کند.

عضو هيات تحقيق و تفحص مجلس از سازمان تربيت بدنی گفت که امسال بيش از 29 مورد دوپينگ ورزشکاران گزارش شده که بيش از پنج مورد آن متعلق به وزنه برداری بوده است.

با اعلام خبر دوپینگ مثبت سعید علی حسینی، احتمال دارد که فدراسیون ایران برای یک ‌سال از مسابقات محروم شده و ناچار به پرداخت جریمه‌ای کلان باشد.

ماجرا چه بود

در پی اعلام مثبت بودن آزمایش دوپینگ سعید علی حسینی، او گفت که مطمئن است که نمونه دوپینگش را عوض کرده‌اند.

علی حسینی به ایسنا گفت: دوم آبان‌ماه از ما آزمایش دوپینگ گرفتند و طبق مقررات باید 15 روز بعد اعلام می‌کردند. ما 28 آبان رفتیم مسابقه جهانی و پیش از آن هیچ مشکلی پیش نیامده بود.

به گزارش ایسنا خبر دوپینگ علی حسینی در شرایطی اعلام شده که هیچ کدام از مراحل قانونی، بنا بر قوانین آژانس جهانی مبارزه با دوپینگ طی نشده و فدراسیون بین‌المللی وزنه‌برداری به این موضوع اشاره نکرده است.

علی حسینی هم گفت که هنوز پس از چهار ماه نام او در فدراسیون جهانی اعلام نشده است.

روز دوشنبه، پنجم بهمن داراب ریاحی، نایب رییس فدراسیون وزنه‌برداری، گفت که نمونه آزمایش دوپینگ سعید علی حسینی مثبت اعلام شده و او برای همیشه محروم شده است.

حذفم می‌کنند تا رکورد را نشکنم

روز 28 آبان یعنی یک روز مانده به مسابقات جهانی کره جنوبی، اعلام شد که سعید علی حسینی که بخت اول ایران در آن مسابقات محسوب می‌شد، کناره‌گیری کرده است.

فدراسیون وزنه‌برداری علت شرکت نکردن سعید علی حسینی در مسابقات جهانی کره جنوبی را «آسیب دیدگی» وی اعلام کرد.

علی حسینی گفت که در آن مسابقات مصدوم نبوده و به او گفته شده که باید از مسابقات کنار بکشد و دلیل آن هم به گفته حسینی، درخواست رییس فدراسیون بین‌المللی برای کناره‌گیری وی به نفع وزنه‌بردار کره جنوبی بوده است.

این وزنه‌بردار با ابراز ناراحتی از عملکرد رضازاده، مسوول تیم‌های ملی وزنه‌برداری، اعلام کرد که او را از مسابقات حذف کردند تا رکوردشان شکسته نشود.

اتهام‌زنی

سعید علی حسینی ادعا کرد که آن زمانی (مهر 85) كه دوپينگ 9 وزنه‌بردار مثبت شد و حسين رضازاده هم عضو آن تيم بود، دوپینگ رضازاده مثبت درنیامد اما مربی تيم ملی آن زمان «ژنيا سارانداليف» به جای رضازاده نمونه ادرار داده بود.

عزیز علی حسینی، قهرمان پیشین وزنه‌برداری فوق سنگین آسیا و پدر سعید، گفته است که جلوی رضازاده به قرآن قسم خورده که فرزندش دارو مصرف نکرده است.

حسین رضازاده، به خبر آنلاین گفته است که او هم قسم می‌خورد که حرف‌های سعید و عزیز علی حسینی درمورد وی دروغ است.

رضازاده گفته است: من در همه این سال‌ها نشان داده‌ام که هیچ وقت دوپینگ نکرده‌ام. هیچ وقت هم کسی جای من تست نداده است.

مسوولان وقت کمیته فنی فدراسیون وزنه‌برداری در 25 آذر امسال اعلام کردند که حسین رضازاده و کادرفنی تیم ملی را به دلیل انجام دوپینگ برنامه‌ریزی شده برای ملی‌پوشان، تا ابد از فعالیت حرفه‌ای در این رشته محروم کردند.

گفتنی است سعید علی حسینی از مسابقات وزنه‌برداری جهانی سال 2006 به دلیل دوپینگ مثبت محروم شده بود.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر