کانون ایرانیان

۱۳۸۸ دی ۲۳, چهارشنبه

سکوت دولت در برابر خشونت علیه کودکان

یک عضو هیات مدیره انجمن حمایت از حقوق كودكان با انتقاد از نبود ساز و کارهای مشخص برای کودکان آسیب دیده در ایران،گفت: برای كودكان آسیب دیده و در معرض آسیب در ایران،
” كودك متعلق به تمام جامعه و اولین مسئول و حامی آن دولت است “
نهاد حمایتی مشخصی وجود ندارد.

جاوید سبحانی با بیان این كه نهاد حمایتی مشخص برای حمایت از كودكان در ایران وجود ندارد تاكید كرد: در حال حاضر نه تنها در ایران، بلكه در سایر كشورها نیز، خانواده‌ها دیگر نهاد حمایتی خوبی محسوب نمی‌شوند و توانایی كاركردهای لازم برای حمایت از كودكان را ندارد ،حتی نهاد خانواده در اكثر مواقع با غفلت خود، باعث كودك‌آزاری و نقص صریح حقوق كودك می‌شود.

وی
” در حال حاضر نه تنها در ایران، بلكه در سایر كشورها نیز، خانواده‌ها دیگر نهاد حمایتی خوبی محسوب نمی‌شوند و توانایی كاركردهای لازم برای حمایت از كودكان را ندارد “
افزود: كودك متعلق به تمام جامعه و اولین مسئول و حامی آن دولت است در حالی كه ضعف قوانین باعث شده كه دولت در عمل حامی و پشتیبان محكمی برای كودكان نباشد.

عضو هیات مدیره انجمن حمایت از حقوق كودكان تصریح كرد: دولت باید در زمان حاد بودن شرایط كودكان همچون كودك‌آزاری‌ها، خشنونت،‌فقر و ... برای بهبود شرایط كودك مداخله كند و كودكان آسیب دیده اجتماعی و آسیب‌پذیر را تحت حمایت قرار دهد اما انواع آسیب‌های اجتماعی در جامعه و اشكال آن كه نقص صریح حقوق كودك، كودك‌آزاری و خشونت بر علیه كودكان است مشاهده شده و دولت نیز در زمینه این گونه معضلات سكوت می‌كند.

به گفته سبحانی در بخشی از طبقات اجتماعی در ایران،‌خانواده‌ دچار بحران جدی است و اگر دولت سیاست‌های اجتماعی مشخصی برای حمایت از این گروه و طبقات آسیب دیده نداشته باشد،‌با حجم عظیمی از كودكان آسیب دیده و در معرض خشونت مواجه می‌شود كه سرپناهی حتی برای اعتراض ندارد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر