کانون ایرانیان

۱۳۸۸ بهمن ۵, دوشنبه

باهنر: فتنه تمام شده؛ مسئولان به كاربرسند

نايب رئيس اول مجل تاكيد كرد: مساله فتنه تمام شده است و مسوولان بايد به كارشان برسند.

محمدرضا باهنر در نشست ماهيانه جامعه اسلامي مهندسي با بيان اينكه حرف و حديث‌هاي زيادي بين نمايندگان در خصوص لايحه برنامه پنجم و بودجه 89 وجود دارد، اظهار داشت: قرار است پس از مشورت با نمايندگان و دولت در خصوص اولويت رسيدگي به اين دو لايحه مشورت كنيم. البته به طور طبيعي مناسب بود برنامه پنجم در سه ماه اول سال تقديم شود تا در سه ماه دوم بررسي و ابلاغ شود و بودجه براساس آن نوشته شود اما فضاي پيش و پس از انتخابات مانع شد و دولت حتي در سه ماهه سوم هم نتوانست آن را تقديم كند.

وي افزود: بودجه 89 هم با 45 روز تاخير تقديم شد و قطعا رسيدگي همزمان آنها غير ممكن است و بعضي‌ها تعارف مي‌كنند كه مجلس آنقدر قدرت دارد كه به طور همزمان هر دو را مي‌تواند بررسي كند در صورتي كه مجلس بايد اين لوايح را در چارچوب قانون، با طمانينه و با سرعت رسيدگي كنند اما رسيدگي همزمان غير ممكن است، زيرا امكان تشكيل همزمان دو كميسيون تلفيق براي انها ممكن نيست.

نايب رئيس اول مجلس با اشاره به اينكه بخشي از احكام برنامه چهارم به طور كامل اجرا نشده و اجراي برخي از آنها حتي بيش از 50 درصد باقي مانده است و بايد پيگيري شود تصريح كرد: يك سري احكام ابزار دست دولت است و اگر نباشد دولت در ابتداي سال با مشكل مواجه مي‌شود، مانند قانون هيات امناي دانشگاه‌ها كه اگر خلاء برنامه در اين خصوص وجود داشته باشد مشكلاتي ايجاد مي‌شود و از سوي ديگر تصويب لايحه بودجه را نمي‌توان به تاخير انداخت و براي حل اين مشكل مي‌توان بخشي از احكام ضروري برنامه چهارم را تمديد كنيم.

نماينده مردم تهران با تاكيد بر اينكه مسائلي چون هدفمند كردن يارانه‌ها سياست‌هاي كلي اصل 44، لايحه خدمات كشوري و اصلاح الگوي مصرف بايد اجرا شود، اظهار داشت: البته حرف و حديث‌هاي زيادي در خصوص لايحه برنامه پنجم وجود دارد و اين بحث وجود دارد كه چقدر امكان اجرايي شدن دارد ويا با اصل 44 و... سازوكار است، هرچند كه احمدي نژاد گفت ”ما كارشناس شما هستيم و شما فقط برنامه را تصويب كنيد.“

وي در ادامه با بيان اينكه يكي از پيام‌هاي بيانات رهبري در 19 دي رسيدن مردم به بصيرت بود گفت: مسوولان پيام مردم را گرفتند و بايد به مسووليت در قبال فتنه بپردازند و البته طبق سخنان رهبري كسي در خارج از قوه قضاييه و در خيابان نبايد كاري انجام دهد.

دبيركل جامعه اسلامي مهندسين با بيان اينكه مساله فتنه، اغتشاش انتخابات و... تمام شده است و مسوولان بايد به كارشان برسند، توصيه كرد: بايد ببينيم مسائل داخلي در صحنه بين‌المللي چه اثري داشته است زيرا قبلا برخي مسوولان اجرايي مي‌گفتند دنيا به بن بست رسيده و اوضاع جهان تغيير مي‌يابد كه كسي به شوخي مي‌گفت لازم است برخي دانشجويان خارجي در ايران نگهداريم تا شايد براي رياست‌جمهوري يا نمايندگي مجلس در كشورهاي خارجي بدرد بخورند! از سوي ديگر برخي ديگر هم معتقدند وضعيت ما در جهان نسبت به سال قبل تضعيف شده است.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر