کانون ایرانیان

۱۳۸۸ بهمن ۵, دوشنبه

اخبار ویژه اعتماد

? خبر هفت سال زندان براي مهدي اقبال تکذيب شد؛ در ستون پيدا و پنهان شماره روز شنبه سوم بهمن در خبري به نقل از «کلمه» آمده است «مهدي اقبال» قاري قرآن و دعاي کميل حسينيه دارالزهرا که از اعضاي جبهه مشارکت است، از سوي شعبه 15 دادگاه انقلاب به هفت سال زندان محکوم شده است. در پي چاپ اين مطلب ضمن تماسي که با شعبه مربوطه دادگاه داشتيم اطلاع پيدا کرديم اين خبر از اساس دروغ بوده است و آقاي مهدي اقبال محاکمه نشده است که به حبس محکوم شود. به اين وسيله ضمن پوزش از شعبه 15 دادگاه انقلاب که خبر محاکمه به آن نسبت داده شده است و خوانندگان محترم،به اطلاع مي رسانيم اين خبر ناصحيح بوده است و خبر درست آن هرگاه از سوي دادگاه يا مقامات قضايي اعلام شود به آگاهي خوانندگان عزيز خواهد رسيد.

? حمله به عروس امام خميني؛ پارلمان نيوز از حمله به عروس امام خميني(ره) و همسر مرحوم سيداحمد خميني خبر داد. به نوشته سايت خبري فراکسيون خط امام(ره) مجلس فاطمه طباطبايي که چند سالي است در حوزه علميه حضرت خديجه(س) تدريس عرفان امام مي کند، در پاسخ به درخواست گروهي از طلاب که از او در مورد حمله اراذل و اوباش به حسينيه جماران توضيحي بي طرفانه خواسته بودند به بيان آنچه در شب عاشورا بر بيت امام رفت،پرداخت و حين توضيحات مورد ضرب و شتم شديد عده يي از افراطيون اين حوزه قرار گرفت و به عروس امام گفته شد «حوزه جاي شما نيست». فاطمه طباطبايي نيز پس از اين اتفاق ديگر به حوزه علميه که واقع در محله سيدخندان تهران است، نرفت.

? واردات روان نويس هاي عجيب؛ جوان آنلاين نوشت تعداد انبوهي روان نويس با قابليت محو شدن و در دو محموله وارد کشور شده است. اين روان نويس ها که به طور قاچاق از مرز کردستان با عراق وارد شده خطوط نوشته شده توسط آن در اثر حرارت محو شده و سپس در مجاورت سرما ظاهر مي شود. اين روان نويس ها که با برند «f...ball» وارد کشور شده در انتهاي آن پاک کني مخصوص تعبيه شده که به وسيله آن مي توان نوشته قبلي را پاک کرد. گفته مي شود دو پارت وارد شده اين روان نويس به ايران از سوي ماموران کشف و ضبط شده است.

? ديدار احمد قابل با خانواده اش؛ خانواده «احمد قابل» روز شنبه با اين دين پژوه ديدار کردند. به گزارش کلمه خانواده قابل وضعيت عمومي او را خوب توصيف کردند و از انتقال اين زنداني سياسي از انفرادي به بند عمومي خبر دادند. آنها همچنين گفتند ظاهراً پرونده قابل به دادگاه انقلاب ارسال خواهد شد.

? ديدار موسوي و رهنورد با صفايي فراهاني؛ ميرحسين موسوي به همراه زهرا رهنورد شنبه شب به ديدار مهندس صفايي فراهاني رفتند. به گزارش «پارلمان نيوز» پيش از اين نيز سيدمحمد خاتمي و مهدي کروبي با حضور در منزل اين عضو شوراي مرکزي جبهه مشارکت با وي که بيش از هفت ماه در زندان به سر مي برد و اخيراً براي مرخصي چندروزه با وثيقه سنگين آزاد شده است، ديدار کردند.

? دلجويي سيدمحمد خاتمي از خانواده نورمحمدي؛ «سيدمحمد خاتمي» رئيس جمهور دولت اصلاحات به ديدار خانواده سعيد و مسعود نورمحمدي دو برادري که در بازداشت به سر مي برند، رفت و از آنها دلجويي کرد. به گزارش نوروز سعيد نورمحمدي از اعضاي شوراي سياستگذاري ستاد 88 و جبهه مشارکت، بعد از انتخابات بازداشت و حدود سه ماه بعد آزاد شد، اما در جريان برگزاري دعاي کميل براي آزادي بازداشت شدگان بار ديگر دستگير شد. مسعود نورمحمدي برادر او نيز چند روز پيش در محل کار خود بازداشت شد.

? اوباما موفق نيست؛ روزنامه لوموند چاپ عصر پاريس در يادداشتي به قلم رابرت مالي مشاور سابق کلينتون و مدير مرکز برنامه هاي خاورميانه در موسسه بحران هاي بين المللي، سياست خاورميانه يي اوباما طي يک سال اخير را درخور توجه نمي داند. اين ديپلمات امريکايي در بخشي از اين مقاله درباره ايران مي نويسد؛ اوباما استراتژي مشخصي در قبال ايران ندارد.مالي بر اين اعتقاد است که اوباما به گونه يي رفتار مي کند که گويي تصميم گيرنده اصلي در پرونده ايران بوده و هرگاه او اراده کند، هماهنگي و تداوم لازم در مذاکرات را به وجود مي آورد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر