کانون ایرانیان

۱۳۸۸ دی ۲۷, یکشنبه

اقدام عجيب ارشاد در رفع توقيف يك فيلم نامه

در حالی علیرضا سجادپور مدیر کل نظارت و ارزشیابی معاونت سینمایی خبر از رفع توقیف فیلم "شاعر زباله ها " می دهد که فیلمنامه این فیلم توسط محسن مخملباف، فیلمنامه نویس و کارگردانی فراری سینمای ایران به نگارش در آمده است .

این رفع توقیف در شرایطی اتفاق می افتد که چندی پیش مخملباف در یادداشتی سخیف ترین اتهامات را علیه مقامات نظام منتشر کرده بود و چند سالی است با پناهنده شدن در کشور فرانسه، رسماً علیه نظام جمهوری اسلامی فعالیت می کند.

این فیلم را محمد احمدی کارگردانی کرده و در آن بازیگرانی چون لیلا حاتمی، محمد اسكندری، فرزین محدث، صابر ابر، هوشنگ قوانلو، فرامرز هاشم‌زاده، احمد مهران‌فر و اقبال فتحعلی‌زاده به ایفای نقش پرداخته‌اند.گفتنی است در روزهای گذشته، در راستای سیاست «رفع توقیف» از فیلم‌های ایرانی، فیلم‌هایی نظیر صد سال به این سال‌ها، تسویه حساب،‌ نامزد آمریكایی من،‌ محفل ایكس و شبانه‌روز رفع توقیف شده بودند.

ذکر این نکته ضروری است که بعلت فضای روشنفکر زده سینما که هم اکنون برای مدیران آن نیز بعنوان هنجار تبدیل شده ؛ انتظاری برای زنده كردن ارزش‌های اسلام و انقلاب را نداریم، از آنها انتظار فرهنگ‌سازی اسلامی در جامعه را نداریم. حتی انتظار حركت رو به جلو در اصلاح فرهنگ عمومی را هم نداریم. و تنها یك سوال داریم با خود چه فكر كردید این فیلم ها را بعد از مدت‌ها توقیف، مجوز اكران دادید؟»

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر