کانون ایرانیان

۱۳۸۸ دی ۲۷, یکشنبه

مرگ دلخراش دختری زیر تیغ جراحی

دختر جوانی كه در يك كلينيك خصوصي شمال شهر تحت عمل جراحي زيبايي قرار گرفته بود، پس از چند روز جدال با مرگ مقابل چشمان حيرت‌زده خانواده‌اش جان باخت.

آناهيتا ـ 33 ساله ـ آذر سال 87 خود را به تيغ جراحي سپرد كه سرنوشت شومي برايش رقم خورد. پس از مرگ آناهيتا مادر وي با چشمان اشكبار به ناحيه 19 ـ ويژه جرايم پزشكي و دارويي تهران ـ مراجعه كرد و با تسليم شكايتي خواستار رسيدگي به علت مرگ دخترش شد.

وی در حالی که از پزشک جراح پلاستیک به اتهام سهل انگاری شکایت داشت در این باره به جهانگیری دادیار شعبه دوم دادسرا گفت: چندي قبل دخترم براي درمان زخم روي بدنش به مطب پزشك متخصص زيبايي رفت. پزشك نيز پس از بررسي‌هاي لازم پيشنهاد جراحي زيبايي داد. بدين ترتيب با موافقت دخترم و پرداخت پول، زمان جراحي براي آبان تعيين شد، اما پس از عمل 5 ساعته فهميدم بازوهاي دخترم نيز جراحي زيبايي شده است.

با اين حال بدون اين‌كه او را تحت مراقبت قرار دهند، خيلي زود مرخصش كردند، اما ناگهان دچار افت فشار شديد و تنگي نفس شد كه با كمك اورژانس تهران او را به بيمارستان رسانديم و همان موقع هم تلفني، پزشك معالجش را در جريان قرار داديم. دقايقي بعد او خود را به بيمارستان رساند و پس از بررسي‌هاي مقدماتي به پزشك كشيك گفت: قصد دارد، بيمار را در كلينيك تخصصي تحت درمان قرار دهد.

بنابراين آناهيتا ترخيص شد. اما به محض خروج از بيمارستان پزشك دخترم مقداري دارو برايش تجويز كرد و گفت: فعلاً نيازي به مراقبت نيست و بهتر است در خانه استراحت كند. اين درحالي بود كه دخترم همچنان تنگي نفس داشت و تا چند روز بعد هم داروهاي تجويز شده هيچ تأثيري نكرد.

سرانجام ظهر 12 آبان در حالي كه حال دخترم وخيم شده و بشدت نگران بودم، تلفني موضوع را با پزشك معالجش در ميان گذاشتم كه او با مراجعه به خانه دخترم را معاينه كرد. سپس بدون هيچ اقدام پزشكي با خودرو شخصي او را به كلينيك تخصصي منتقل كرد و در سرمش نيز چند آمپول تزريق كرد. همان لحظه دخترم از ناحيه پاي راست احساس درد شديدي كرد كه بلافاصله او را به بيمارستان ديگري رسانده و متأسفانه دو ساعت بعد خبر مرگش را اعلام كردند. حالا هم مطمئنم پزشك جراح دخترم، مقصر اصلي مرگ اوست. چرا كه كارشناسان پزشكي قانوني هنگام كالبدشكافي جسد، علت مرگ «آناهيتا» را عفونت ريه و نارسايي تنفسي پس از عمل جراحي اعلام كرده‌اند.

قاضي «جهانگيري» پس از شنيدن اظهارات اين زن، از كارشناسان كميسيون تخصصي پزشكي قانوني خواست پس از بررسي پرونده درماني دختر جوان و تحقيق از پزشك جراح در اين باره اظهارنظر كنند. كارشناسان نيز پس از بررسي‌هاي لازم سرانجام پزشك جراح زيبايي را به ميزان صددرصد در اين ماجرا مقصر شناختند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر