کانون ایرانیان

۱۳۸۸ دی ۱۵, سه‌شنبه

آمریکا: مذاکرات برای تشدید تحریم ها علیه ایران آغاز شده است

دولت آمریکا از تلاش خود برای تشدید تحریم ها علیه دولت ایران و سپاه پاسداران خبر داده، اما تاکید کرده که درب گفتگوها همچنان به روی ایران باز است.

هیلاری کلینتون، وزیر امور خارجه آمریکا روز دوشنبه (4 ژانویه) گفت که ایالات متحده مذاکراتش با کشورهای دیگر برای تشدید تحریم ها و فشارها علیه ایران را آغاز کرده است.

او در واشنگتن پایتخت آمریکا به خبرنگاران گفت: "هدف ما تحت فشار قرار دادن دولت ایران به ویژه عوامل سپاه پاسداران است، بدون آنکه به رنج مردم عادی بیافزائیم."

مقام های ارشد ایرانی بارها تحریم های آمریکا و سایر کشورها علیه این کشور را بی نتیجه دانسته اند.

وزیر امور خارجه آمرکا تاکید کرد، هرچند تلاش کشورش در سال 2009 میلادی برای حل و فصل مناقشه اتمی ایران بی نتیجه بوده، دولت آمریکا هنوز از بروز گشایشی در روند مذاکرات اتمی ناامید نشده است.

هیلاری کلینتون همچنین از آنچه سرکوب بی رحمانه مردم معترض توسط دولت ایران دانست ابراز نگرانی کرد و در عین حال با مردمی که به طور مسالمت آمیز علیه دولت ایران اعتراض می کنند، ابراز همبستگی کرد.

دولت ایران معترضین به نتیجه انتخابات اخیر را اغشاشگرانی می داند که به گفته این دولت با آن ها بر اساس قانون برخورد شده است.

این در حالیست که باراک اوباما، رئیس جمهوری آمریکا، گفته است که در ابتدای سال میلادی جدید در سیاست خود در قبال ایران بازنگری و در صورت بی نتیجه بودن مذاکرات برای تشدید تحریم ها علیه ایران اقدام خواهد کرد.

در همین رابطه، بیل برتون، معاون سخنگوی کاخ سفید روز دوشنبه اعلام کرد که شورای امنیت ملی آمریکا طی هفته جاری روند بازنگری در سیاست این کشور در قبال ایران را آغاز می کند.

او تاکید کرد که ایران همچنان فرصت دارد که به "تعهدات بین المللی اش" عمل کند.

دولت ایران اخیرا به کشورهای غربی برای پذیرش پیشنهاد هسته ای خود یک ضرب الاجل یک ماهه داد.

کاخ سفید در واکنش به ضرب الاجل یک ماهه ایران برای ارائه سوخت اتمی، گفته که تهران با این اقدام مانعی برای خود ایجاد کرده است.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر