کانون ایرانیان

۱۳۸۸ دی ۲۲, سه‌شنبه

وحدت میان مسلمانان، تنها مانع توهین به مرجعیت

یک چهره سیاسی عراق و عضو مجلس اعلای اسلامی این کشور معتقد است بهترین راه برای جلوگیری از توهین به مرجعیت وحدت در جهان اسلام است

محسن حکیم که درباره توهین یکی از مفتی های وهابی به آیت الله سیستانی با خبر آنلاین گفتگو می کرد ، تاکید کرد: در عراق اتفاق جالبی افتاد . علاوه بر شیعیان مردم و علمای اهل تسنن نیز توهین به ایت الله سیستانی را محکوم کردند . اگر این هم بستگی میان نخبگان و احاد مردم از مذاهب مختلف در جهان اسلام شکل بگیرد امکان تکرار چنین وقایعی کاهش می یابد.

این عضو مجلس اعلای اسلامی عراق در ادامه گفت : در حقیقت یکی از مشکلات بزرگ جهان اسلام در عصر حاضر بخصوص در دو دهه اخیر وجود خط تکفیری در میان بخشی از مسلمانان است که با روح اسلام ناب و دستورات دین شریف در تضاد بوده ، خط انحرافی را شکل داده است و در نتیجه ضربات جبران ناپذیری را نیز به اسلام و مسلمانان وارد کرده است .

این جماعت با خشن نشان دادن چهره اسلام ، قتل عام مردم بیگناه ، ترور شخصیت های تراز اول ، از بین بردن تاسیسات زیربنایی کشورهای اسلامی و تکفیر سایر فرق اسلامی وجه اسلام را در میان جهانیان و مسلمانان مخدوش می کنند. در همین راستا است که مشاهده می کنیم یکی از رهبران مذهبی وهابیون بی پروا به آیت الله سیستانی مرجع عظیم الشان جهان اسلام توهین کرده و حتی ایشان را تکفیر می کنند .

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر