کانون ایرانیان

۱۳۸۸ دی ۲۵, جمعه

انتقاد شدید امام جمعه مشهد از مشایی

امام جمعه مشهد گفت: اجازه نمی دهیم کسی با سخنان خود اسلام یا پیامبران الهی (ص) را زیر سئوال ببرد.

آیت الله سید احمد علم الهدی در خطبه های این هفته نماز جمعه با اشاره به توهین رئیس دفتر رئیس جمهور به حضرت نوح(ع) و حضرت عیسی(ع) گفت: از نظر ما این صحبتها در رده تهاجم به مقدسات دینی است و مشایی در جایگاهیی نیست که در یک جشنواره علوم پزشکی و با بودن آن همه مسئول دانشگاهی با سواد بخواهد در مورد مباحث دینی و پیامبران الهی اظهار نظر کند.

امام جمعه مشهد با بیان اینکه 950 سال حضرت نوح (ع) با مقاومت و مدیریت خود بشریت را از انقراض نجات داد و حضرت عیسی(ع) در زمان خود توانست یهود را که با نسبت دادن جرم و جنایت خود به خداوند، مردم را قتل عام می کردند به اقلیتی مبدل کند که بعد از گذشت دو هزار سال از میلاد حضرت مسیح(ع) هنوز یهود در اقلیت محدود و ذلیل بسر می برند خطاب به رئیس دفتر رییس جمهور اظهار داشت: وی نه کارشناسی دینی و نه کارشناس مدیریت است و نباید در حوزه های غیرمرتبط اظهار نظر کند.

وی گفت: مردم ما در انتخابات دوره نهم فردی را تدینش را شناخته و ولایتمداری و اعتقاد به ارزشهای دینی او را دیدند و در کارنامه چهار ساله اش به روحیه استکبار ستیزی اش پی بردند، دوباره رای دادند اما نمی گذارند برخی افراد در کنار او مدیریت انبیاء را زیر سئوال ببرند.

امام جمعه مشهد گفت: ما در رای خود به رئیس جمهوربه عنوان فردی مکتبی و ارزشی اشتباه نکردیم، اما به هیچ فردی اجازه نمی دهیم به مقدسات اهانت کند و لازمه مسلمان بودن ما این است که باید نبوت تمام 124 هزار پیامبر را قبول داشته باشیم و این دین، قرآن، امام رضا(ع) و امام زمان(عج) و... آسان به دست ما نیامده که فردی از روی وابستگی به بیگانه یا نادانی و بی توجهی بر همه این چیزها بتازد.

وی با اشاره به فاجعه جانگداز شهادت شخصیت متدین، متعبد و فن آور کشور شهید دکتر مسعود علی محمدی از ذخایر علمی نظام و کشور آنرا داغی بزرگ برای جامعه علمی و دانشگاهی کشور برشمرد.

وی با بیان اینکه این فاجعه برای مردم ما در بر گیرنده پیام است، اذعان داشت: این پیام حامی از تهاجم همه جانبه دشن به کیان علمی و دینی ما است که نمونه این دو را دشمن با حمله انفجاری خود نسبت به یک شخصیت اندیشمند، دارای انگیزه دینی و فن آور در شهادت دکتر علی محمدی و اهانت خود در روز عاشورا به ارزش های دینی نشان داد.

آیت الله علم الهدی با پرداختن به این موضوع که تا جایی تهاجم است، باید دفاع صورت گیرد ادامه داد: اگر ما در دفاع خودمان از میزان تهاجم کوتاه بیاییم شکست خواهیم خورد.

وی با بیان اینکه فرد باید در میدان جنگ نظامی خود آماده همه گونه دفاع کند، افزود: اگر بنا باشد یک رزمنده در عرصه میدان جنگ نرم از تهمت زدن رسانه های، و فحاشی ها در سایتها و ... بترسد دیگر نمی تواند در برابر دشمن بایستد.

امام جمعه مشهد با اشاره به فحاشی ها و ... که نسبت به ایشان در برخی روزنامه ها و سایت ها و ... می شود، گفت: به عنوان یک رزمنده از این موارد باکی ندارم اما تعجب آور است برخی از دوستان انقلابی و مومن و متدین هم هستند که من را متهم به تندی می کنند در صورتی که این درست نیست.

وی ادامه داد: من برای تعابیری که می کنم توجیه دارم و بیان استدلالهایم بر اساس استناد به آیات قرآن است و تند بودن یعنی افراط گویی آیا می توان گفت آیات قرآن تند هستند.

آیت الله علم الهدی اظهار داشت: ما تهاجم به کیان دینی را از هیچ جناح و فرد و گروهی بر نمی تابیم و تحمل نمی کنیم حتی اگر از طرفدارانشان باشیم و یا داعیه دوستی با آنها را داشته باشیم.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر