کانون ایرانیان

۱۳۸۸ بهمن ۴, یکشنبه

صفوی: کشورهای همسایه عامل ناآرامی سیستان

مشاور عالی مقام معظم رهبری در امور نیروهای مسلح، گفت: استان سیستان و بلوچستان از لحاظ امنیتی مشکلی ندارد و وضعیت ناآرام و تنش آلود کشورهای همسایه باعث شده تا این استان دچار ناامنی شود که باید به این مهم توجه لازم شود.

سردار سرلشکر دکتر یحیی رحیم صفوی عصر شنبه در جمع معتمدان، سران طوایف و ریش سفیدان منطقه سیستان اظهار داشت: استان سیستان و بلوچستان از لحاظ امنیتی مشکلی ندارد و وضعیت ناآرام و تنش آلود کشورهای همسایه باعث شده تا این استان دچار ناامنی شود که در این زمینه باید برنامه ریزی و گفتگو مشکل را حل کنیم.

مشاور عالی فرمانده کل قوا در امور نیروهای مسلح افزود: عدم تسلط پاکستان و افغانستان بر مرزهایشان و همچنین حمایت آمریکا از اشرار مزدور ناامنیهایی را ایجاد می کند که باید مراقب این ترفندها بود.

وی گفت: تأمین رفاه، آسایش، پیشرفت و عدالت در کشور به گونه ای که ایران عزیزمان را به عنوان یک الگوی دولت اسلامی به همه ملتها نشان دهیم، از وظایف ملت و مسئولان به شمار می رود.

سرلشکر رحیم صفوی بیان کرد: تأمین امنیت جنوب شرق کشور به سپاه پاسداران محول شده است و کارشناسانی از دانشگاه امام حسین(ع) و سازمان جغرافیایی نیروهای مسلح نیز به منظور بررسی های کارشناسی به منطقه آمده اند.

مشاور عالی مقام معظم رهبری با تأکید بر این مطلب که "امنیت استان سیستان و بلوچستان به امنیت سایر استانها سرایت می کند" افزود: مرزنشینان در راستای تأمین امنیت منطقه، وظیفه بزرگی برعهده دارند.

رحیم صفوی تصریح کرد: امنیت پایدار در استان مرزی سیستان و بلوچستان زمینه ساز بستری برای آرامش و سازندگی است و لازم است از هر گونه عامل تفرقه که خواسته دشمنان است، پرهیز شود.

وی با بیان اینکه "قومیت در اسلام معنا ندارد و همه مسلمانان امت واحده هستند"، تصریح کرد: معتمدان به عنوان نمایندگان مردم با وحدت و انسجام ملی، اهداف پلید دشمنان را خنثی کنند و با حمایت همه جانبه خود از مسئولان، روحانیون، علما و نیروهای مسلح به ایجاد امنیت پایدار در منطقه کمک کنند.

مشاور عالی مقام معظم رهبری در امور نیروهای مسلح، افزود: امیدواریم که مأموریت محوله به سپاه برای تأمین امنیت با همکاری مردم منطقه به نحو احسن انجام شود .

امام جمعه و فرماندار شهرستان زابل، نیز با بیان مطالبی اقدامات انجام شده در بخش های مختلف عمرانی به ویژه توسعه فرهنگ و آموزش عالی را در این منطقه بسیار چشمگیر بیان داشتند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر