کانون ایرانیان

۱۳۸۸ دی ۲۳, چهارشنبه

قطع کامل روابط با انگلیس در دستور کار مجلس

طرح التزام دولت به قطع کامل روابط با دولت انگلستان،صبح امروز در دستور کار نمایندگان مجلس قرار گرفت ولی به دلیل برخی اشکالات آئین نامه ای،بررسی آن به یک ساعت دیگر موکول شد.

در آغاز جلسه علنی روز چهارشنبه مجلس بررسی یک فوریت طرح التزام دولت به قطع رابطه کامل با انگلیس در دستور کار نمایندگان مجلس قرار گرفت و سیدجواد ابطحی نماینده خمینی شهر ضرورت تصویب یک فوریت این طرح را تشریح کرد.

در پی آن مهدی سنایی نماینده نهاوند و دبیر فراکسیون اقتدار ملی در تذکر آیین نامه ای اظهار داشت: هیات رییسه موظف است طرح های با قید فوریت را یک ساعت قبل از بررسی تکثیر و در اختیار نمایندگان قرار دهد.

وی یادآورشد:این طرح یک ساعت قبل دراختیار نمایندگان قرار نگرفته است.

علی لاریجانی رییس مجلس شورای اسلامی پس از سوال جهانبخش محبی نیا عضو هیات رییسه مجلس مبنی براینکه آیا این طرح یک ساعت قبل در اختیار نمایندگان قرار گرفته است اعلام کرد: بررسی طرح التزام قطع رابطه کامل دولت جمهوری اسلامی ایران با انگلیس متوقف و یک ساعت دیگر بررسی آن آغاز می شود.

پس ازتوقف بررسی فوریت طرح التزام قطع کامل روابط سیاسی دولت جمهوری اسلامی ایران با دولت انگلستان، رایزنی های اعضای کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با هیات رئیسه آغاز شد .

اهمیت موضوع و گفتگوها چنان بود که تمامی اعضای هیات رئیسه از صندلی های خود بلند شده بودند و با اعضای این کمیسوین به صورت گروهی صحبت می کردند و تنها رئیس مجلس در صندلی خود نشسته بود.

علاء الدین بروجردی، کاظم جلالی، زهره الهیان، حسن سبحانی نیا و جواد کریمی قدوسی از جمله اعضای این کمیسیون هستند که با هیات رئیسه مجلس رایزنی می کنند .

هم اکنون اعضای کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس درصحن علنی در رفت و آمد هستند و با نمایندگان رایزنی می کنند .

از رفت و آمدهای این اعضای کمیسیون برخی ها تصور می کنند که کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در صدد جلوگیری از مطرح شدن طرح التزام قطع رابطه کامل دولت ایران با انگلیس هستند .

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر