کانون ایرانیان

۱۳۸۸ بهمن ۵, دوشنبه

سقوط یک هواپیمای مسافری دیگر

یک فروند هواپیمای مسافری متعلق به اتیوپی صبح دوشنبه در آبهای مدیترانه در نزدیکی ساحل سقوط کرد. این هواپیما ۹۰ سرنشین داشت و سقوط آن به دریای مدیترانه به دلایلی هنوز نامعلوم و دقایقی پس از برخاستن از فرودگاه بیروت رخ داد.

تعداد سرنشینان بوئینگ ۷۳۷ شرکت هواپیمایی اتیوپی ۹۰ نفر گزارش شده که ۸۳ مسافر و ۷ خدمه بوده‌اند. هواپیما تنها ۴ دقیقه پس از برخاستن از فرودگاه بین‌المللی "رفیق حریری" بیروت در آبهای ساحلی لبنان سقوط کرد. شاهدان عینی می‌گویند، نخست صدای انفجار شنیده شد و سپس هواپیما آتش گرفت. مقصد هواپیما آدیس‌آبابا، پایتخت اتیوپی بود.

یک کشتی و یک هلی‌کوپتر نیروی دریایی بلافاصله عازم محل حادثه شدند. آخرین گزارش‌ها حاکی است که هفت نفر از سرنشینان هواپیما زنده هستند و توسط ارتش لبنان نجات یافته‌اند.

یک سخنگوی پلیس لبنان احتمال خرابکاری و انفجار عمدی در هواپیما را منتفی دانست. این سخنگو گفت، احتمالا شرایط جوی نامساعد منجر به بروز این سانحه شده است. از روز یکشنبه هوای بیروت با رعد و برق و باران تندی همراه است. غازی عریضی، وزیر حمل و نقل لبنان می‌گوید: «بطور حتم وضعیت جوی بسیار بد بود.»

یک سخنگوی فرودگاه بین‌المللی "رفیق حریری" بیروت گفته است، هواپیما مورد اصابت صاعقه قرار گرفته است.

براساس آخرین گزارش‌ها، از ۹۰ نفر سرنشینان هواپیما، ۵۱ نفر شهروند لبنانی، ۲۳ نفر تبعه اتیوپی و دو نفر بریتانیایی بوده‌اند. براساس گزارش‌ها، همسر سفیر فرانسه در بیروت نیز جزو سرنشینان هواپیما بوده است. دیگر سرنشینان هواپیما یک شهروند ترکیه، یک کانادایی، یک سوری، یک عراقی و یک نفر نیز از روسیه بوده‌اند.

هم‌اکنون بستگان سرنشینان هواپیمای سرنگون شده، در فرودگاه "رفیق حریری" بیروت جمع شده‌اند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر