کانون ایرانیان

۱۳۸۸ دی ۲۹, سه‌شنبه

سلیمی نمین: اعمال مشایی ریشه در چاپلوسی دارد

عباس سلیمی‌نمین در دفاع از مناظره اش با نبوی که با انتقاد اصولگرایان مواجه شد ، گفت : من دفاعی از اصلاح‌طلبان نکردم فقط گفتم کاندیدای آنها دشمن نیست؛ هر چند خودخواهی و غرور دارد.

وی با تاکید بر اینکه: من آمریکا، انگلیس و رژیم صهیونیستی را سران فتنه نامیدم ، افزود : «‌من معتقدم موسوی و کروبی خطاکاران زیاده‌طلب هستند. آنها نخبگانی هستند که دچار لغزش شده‌اند.

البته باید تاکید کنم که باید میان اتفاقاتی که به دشمن کمک کرد با آنهایی که به برنامه دشمن کمک کردند، تفاوت قائل شد. من نخبگان به خطا رفته را از دسته اول می‌دانم. دشمنان ما کسانی هستند که در انقلاب علیه آنها قیام کردیم و این دشمنی هنوز ادامه دارد».

سلیمی نمین درباره رفتارهایی که طی هفت ماه گذشته با کاندیداهای معترض صورت گرفته ، گفت : اگر برخوردی منطقی از سوی آنها شاهد بودیم و پس از این رفتار، با آنها برخورد شد، غلط است اما واقعیت این طور نبود. باید باور کرد که در پس حرکات غیرمنطقی باید منتظر واکنش‌های غیرمنطقی بود و نباید فراموش کرد که این نخبگان زیاده‌خواه به رای مردم و مکانیسم انتخابات تن ندادند. البته آنها در انتخابات نهم هم نتیجه را نپذیرفتند زیرا نخبه‌های زیاده‌طلبی هستند که اگر نتیجه انتخابات به نفع‌شان باشد، همه چیز را خوب متصور می‌شوند و زمانی که نتیجه برخلاف میل آنها باشد، همه چیز برایشان بد است. آنها در انتخابات ریاست‌جمهوری نهم به دلیل اینکه دولت برگزارکننده انتخابات از خودشان بود، دست به تحرکات فعلی نمی‌زدند اما در این دوره علاوه بر اینکه انتخابات را زیر سوال بردند، اقدامات غیرقانونی و علیه امنیت ملی هم انجام دادند.

سلیمی نمین هم چنین از سکوت احمدی نژاد در ماههای اخیر حمایت کرد و گفت: ‌برخی می‌خواستند مسائل پس از انتخابات را مساله احمدی‌نژاد و هاشمی جلوه دهند، در صورتی که چنین نیست و دشمن خارج از نظام است. اگر کسانی تحرکات خیابانی را ادامه می‌دهند، به دشمنان خارج نظام کمک کرده‌اند. سکوت آقای احمدی‌نژاد به شفاف شدن‌ها کمک کرد.

وی در بخشی دیگر از این مصاحبه درباره اظهارات اخیر رئیس دفتر رئیس جمهور در باب انبیا و پیامبران تصریح کرد :‌ برداشتم این است که مشایی می‌خواهد بگوید همه در مدیریت ایراد دارند، به‌جز احمدی‌نژاد و در خصوص راه می‌گوید که انبیا هم ایراداتی در مدیریت خود داشته‌اند و نتیجه‌گیری می‌کند که مدیریت احمدی‌نژاد بهتر از همه است اما دیگر کسی به حرف‌های ایشان بها نمی‌دهد.

ملت ما افراد متملق را پس می‌زند. اظهارات و اعمال اخیر مشایی ریشه در عقبه چاپلوسی دارد.

سلیمی نمین در خصوص رفتار دولت در بخش فرهنگ گفت :‌ درعملکرد فرهنگی دولت تفاوت‌هایی وجود دارد؛ یعنی دولت دهم، در برخی عرصه‌های فرهنگی به نوعی عمل می‌کند و در بخش دیگر عملکرد متفاوتی از خود بروز می‌دهد. در عرصه سینما و تئاتر و تعامل با افراد خاص در این عرصه‌ها، گارد دولت کاملا باز است اما در عرصه مطبوعات، گارد دولت بسته است. این دوگانگی قابل فهم نیست .

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر