کانون ایرانیان

۱۳۸۸ دی ۲۴, پنجشنبه

تابوت‌های سبز و آبی در تهران

مدير عامل سازمان بهشت زهرا تهران اعلام کرد که در آينده نزديک اجساد آقايان با تابوت سبز كم‌رنگ و اجساد خانم‌ها با تابوت آبی حمل می‌شود.
در حال حاضر جنازه‌ها با برانكارد به محل دفن منتقل می‌شوند، اما در آینده نزدیک اجساد از غسال‌خانه تا محل دفن با تابوت حمل خواهند شد.
مسئولان بهشت زهرا می گویند هنگامی كه اجساد خانم‌ها روی برانكارد قرار می‌‌گيرد، مشكلات شرعی پيش می‌آید. به همين دليل برای رعايت مسایل شرعی قرار است از اين به بعد از تابوت برای حمل اجساد زنان استفاده كنند.
گفته می شود در مرحله اول این طرح ۳۰ تابوت برای اين كار درنظر گرفته شده و جنس تابوت‌ها از فایبر گلاس است و قابل شست‌وشو است.
در تهران روزانه ۱۵۰ تا ۲۰۰ نفر می‌میرند که از این میزان به‌طور میانگین ۱۵۰ مرده در بهشت زهرا دفن می‌شوند و با توجه به ۳۰ تابوتی که برای حمل اجساد مردگان تهرانی درنظر گرفته شده، این میزان پاسخ‌گوی حمل اجساد در این مکان نخواهد بود.
هزینه هر قبر در بهشت زهرا برای شهرداری تهران دو ميليون و ۲۰۰ هزار تومان هزينه دارد، اما هيچ رقمی از بستگان متوفی دريافت نمی‌شود.
بهشت زهرا، کانون خبرساز 
ماجراهایی که پس از انتخابات ریاست جمهوری دهم در کشور روی داد، بهشت زهرا را به یک کانون خبرساز کشور تبدیل کرد.
گزارش‌هایی که از بروز خشونت و درگیری در مراسم جان باختگان معترض به نتیجه انتخابات در بهشت زهرا مخابره شد و حضور رهبران معترض به نتیجه انتخابات در این مراسم، بهشت زهرا را از یک مکان دفن مردگان به مکانی بحرانی تبدیل کرد.
برخی سایت‌های نزدیک به اصلاح‌طلبان از دفن مخفیانه بی‌نام و نشان و شبانه ده‌ها نفر از جان باختگان رویدادهای پس از انتخابات تحت تدابیر شدید امنیتی در بهشت زهرا خبر دادند.
بهشت زهرا بزرگ‌ترین قبرستان در ایران است که در سال ۱۳۴۹ برای پنجاه سال طرح‌ریزی شد، اما قطعات «شهدای جنگ» و همچنین انفجار جمعیتی تهران سبب شد، این ظرفیت به‌سرعت پایین بیاید.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر