کانون ایرانیان

۱۳۸۸ دی ۲۷, یکشنبه

مشايی: مقبوليت ما، مشروعيت لحظه به لحظه ماست

رييس دفتر رييس‌جمهور با اشاره به نقش حساس و تعيين‌کننده روابط عمومي‌ها در تقويت رابطه دولت و ملت تصريح کرد:‌ مسئوليت مهم و سنگين روابط عمومي‌ها اين است که زبان گوياي دولت، نظام و انقلاب اسلامي و در عرصه داخلي و خارجي باشند.

پايگاه اطلاع‌رساني دولت،‌ اسفنديار رحيم ‌مشايي كه صبح يكشنبه در هشتمين جلسه شوراي هماهنگي روابط عمومي‌هاي دستگاههاي اجرايي که با هدف ايجاد هماهنگي بين دستگاههاي اجرايي به منظور برگزاري باشکوه برنامه هاي سي و يکمين سالگرد پيروزي انقلاب اسلامي برگزار شد،‌ سخن مي‌گفت، با بيان اين که ارائه گزارش به قاطبه مردم از اقداماتي که انجام مي‌شود، اهميت فوق‌العاده‌اي دارد، تصريح کرد: کارآيي هر حکومتي، ضامن بقاي آن نظام و حکومت است زيرا هيچ نظامي بدون کارکرد مقبول و مشخص، دوام و بقايي ندارد.

مشايي با اشاره به تفاوت‌هاي اساسي و ماهوي نظام جمهوري اسلامي ايران با بقيه نظامات سياسي جهان، مهم‌ترين تفاوت را در پيوند ناگسستني مقبوليت و مشروعيت عنوان کرد و افزود: در نظام جمهوري اسلامي تنها مشروعيت سياسي براي استقرار آن کفايت نمي‌کند بلکه براي تداوم حرکت رو به جلوي اين نظام، مقبوليت به همان اندازه مشروعيت از جايگاه خاصي برخوردار است.

رييس دفتر رييس‌جمهور با بيان اينکه عنايت به اين مهم در نظام جمهوري اسلامي سبب شده است تا نگاه و اتکاي دولت تنها و تنها به ملت و مردم باشد و هيچ توجه و اتکايي به ديگر کشورهاي جهان يا مراکز قدرت نداشته باشد، تصريح کرد: اين نگاه اصيل در نظام جمهوري اسلامي منطبق بر اصل گريز از معادلات سياسي ديکته شده جهاني است.

مشاور رييس‌جمهور با بيان اينکه دليل اصلي عصبانيت بلوک شرق و غرب از پيروزي انقلاب اسلامي و تداوم حيات آن همين موضوع گريز از تمايل به مراکز قدرت جهاني و توجه به سرمايه عظيم مردم است، خاطرنشان کرد: به همين دليل است که پس از پيروزي انقلاب اسلامي تا امروز همه دشمنان شرقي و غربي جمهوري اسلامي با اتحاد استرات‍ژيک با يکديگر در برابر نظام اسلامي قرار گرفته‌اند و از هيچ کارشکني براي کندشدن حرکت روبه پيشرفت نظام جمهوري اسلامي کوتاهي نمي کنند.

رييس دفتر رييس‌جمهور تصريح کرد: هدف دشمنان از کارشکني‌هاي مداوم که نمونه آن در دامن زدن به اغتشاشات پس از انتخابات مشاهده شد،‌ زيرسوال بردن دولت نيست بلکه هدف آنها ساقط کردن نظام ولايت فقيه است.

وي يادآور شد: اين در واقع جنس حقيقي نظام ماست که نقطه و محور اصلي اتکاي خود را اتکا به قدرت و سرمايه بزرگ ملي قرار داده است و با تکيه بر همين نقطه قوت درخشان، به پيروزي‌هاي بزرگ داخلي و خارجي نظير فتح الفتوح هسته‌اي در دولت نهم دست يافته است.

رييس دفتر رييس‌جمهور طلوع انقلاب اسلامي را جلوه مدلي جديد از اداره جامعه بر اساس آرمانها و ارزشهاي اسلامي و انساني دانست که به سرعت در ميان کشورهاي جهان به ويژه در ميان ملتهاي حق جو و آزاده مورد استقبال قرارگرفت و همين استقبال، مقدمه دشمني بيشتر دشمنان جمهوري اسلامي با اين نظام نوپا اما قوي و قدرتمند شد.

مشايي ادامه داد: انقلاب اسلامي افق و مسير جديدي را در نظام سياسي بين‌الملل باز کرد که هرچند هيچ سابقه‌اي از آن در دنيا وجود نداشت اما اين الگو براي ملتهاي آزاده به شکل يک مطلوب و مقصود دست‌يافتني خودنمايي و آنها را به شکستن معادلات معمول بين‌المللي و اتکا به قدرت بومي و مردمي خود ترغيب کرد.

وي با تاکيد بر اينکه رويگرداني از مراکز و محافل قدرت، رمز پيوستگي با مردم است، اظهاركرد: هرگاه دولت و نظامي مغضوب محافل و مراکز قدرت وابسته به کشورهاي مدعي مي‌شود، در ميان ملتهاي جهان محبوب مي‌شود و اين موضوع را مي‌توان به روشني درباره ايران مشاهده کرد.

مشاور رييس‌جمهور با بيان اينکه همه اين موارد باعث شده است تا همکاري مشترکي بين قدرتهاي استکباري براي مواجهه و کنترل نظام جمهوري اسلامي شکل بگيرد، افزود: در چنين شرايطي بوده که جمهوري اسلامي به عنوان يک نظام نوين ناشناخته و قوي مطرح مي‌شود که البته نشان‌دهنده اراده و لطف الهي است و آن هم به دليل وجود مقاصد عاليه و حرکت به سمت اين مقاصد از سوي دولتمردان جمهوري اسلامي است.

وي با بيان اينکه ديدن لطف و اراده خدا براي اهل ايمان مشکل نيست خاطرنشان کرد: البته اذعان و اعتراف به اين اراده الهي در رشد و بالندگي جمهوري اسلامي براي کساني که دنياطلب هستند و يا مقاصد عاليه اين نظام را باور ندارند،‌ اندکي سخت به نظر مي‌رسد؛ لذا نمي‌توان از آنها توقعي داشت.

مشايي در بخش ديگري از سخنانش با تاکيد بر آگاهي‌بخشي و تبيين فلسفه نظام اسلامي براي عموم مردم که سرمايه اصلي و مظهر قدرت جمهوري اسلامي هستند، اظهاركرد: اوج تبلور اين قدرت، حضور آگاهانه و عاشقانه مردم در صحنه‌هاي مختلف است.

مشايي با بيان اينکه مقبوليت ما، مشروعيت لحظه به لحظه ماست، تاکيد کرد: انقلاب اسلامي در مقام آرمان، انديشه، احساس و فکر ماندگار است اما در عرصه حکومت و عمليات بدون پشتوانه مردمي نمي‌تواند برقرار باشد.

رييس دفتر رييس‌جمهور بزرگداشت سالگرد پيروزي انقلاب اسلامي از جمله برگزاري باشکوه راهپيمايي 22بهمن را مورد اشاره قرار داد و افزود: راهپيمايي باشکوه 22بهمن محل تجلي مقبوليت نظام اسلامي است و اين اهميت باشکوه تر برگزارشدن اين مراسم را مضاعف مي‌کند.

وي همچنين تاکيد کرد: مردم بايد با درک عملکرد مثبت و بالنده نظام که در سايه خدمات دولت مستتر است، به آينده اميدوار شوند.

مشايي ادامه داد: امروز بايد به جامعه نشان دهيم که دولت، ‌دولت اسلامي است و نشانه اين اسلامي بودن، توانايي در اقدام و تصميم‌گيري است و اين توانايي نشانه‌هايي چون شجاعت، عدالت، تدبير، جامع‌نگري و ظرفيت‌شناسي را دارد.

رييس دفتر رييس‌جمهور يادآور شد: تکليف اين است که در دهه فجر گزارش‌ها و نشانه‌هاي توانايي دولت اسلامي و کارکردهاي مثبت و انبوه آن را به مردم ارائه دهيم.

وي از روابط عمومي دستگاه‌هاي اجرايي خواست تا هرچه بيشتر و کامل‌تر فعاليت‌ها و خدمات دولت را براي مردم تبليغ و تبيين کنند.

رييس دفتر رييس‌جمهور با اشاره به نقش حساس و تعيين‌کننده روابط عمومي‌ها در تقويت رابطه دولت و ملت تصريح کرد:‌ مسئوليت مهم و سنگين روابط عمومي‌ها اين است که بايد زبان گوياي دولت، نظام و انقلاب اسلامي و در عرصه داخلي و خارجي منعکس‌کننده حقيقي تلاش‌ها و خدمات انجام‌شده در طول سال‌هاي پس از پيروزي انقلاب اسلامي باشند.

وي با تاکيد بر اينکه همه فتنه‌گري‌ها و اغواگري‌ها با هدف کندکردن حرکت و پيشرفت کشور است از دستگاه‌هاي اجرايي خواست تا در برابر اين تحرکات هشيار باشند و اجازه کارشکني را به هيچ کس ندهند.

مشايي تصريح کرد: کشور با لطف الهي با صلابت و قدرت پيش مي‌رود؛ چرا که ضعف و سستي در دولت،‌ خواست دشمن است.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر