کانون ایرانیان

۱۳۸۸ دی ۲۵, جمعه

احمدی نژاد: حادثه ۱۱ سپتامبر به هولوکاست شبیه است

محمود احمدی نژاد با تشبیه حملات یازدهم سپتامبر ۲۰۰۱ در آمریکا به موضوع هولوکاست، مطرح شدن موضوع هایی مانند حقوق بشر، دموکراسی و مبارزه با تروریسم به وسیله کشورهای غربی را "دروغی آشکار" دانست.

آقای احمدی نژاد که در هویزه سخنرانی می کرد با شبیه دانستن حوادث یازدهم سپتامبر با نسل کشی یهودیان به وسیله آلمان نازی، گفت "غربی ها به بهانه این دو موضوع همواره به کشتار متوسل شده و برای نفوذ در مناطق مورد نظر، خون انسان های بیگناه را بر زمین ریخته اند."

آقای احمدی نژاد ادامه داد "بعضی از کشورهای غربی پس از حادثه یازدهم سپتامبر به منطقه لشکرکشی کردند در حالی که پایگاه اصلی القاعده در یکی از کشورهای منطقه است که درآمد سرشار نفتی دارد و با آمریکایی ها و برخی کشورهای غربی هم روابط خوبی دارند."

او گفت در خاورمیانه دولت‌ها و کشورهایی هستند که در آن‌ها حتی یک انتخابات هم برگزار نمی‌شود و زنان حتی اجازه رانندگی هم ندارند اما دولت آمریکا و اروپایی ها با آن‌ها روابط حسنه دارند و از حکومت‌های غیر دموکراتیک آنها حمایت می‌کنند.

آقای احمدی نژاد در حالی به طور غیرمستقیم به عربستان سعودی اشاره می کرد که در روزهای گذشته از سیاست خارجی این کشور و نقش آن در ناآرامی های یمن انتقاد کرده بود.

وزیر خارجه عربستان سعودی نیز با رد سخنان آقای احمدی نژاد ایران را به دخالت در امور داخلی یمن متهم کرد.

محمود احمدی نژاد گفت: " اشغال عراق و افغانستان، دخالت در پاکستان و تلاش غرب برای بر هم زدن امنیت پاکستان و همچنین ایجاد آشوب در یمن برای آن است که دشمنان به اهداف پلید خود برسند."

آقای احمدی نژاد منابع انرژی خاورمیانه را علت تلاش آمریکا و کشورهای غربی بر این منطقه دانست و رهبران این کشورها را متهم کرد که به علت فقدان شجاعت همواره تلاش کرده اند با طرح شعارهای انسان دوستانه اهداف خود را دنبال کنند.

او همچنین گفت کشورهای غربی به بهانه حقوق بشر، دموکراسی، آزادی و برنامه هسته ای سعی دارند مانع از پیشرفت ایران شوند و ادامه داد پیشرفت ایران به معنی پایان یافتن استعمار در خاورمیانه و همه جهان خواهد بود.

محمود احمدی نژاد همچنین کشورهای غربی را به دست داشتن در ترور مسعود علی محمدی، استاد فیزیک دانشگاه تهران متهم کرد و هدف از این کار ممانعت از پیشرفت علمی ایران دانست.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر