کانون ایرانیان

۱۳۸۸ بهمن ۴, یکشنبه

لاریجانی ایجاد شکاف میان مسئولان نظام را تقبیح کرد

رئیس قوه قضاییه در جلسه مسئولان عالی قضایی شهادت مرحوم حاج قلی‌زاده دادستان شهرستان خوی را به محضر مقام معظم رهبری، خانواده داغدار و جامعه قضات کشور تسلیت گفت و حضور چشمگیر مردم و مسئولان در مراسم تشییع جنازه را نشان‌دهنده عمق وفاداری مردم به نظام و ایجاد تکلیف مضاعف دستگاه قضایی در برخورد جدی‌تر با اشرار و عوامل ناامنی در مناطق مختلف کشور دانست.

آیت‌الله آملی لاریجانی با اشاره به ارزش خدمات قضات در کشور بر ضرورت حفاظت و امنیت بیشتر قضات تأکید و اظهار کرد: دشمن گمان می‌کند با ترور قضات می‌تواند در عزم دستگاه قضایی در برخورد با اشرار و عوامل ناامنی اجتماعی و بزه‌کاران اخلال یا تردید ایجاد کند که این خیالی باطل است و دستگاه قضایی با جرایم قاطعانه‌تر برخورد خواهد کرد.

وی برخورد قانونی با ناهنجاری‌های اجتماعی و رسیدگی قضایی بدون درنظر گرفتن گرایش‌های سیاسی را از سیاست‌های اصولی دستگاه قضایی برشمرد و افزود: همانگونه که از ابتدای تصدی قوه قضاییه بر آن تأکید کرده‌ام، برخوردهای قضایی قاطع با متخلفان و مجرمانی که قصد فتنه‌انگیزی در جامعه را دارند از وظایف ذاتی دستگاه قضایی است و تفاوتی هم در برخوردها وجود نخواهد داشت و ملاک، اجرای قانون است.

لاریجانی با تقبیح برخی مطالب مطبوعات که سعی در فتنه‌انگیزی و ایجاد شکاف در میان مسئولان نظام دارند بر ضرورت نظارت بیشتر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تأکید کرد و اظهارکرد: چگونه برخی افراد بدلیل وابستگی به جریانات خاص سیاسی می‌توانند با عناوین مجعول اقدام به چاپ و نشر اخبار کذب و تحلیل‌های تفرقه‌افکنانه نمایند و با برخورداری از حریم امن اقدام به شبهه‌افکنی در جامعه و ترویج واهی دسته‌بندی میان مسئولان نظام کنند.

رئیس قوه قضاییه مسئولان طراز اول کشور را از سرمایه‌های نظام جمهوری اسلامی ایران و یادگاران امام راحل (ره) دانست و اظهار کرد: جریان آشکاری در جامعه قصد فتنه‌انگیزی و ایجاد تفرقه در میان مردم و مسئولان کشور دارد و قصد دارند با ترویج برخی دسته‌بندیها آنان را در مقابل نظام و رهبری قرار دهند. فتنه‌انگیزان حتی به بزرگان حوزه‌های علمیه هم رحم نکرده و برخی از شخصیت‌هایی که نه تنها افتخار حوزه‌های علمیه و کشور ایران بلکه افتخار جهان اسلام هستند را مورد تعرض قرار داده‌اند.

لاریجانی ضرورت وجود بصیرت در بررسی مسایل سیاسی و اجتماعی را مورد تأکید قرار داد و شبهه‌افکنی‌های اخیر برخی مطبوعات را به نفع دشمنان نظام جمهوری اسلامی ایران دانست و افزود: سازمان بازرسی کل کشور لازم است نظارت خود را در این بخش تقویت کند و نحوه صدور مجوز انتشارات مطبوعات را مورد بازرسی قرار داده و گزارش کند و دادستان محترم تهران هم باید با تمام ظرفیت‌های خویش، به مقابله با این تخلفات قانونی برخیزد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر