کانون ایرانیان

۱۳۸۸ بهمن ۴, یکشنبه

زبان انگلیسی جزو دروس دبستانی‌ها می‌شود

دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش اعلام کرد: سن آموزش زبان در مدارس باید تغییر کند.

مهدی نویدادهم با بیان این که کارشناسان آموزش زبان معتقدند که چهار تا هفت سالگی بهترین سن آموزش زبان انگلیسی است و اگر در این سنین کودک آموزش زبان را آموخت در مراحل بعد مشکلی نخواهد داشت، افزود: یکی از تغییراتی که در سند بنیادین تحول آموزش و پرورش لحاظ شده است، تغییر سن آموزش زبان به دانش آموزان است.

دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش گفت: بر اساس این تغییرات سن آموزش زبان را در پایه های تحصیلی چهارم و پنجم ابتدایی قرار دادیم در حالی که اکنون سن آموزش زبان در پایه دوم مقطع راهنمایی است.

نوید ادهم در پاسخ به سووالی مبنی بر اینکه چرا زبان انگلیسی که اکنون زبان بین المللی است چندان مورد توجه آموزش و پرورش نبوده است؟ و آیا به این موضوع سیاسی نگریسته نمی شود که شاید دانش آموزان تحت تاثیر فرهنگ بیگانه قرار بگیرند؟ گفت: زبان انگلیسی تاثیر فرهنگی خود را برجای خواهد گذاشت. وی ادامه داد: کشورهای ژاپن و چین معتقدند که چرا باید انگلیسی، زبان بین المللی باشد بنابراین درصدد ترویج زبان کشور خودشان هستند.

دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش گفت: زبان انگلیسی در مدارس هفته ای دو ساعت تدریس می شود بنابراین باید ضمن افزایش ساعات تدریس، سن آموزش را پایین آورده و از معلمان متخصص بهره‌مند شویم.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر