کانون ایرانیان

۱۳۸۸ دی ۲۷, یکشنبه

جزييات انفجار شب گذشته در مشهد

سرپرست معاونت امنيتي انتظامي استانداري خراسان رضوي گفت: انفجار شنبه‌شب چهارراه استانداري مشهد ناشي از روحيات ماجراجويانه جواني 18 ساله بود و هيچ گونه وابستگي سياسي و قصد عملياتي در اين مساله دخيل نبوده است.

اميرالله شمقدري با بيان اين مطلب افزود: انفجار رخ‌داده در ساعت 20:10 شنبه 26 دي ماه در محل چهارراه استانداري توسط سه جوان حدودا 18 ساله و با انگيزه‌هاي ماجراجويانه برنامه‌ريزي شده بود.

وي از شناسايي كامل فرد حامل مواد انفجاري خبر داد و گفت: فرد حامل مواد انفجار كه جان خود را در جريان اين اقدام خطرآفرين از دست داده، مواد مذكور را از فروشگاه‌هاي مواد اشتعال‌زا خريداري كرده بود.

سرپرست معاونت امنيتي انتظامي استانداري خراسان رضوي ادامه داد: سه جوان يادشده هيچ گونه وابستگي سياسي و قصد عملياتي نداشته و محل انفجار را به صورت اتفاقي و به دليل آشنايي با منطقه انتخاب كرده بودند.

شمقدري روحيات ماجراجويانه نوجواني و جواني را موجب به وقوع پيوستن اين انفجار دانست و گفت: بنا بر آخرين اطلاعات به دست آمده، دوستان فرد حامل مواد انفجاري در چندين مرحله وي را از انجام اين اقدام خطرآفرين، نهي كرده‌اند كه به دليل روحيات خاص و بحران‌ها و مسائل خانوادگي فرد حامل مواد انفجار، موفق به انصراف وي نشدند.

وي با اشاره به نزديك شدن ايام پايان سال و آيين چهارشنبه‌سوري، نوجوانان و جوانان را از انجام اين گونه اقدامات خطر آفرين و استفاده از مواد انفجاري نهي كرد.

سرپرست معاونت امنيتي انتظامي استانداري خراسان رضوي، نيروهاي امنيتي، انتظامي و اطلاعاتي استان را هوشيار و آماده خواند و تاكيد كرد: امروز خراسان رضوي از امنيت كامل و پايدار برخوردار است و با هرگونه اقدام تحريك‌آميز و مخل آرامش جامعه به شدت برخورد خواهد شد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر