کانون ایرانیان

۱۳۸۸ بهمن ۳, شنبه

وزیر کشور: در حال بررسی زوایای پنهان ترور هستیم

وزیر کشور از به دست آوردن اطلاعاتی درباره ترور استاد دانشگاه تهران خبر داد.

مصطفی محمدنجار در حاشیه نخستین جلسه شورای مدیران کل ستاد وزارت کشور در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوالی مبنی بر آخرین پیگیری‌ها از ماجرای شهادت استاد دانشگاه تهران نیز اظهار کرد: ما به حمدالله در این رابطه به سرنخ‌های بسیار خوبی رسیده‌ایم، در حال بررسی زوایای پنهان این موضوع هستیم و نتایج آن در وقتش به سمع و نظر ملت ایران خواهد رسید.

وزیر کشورازتهیه لایحه افزایش تعداد نمایندگان دراین وزارتخانه خبر داد و افزود: براساس اصل 64 قانون اساسی هر ده سال یکبار باید تا سقف 20 نماینده به تعداد نمایندگان مجلس اضافه شود که ان‌شاءالله ما با این کار جدیدی که انجام خواهیم داد، می‌توانیم نمایندگان مجلس را به 310 نفر افزایش دهیم. لایحه این بحث در حال تهیه شدن است و به زودی پس از دولت به مجلس خواهد رفت.

وی با بیان این‌که " این روند براساس عوامل انسانی، و مسایل جغرافیایی و سیاسی کشور هم‌چنین درخواست نمایندگان عزیز و کار کارشناسی که در استانداری انجام شد، شکل گرفته است" اظهار کرد: در این رابطه کار مطالعاتی سنگینی انجام شده است و جزییات این بحث را در آینده توضیح می‌دهیم.

وی در ادامه شروع طرح تحرک در وزارت کشور را یک اقدام اساسی و تحول جدید در این وزارت خانه خواند و خاطرنشان کرد: تحرک مخفف کلمات تحول، حرکت راهبردی وزارت کشور است و در این طرح ما تمام اهدافی را که در وزارت کشور براساس وظایف قانونی باید دنبال کنیم به هدف تبدیل کرده‌ایم و سی هدف کلان در 12 حوزه در این راستا در وزارت کشور تعریف شده است.

وزیر کشور افزود: این سی هدف کلان در لایه بعدی به حدود200 هدف جزیی‌تر و ریزتر تبدیل شده است که تقریبا حامل 600 برنامه اجرایی است و این تمام مدیران و پرسنل زحمت‌کش وزارت کشور را به وسیله شاخص‌هایی که تعیین شده است به یکدیگر مرتبط می‌کند تا بتوانند به صورت ارگانیک و هماهنگ تمامی اهداف وزارت کشور را در سطح وزارت کشور و استانداری‌ها به پیش ببرند.

وی خاطرنشان کرد: این رویه ابتدا در خود وزارت کشور به مناسبت ایام الله دهه فجر شروع شده است و در مرحله بعد نیز در سطح استانداری‌ها تحرکی آغاز خواهد شد.

وی با بیان این‌که " تعیین این اهداف از یکسو از طرف اتاق‌های فکر پشتیبانی می‌شود" گفت: این اتاق فکر به اتفاق مسوولین همین فرایندها و با بهره‌گیری از تجربیات نخبگان سطح کشور در حال شکل گیری در مرکز تحقیقات وزارت کشور است. هم‌چنین از سویی دیگر تعیین این اهداف توسط خبرگان و کسانی که درگیر این فرآیند هستند پشتیبانی و حمایت می‌شود.

وی هم‌چنین در پاسخ به سوالی درباره کم و کیف سفر آینده‌اش به دوحه نیز اظهار کرد: ما با کشورهای حاشیه خلیج فارس در حال اقدامات امنیتی در جهت ایجاد امنیت دسته جمعی هستیم. یکی از این کشورها کشور قطر است که در آینده سفری به این کشور برای امضای موافقتنامه امنیتی خواهیم داشت.

وزیر کشور با بیان این‌که " در کنار امضای موافقتنامه امنیتی کارهای دیگری را دنبال خواهیم کرد" گفت: مهم‌ترین کاری که در حال دنبال کردن هستیم بحث توسعه فعالیت‌های اقتصادی بین استانداران عزیزمان با کشور قطر است. علی‌الخصوص استان‌های حاشیه خلیج فارس چون خوزستان، هرمزگان، بوشهر و برخی استان‌های داخل کشور که حجم تعاملات اقتصادی زیادی را با این کشور دارند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر