کانون ایرانیان

۱۳۸۸ دی ۲۸, دوشنبه

نصب دوربين‌های محاسبه سرعت درجاده‌های كشور

فرمانده پليس‌راه كشور از راه‌اندازي دوربين‌هاي محاسبه سرعت مسير در جاده‌هاي كشور خبر داد.

سرهنگ عليرضا اسماعيلي روز دوشنبه در حاشيه حضور در مركز نظارت همگاني نيروي انتظامي (197) گفت: با نصب سيستم جديدي بر روي دوربين‌هاي كنترل ترافيك و ثبت سرعت، قابليت محاسبه سرعت خودروها براساس فاصله زماني طي شده از سوي يك خودرو وجود خواهد داشت.

وي ادامه داد: در آينده نزديك به تعداد دوربين‌هاي محور تهران ـ مشهد افزوده خواهد شد اين درحاليست كه نصب دوربين در محور شيراز ـ اصفهان نيز آغاز مي‌شود و در اين راستا نصب دوربين در محور فيروزكوه هم در مرحله بعدي برنامه پليس قرار دارد.

وي در رابطه با حادثه شب گذشته در خاش اظهار كرد: سه تن از پرسنل پليس‌راه شهرستان خاش در حين ماموريت و گشت‌زني در محور نوك‌آباد ـ خاش بودند كه توسط تعدادي از اشرار با ضرب گلوله به شهادت رسيدند.

به گفته وي سالانه 20 مامور پليس‌راه كشور در حين ماموريت به شهادت مي‌رسند.

سرهنگ اسماعيلي در ادامه با تاكيد بر اين كه جاده‌هاي كشور بايد خودمعرف باشند، ادامه داد: جاده‌هاي كشور به وسيله علائم راهنمايي و رانندگي بايد با رانندگان حرف بزنند اما به گفته وزير راه، تابلوهاي راهنمايي و رانندگي در جاده‌ها داراي اشكال است.

وي يكي از ويژگي‌هاي جاده را بخشندگي نام برد و با اشاره به اين كه جاده‌ها و خودروها بايد بخشي از خطاي انساني را برطرف كنند، درباره ستاره‌دار شدن جاده‌ها گفت:‌ ستاره‌دار شدن جاده‌ها به رانندگان كمك مي‌كند كه بدانند در چه محيطي از نظر درصد خطر رانندگي مي‌كنند.

سرهنگ اسماعيلي اضافه كرد: درحالي كه حمل و نقل در دنيا به سمت حمل و نقل ريلي و هوايي پيش مي‌رود، سهم حمل و نقل هوايي در كشور حدود 3 درصد و حمل ونقل ريلي حدود 7 درصد است و سهم حمل و نقل از طريق جاده نزديك به 90 درصد است.

فرمانده پليس‌راه كشور تصريح كرد: وضعيت جاده‌هاي فرعي در كشور اگر فكري برايشان نشود رو به تهديد مي‌رود، كه در اين راستا نياز به يك نهضت ملي است و بايد به عنوان يك ارجحيت اصلي در كشور تلقي شود در اين صورت با همت ملي مي‌توان تلفات تصادفات را كاهش داد.

وي در عين حال ياد‌آور شد: اگر موضوع وضعيت جاده‌ها و تصادفات در الويت قرار نگيرد، اين نگراني وجود دارد كه آمار تلفات جاده‌اي يكباره افزايش يابد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر